Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Keksin vauvalle halvan soseen: mummonmuusi!

Vierailija
05.06.2012 |

Ennen kuin täydelliset äidit älähtävät, niin tiedoksi, että mummonmuusi on terveellistä siitä huolimatta, että se valmistetaan jauheesta. Se on esim. todella c-vitamiinipitoista.

Tulee ainakin tosi halvaksi kun pitää tuota pohja-aineena soseille, makukin on todella hyvä, jos vertaa Rainbow-jauheeseen tmv. halpisjauheeseen.

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Daa!

Vierailija
2/45 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä ole suolaa?

Osta mieluummin pakastealtaasta perunamuussiainesta, siinä yhdessä (oisko Oolannin?) ei ole suolaa ollenkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

toinen syy on helppous. Mummonmuusi nyt valmistuu "hieman" nopeammin kuin perunasose oikeista perunoista. Ja onhan tuo mummonmuusinkin pohja-aine ihan oikea peruna, ei mikään leikkiperuna. Joten eroa sinun muusiisi tuossa on lopulta aika vähän.

ap

Vierailija
4/45 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten varmaan ihan jees. Miksei oikeat peruna?

Vierailija
5/45 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi on todella kronkeli jos on klimppejä. Valmismuusseissa niitä paukuroita ei ole, jos sekoittaa hyvin. :) Käytän lidlin jauhetta, koska siinä ei ole suolaa!

Vierailija
6/45 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakastealtaasta löytyy tosiaan se terveellisempi mutta myös helposti valmistuva vaihtoehto. Siinä on ihan puhdasta pelkkää perunaa sellaisena pienenä muruna ja eikun maidon/veden kanssa lämmitys.

Vierailija
7/45 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

muussijauhepakkauksissahan on sit se merkintä että ei sovellu lapselle jokapäiväiseksi ravinnoksi, koska sisältää jotain haitallista ainetta, en muista mistä.

En muista mikä aine on kyseessä tai minkä valmistajien jauheet, mut olkaa tarkkana!

Vierailija
8/45 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

toinen syy on helppous. Mummonmuusi nyt valmistuu "hieman" nopeammin kuin perunasose oikeista perunoista. Ja onhan tuo mummonmuusinkin pohja-aine ihan oikea peruna, ei mikään leikkiperuna. Joten eroa sinun muusiisi tuossa on lopulta aika vähän.

ap

olikohan mielihyvän hiutaleet maustamattomia.

Vierailija
9/45 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska noin uusavuton ja tyhmä ei olis osannut tehdä lastakaan

Vierailija
10/45 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskaa, kun nämä toisten teilaajat aina itse käyttävät asiatonta kieltä, vetävät ihmeellisiä johtopäätöksiä jne., mutta sitten kuitenkin pitävät itseään keskimääräistä parempina äiteinä :)

Ei voi kuin hymähdellä.

Vierailija
11/45 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska tuollaista wt-kieltä suoltava pelle tuskin osaisi oikeasti käyttää nettiä.

Vierailija
12/45 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskaa, kun nämä toisten teilaajat aina itse käyttävät asiatonta kieltä, vetävät ihmeellisiä johtopäätöksiä jne., mutta sitten kuitenkin pitävät itseään keskimääräistä parempina äiteinä :)

Ei voi kuin hymähdellä.

Ei tosiaan voi kuin hymähdellä. Toki meidän ruokapäydässä on välillä muutakin kuin mummonmuusia. Ruokaakin osaan laittaa hyvin laajasti, mutta olen laiska enkä jaksa keittää joka päivä perunoita, porkkanoita ja kaaleja vauvalle.

Tyhmyyttäni olen itse huono arviomaan, mutta lapsia minulle on siunaantunut 2 kpl. Sanotaanko, että kaikista saavutuksistani niiden tekemiseen vaadittiin vähiten älyä. Onhan se silti hyvä tietää, että joissain perheissä siihen vaaditaan älliä. Kertooko se sitten ko. perheen älykkyydestä vai sen puutteesta, jää lukijoiden arvioitavaksi. Hyvää jatkoa ja mummonmuusi poskeen!

ap

Vierailija
13/45 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei elämä ole niin yksinkertaista, että muka mäkissä käyvä ei osaisi kokata. Ap sanoo itse, että on laiska ja niin se taitaa olla.

Vierailija
14/45 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En antaisi missään nimessä ikinä pienelle lapselle.

Oolannin pakastettu perunamuusiaines on lisäaineeton ja suolaton. Sitä saa muistaakseni jopa luomuna.

Vierailija
15/45 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lle vinkkaan ihan ystävällisesti, että kannattaa tehdä oikeaa perunamuusia tai sekasosetta kerralla isompi määrä ja pakastaa se sitten jääpalapusseissa.

Näin voi kätevästi ottaa pakkasesta pienen määrän hyvälaatuista vauvanruokaa.

Vierailija
16/45 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En antaisi missään nimessä ikinä pienelle lapselle.

Oolannin pakastettu perunamuusiaines on lisäaineeton ja suolaton. Sitä saa muistaakseni jopa luomuna.

Mummonmuusi maistuu aivan kamalalle. Ei mitään tekemistä perunan kanssa.

Vierailija
17/45 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi kuin hymähdellä.

Olen mies. Tuskin siis sinua parempi äiti.

Vierailija
18/45 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska tuollaista wt-kieltä suoltava pelle tuskin osaisi oikeasti käyttää nettiä.

Sinä et selkeästikään tiedä mitä wt tarkoittaa. Kerro ihmeessä miten oma kielesi eroaa tosta mun?

Vierailija
19/45 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei sovellu vauvalle lisäaineiden ja suolan vuoksi. Sen sijaan osta kaupan pakastealtaasta Oolannin valmisperunamuussia. Siinä ei ole mitään muuta kuin perunaa, joten se sopii vauvallekin vaikka aloitussoseeksi. Lisää vain vesi tai vauvan käyttämä maito.

http://www.oolannin.fi/fi/tuotteet/erikoisperunat/perunasoseaines_400_g/

Vierailija
20/45 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummon muusi

Aineosat: peruna, glukoosisiirappi, kasvirasva (osittain kovetettu), maitoproteiini, suola, emulgointiaine (E471), mausteseos, stabilointiaine (E450), hapettumisenestoaineet (E304,E300), happamuudensäätöaineet (E331,E330).