Minna Parikan kenkien laatu
Hei!
Harkitsen Parikan kenkien ostamista, mutta olen lukenut joitain keskusteluja siitä kuinka niiden laatu ei oikein vastaa odotuksia. Ovat kuitenkin yleensä ottaen hinnoissaan. Osaisiko joku ko merkin kengät omistava sanoa, että onko tuo laatu -asia oikeasti ongelma vai uskaltaisiko niitä ajatella itselleen?
Kommentit (35)
Lesti ei sovi mulle yhtään, jäänyt ostamatta siksi.
[quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 15:11"]
Taas sorruin ja ostin syksyn 2014 mallistosta puuterinväriset "pupukorvaiset maiharit/nilkkurit). Ajattelin, että kun on kumipohja eikä korkoa niin näillä tehdään pitkiä lenkkejä koiran kanssa. Kenkien läpän ompeleet hankaavat kuitenkin päkiää niin paljon, että en voi niitä käytää. Laitoin viikoksi kosteat villasukat sisään ja kävelin kosteiden puuvillasukkien kanssa 2 viikkoa, mutta eihän ne ompeleet mihinkään jousta. Harmi kun maksoivat 370 euroa enkä voi niillä kävellä. Mikä ihme noissa Espanjassa ja Portugalissa valmistetuissa kengissä mättää verrattauna Saksassa tai Itävallassa valmistettuihin.
[/quote]
Eihän se valmistusmaa suinkaan kengän laatua määritä, vaan tehdas. Itselläni on Espanjassa valmistetut, alusta asti käsityönä tehdyt nahkakengät ja parempia saa etsiä! Toki maksoivatkin enemmän kuin Parikat ja muut keskihintaluokan alapäähän sijoittuvat merkit.
Suomalaiset toistelevat sitä mantraa, ettei kallis tuote ole välttämättä yhtään laadukkaampi kuin halpakaan. Ja eihän se aina olekaan, mutta toisin päin sääntö sitten päteekin jo lähes täydellisesti: halpa ei ole koskaan hyvää. Kyllä se hyvä laatu nyt vain yksinkertaisesti jotain maksaa - siihen on syynsä, miksi ne kaikki työvaiheet tehdään (joista siis monia halpisvalmistajat skippaavat).
Huonoa kokemusta laadusta täällä myös nyt kahden kenkäparin verran. En usko enää että on sattumaa. Hinta ja laatu eivät nöissä tuotteissa nyt vaan kohtaa.
Lisäksi hintaan nähden loaferit olivat "teräväreunaiset" ja hankasivat kantapään rikki.
Laatukengissä ei yleensä tällaisia ongelmia.
Niissä maksaa monimutkainen design eli valmistus maksaa.
Ihan kamalat ja ekassa käytössä irtosi osia. Hankasivat jalat verille. Painavat. Eivät suostu hyvitykseen aleksin myyjät. Törkeää toimintaa. Älä osta!
Varmasti myymälän kommentti. Ikävää kohtelua!
Minna Parikan kengistä näkee päällepäin, että tekijällä ei ole anatomian ja fysiologian tietoja. Kömpelöt klopot
Ei yllätä huono laatukaan.
Vierailija kirjoitti:
[
Suomalaiset toistelevat sitä mantraa, ettei kallis tuote ole välttämättä yhtään laadukkaampi kuin halpakaan. Ja eihän se aina olekaan, mutta toisin päin sääntö sitten päteekin jo lähes täydellisesti: halpa ei ole koskaan hyvää. Kyllä se hyvä laatu nyt vain yksinkertaisesti jotain maksaa - siihen on syynsä, miksi ne kaikki työvaiheet tehdään (joista siis monia halpisvalmistajat skippaavat).
Ei muuten päde. Olen ainakin kaksi kertaa löytänyt ihan sattumalta todella edullisesti (siis tyyliin parilla kympillä) laadukkaat, monta vuotta kestäneet ja jalkaan sopineet halpiskengät. 100-200 euron välillä saa jo säännöllisesti ihan hyviä kenkiä, kunhan sovittaa kunnolla.
Itse voin hyvinkin maksaa kengistäni muutaman satasen, mutta en kuvittele saavani sillä erityistä laatua verrattuna parin sadan euron kenkiin: ostan juuri ne, koska ne ovat hauskat ja sopivat jakaan, en siksi, että ne kauheasti muita paremmat olisivat. Ja toisaalta vaadin samaa laatua kaikilta ostamiltani tuotteilta: ei ne satasen kengätkään huonolaatuiset saa olla, tai valitan asiakaspalveluun ja. Aadin rahani takaisin.
Ihme rusetteja kengissä. Kuin pikku tytöille suunniteltu.
Siirtyy tänään vain nettikauppaan. Kivijalkaliike loppuu.
Järkkyä korvia kengissä,mitähän suunnittelua nuo kaipaa.Hirveät kengät.
Itsellä on ballerinat, korkokengät ja tennarit. Hyvin on kestäneet käyttöä monta vuotta ja hyvät jalassa.
Ulkomailla asuvana suomalaisena olen ihmetellyt Minna Parikka kenkien suosiota. Kuinka kauan brandi olisi pysynyt elinvoimaisena vain pupu korvien ja cabaret korkokenkien suosion ansiosta.
Korkkareita käytän todella harvoin, joten ne eivät ole kuluneet. Keväällä ostin Parikan tennarit, jotka lienee arkiseen käyttöön tarkoitettu. Nahka alkoi kesiä heti ensimmäisten käyttökertojen jälkeen. Olin pettynyt.