Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minna Parikan kenkien laatu

Vierailija
05.06.2012 |

Hei!

Harkitsen Parikan kenkien ostamista, mutta olen lukenut joitain keskusteluja siitä kuinka niiden laatu ei oikein vastaa odotuksia. Ovat kuitenkin yleensä ottaen hinnoissaan. Osaisiko joku ko merkin kengät omistava sanoa, että onko tuo laatu -asia oikeasti ongelma vai uskaltaisiko niitä ajatella itselleen?

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niitä ei ole tarkoitettu joka päiväiseen käyttöön. Mä olen viime aikoina pettynyt todella moneen suomalaiseen ns. laatutuotteeseen.

Vierailija
2/35 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ovat saaneet heti vetoketjun vetimen irti (toki tyylissä käyttää vetoketjua on varmasti vaikutuksensa, mutta tulisi sen varmaan normaalia käyttöä kestää) ja joillain ovat nahakapohjat irronneet. Laukuissa kuulemma erään ihmisen mukaan huonoaatuiset tikkaukset ym. Tokihan nämä ovat makuasioita (esim. onko jokin tikkaus huono vai ei). Käsin kun tehdään ei välttämättä saada aivan täydellistä jälkeä. Eikös nämä kuitenkin käsin tehdä?

Minulla on Maxine ja siihen olen tyytyväinen. Tosin kovin hurjasti en ole sitä vielä hennonut käyttää, että sinällään en voi syvällä kokemuksen rinta -äänellä jututustella siitäkään.

-ap-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niitä ei ole tarkoitettu joka päiväiseen käyttöön. Mä olen viime aikoina pettynyt todella moneen suomalaiseen ns. laatutuotteeseen.

Vierailija
4/35 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja on mulla parempiakin kenkiä ollut. En pidä niitä ihan sen hinnan arvoisina, joka niistä maksoin (noin 200e). Ensinnäkin niiden malli on mielestäni huono, vaikka kengät ei olleet korkeat, ne jotenkin pudottaa koko painon päkiän päälle ja jalat tulee kipeiksi. No täähän tietty voi olla vaan mun henkilökohtainen ongelma. Lisäksi korkolaput kului kohtuuttoman nopeasti mut sehän on kapeakorkoisissa kengissä yleistä. Toisesta nilkkurista lähti myös tuo jo mainittu vetoketjun vedin irti.

Vierailija
5/35 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja on mulla parempiakin kenkiä ollut. En pidä niitä ihan sen hinnan arvoisina, joka niistä maksoin (noin 200e). Ensinnäkin niiden malli on mielestäni huono, vaikka kengät ei olleet korkeat, ne jotenkin pudottaa koko painon päkiän päälle ja jalat tulee kipeiksi. No täähän tietty voi olla vaan mun henkilökohtainen ongelma. Lisäksi korkolaput kului kohtuuttoman nopeasti mut sehän on kapeakorkoisissa kengissä yleistä. Toisesta nilkkurista lähti myös tuo jo mainittu vetoketjun vedin irti.

Nuo mainitsemasi viat ovat kyllä ikäviä, mutta toisaalta eivät hirmuisen pahojakaan (omasta mielestäni siis :)). Minulla on monia kenkiä joissa paino päkiöillä ja olen siihen tottunut. Toki se on aika inhottavaa ja olisihan se kiva, että kalliilla desingn -kengillä ei olisi sitä ongelmaa. Korkolaput tosiaan kuluvat suht nopeasti muutenkin. Vetimen irtoaminen on kyllä ärsyttävä juttu! Miten sitä ei saada kunnolla pysymään kiinni. Entä mitä muuten, ovatko liimaukset/ompeleet kestäneet hyvin ja siisteinä? Ovatko siis noita mainitsemiasi luk. ottamatta vielä kuitenkin kunnossa? :)

-ap-

Vierailija
6/35 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ovatko merkin kengät yleensä ottaen hyviä jalassa? Toki korkea korko juuri tuo omat ikävyytensä, mutta niin että ovatko ne kuitenkin pehmeät ja suht hyvät jalkaan muuten? Pitää asua tuppukylässä eikä päästä minnekään testaamaan :P

-ap-

Vierailija
7/35 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne oli mulla ekana talvena ihan arkikäytössä - mut tietty ei joka päivä, mulla on muitekin kenkiä vino pino. Tokana talvena vähän vähemmän käytössä ja viime vuonna en edes ottanut niitä kaapista tuon päkiäongelman takia. Mulla kun on myös sellaisia kenkiä, millä pääsee kävelemään pitkiäkin matkoja - myös korkeillakin koroilla.

No makuasiahan se tietysti on. Hyvän näköisethän ne kengät oli, mutta musta on vanhemmiten vaan tullut niin nirso, että pelkkä ulkonäkö ei kengissäkään enää riitä.

t. se edeltä

Vierailija
8/35 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

todella korkeat Minna Parikan juhla-avokkaat ja ne eivät ole kyllä suoraan sanottuna kovin mukavat jalassa eli lestin ongelma on juuri tuo voimakas valuminen kärkeen päkiälle ja vaikka itsekin käytän korkeita korkoja usein, ovat monet muut merkit mukavampia käytössä. Lesti muuten suht. ok, mutta noi kengät jalassani istun juhlissa mielelläni :-). Geelityynyillä (päkiän alla) hiukan parannusta asiaan. Muuten en laadussa näe huomautettavaa. Toki, kun korkokin on nahkapinnotteinen, sitä pitää huoltaa usein.

Mutta varmaan hänen matalammat mallinsa ovat mukavampia jalassa ja silti siroja ja juhlakäyttöönkin sopivia.

Vierailija
9/35 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksissä kipeytyy päkiät nopeasti, vaikka korko ei hirvittävän korkea ole. Yhdet ovat kivat joita käytän joskus vähän arkisemmassakin jutussa, koska korko on leveämpi, niillä jaksaa seistä pidempään. Yhdet ovat jostain syystä vähän ahtaat, mutta oma moka, olisi pitänyt ostaa vaan kokoa isommat, eikä jumiutua siihen omaan kokoon.

Olen teettänyt niihin uusia pohjia, muuten ovat kestäneet ainakin satunnaista käyttöä ihan hyvin. Mutta juhlakenkiähän ne ovat tyyliltään. Kovasti ovat kyllä kehuja keränneet.

Vierailija
10/35 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos teille kirjottaneille, sain hyviä asioita pohdittavaksi :) Se on tosi, että monilla ihan halvoillakin kengillä joissa on korkea korko, jaksaa kävellä vaikka kuinka. Olisihan se kiva, että jos sijoittaa rahaa kalliisiin kenkiin, voisi niillä sitten kävelläkin. Toki se on tottumuskysymys myös, tosiaan itse olen siihen aika tottunut. Mutta täytyy miettiä kunnolla, olisi ihan ihanteellista päästä sovittamaan kenkiä jonnekin ensin :)

Se oli hyvä kuulla, ettei kengän pinta tai muu ole mennyt miksikään!

-ap-

Vierailija
11/35 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksissä kipeytyy päkiät nopeasti, vaikka korko ei hirvittävän korkea ole. Yhdet ovat kivat joita käytän joskus vähän arkisemmassakin jutussa, koska korko on leveämpi, niillä jaksaa seistä pidempään. Yhdet ovat jostain syystä vähän ahtaat, mutta oma moka, olisi pitänyt ostaa vaan kokoa isommat, eikä jumiutua siihen omaan kokoon.

Olen teettänyt niihin uusia pohjia, muuten ovat kestäneet ainakin satunnaista käyttöä ihan hyvin. Mutta juhlakenkiähän ne ovat tyyliltään. Kovasti ovat kyllä kehuja keränneet.

Vierailija
12/35 |
05.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla Minna Parikan Raquel avokkaat ja ne ovat mukavimmat korkokengät mitä markkinoilta saa. Korkoon nähden mielestäni mukavat kengät ja helppokäyttöiset, koska sopivat kaikkiin vaatteisiin. Yleensä design avokkaat eivät ole mukavia, eikä niitä ole tehty jokapäiväistä käyttöä varten, mutta Parikan kengät ovat helppoja arkeen ja juhlaan. Mielestäni kengät on investointi, vaikka hintaa on enemmän suosittelen kenkien ostamista. Tietysti, jos pelkää ettei ole tyytytyväinen kenkiin kannattaa ostaa halvempia kenkiä ja useammin.

Vierailija
13/35 |
05.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kahdet Parikan korkkarit. Toiset ovat vieläpä ihan mukavat, toiset eivät ehkä niin hyvin istu itselleni jalkaan. Olen itse ollut laatuun aika tyytyväinen. Ostin nuo kummatkin kengät 2007 samalla kertaa ja ovat vielä ihan ok mutta olen kyllä käyttänyt aika harvakseltaan noita, joten en ehkä oikeasti pysty laatuun ottamaan kantaa. Kummatkaan eivät ole sellaiset, että missään nimessä haluaisinkaan niitä kovin usein käyttää, sen verran epämukavat kuitenkin.

Vierailija
14/35 |
05.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ne siis ON epämukavia ja laatu on heikkoa. Hinta kova mutta käyttämään ei pysty kuin satunnaisesti.  Itse en ostaisi tuollaisia kenkiä vaikka olisivat kuinka hienot merkkikengät. Mä haluan kävellä kengilläni ja paljon jos ne on nätit ja hyvät jalkaan.

Vierailija
15/35 |
01.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin kannattaa välittää muiden istuvuus- ja mukavuusarvioista paljoakaan, kenkien istuvuus riippuu täysin omasta jalasta - lestit ovat aina keskiarvojen mukaan tehtyjä ja kenenkään jalkahan ei keskiverto ole. Toki myös koron paikka ja korkeus vaikuttaa, jos korko ei ole oikeassa suhteessa muuhun kenkään asettuu paino väärin. Jos kengät tuntuvat hyvältä jalkaan, mitä muiden käyttökokemuksilla on silloin väliä.

Itselläni on todella korkea jalkapöytä ja jalkani on myös leveä. Ainoat Parikkani tuntuvat todella hyviltä jalkaani, joten lesti sopii minulle. Esim. Vagabondit eivät aluksi sopineet mulle ollenkaan, mutta viimeiset viisi vuotta olen niitä pystynyt käyttämään, koska lesti tuntuu olevan nyt leveämpi ja korot paremmin aseteltu. Kenkiä ostaessani pidän niitä jalassa muutaman minuutin ja kävelen ympäriinsä. Jos jalka alkaa vähänkin puutumaan tässä ajassa, en osta kenkiä, vaikka ois kuinka ihanat muuten. 

Harmi, ettei laatu sitten ole aina ollut tasalaatuista tai käyttäjän mieleistä. Itselläni ei ole valittamista, ainakaan vielä. 

Harmi ettei kohtuuhintaiset jalkinevalmistajat tee värikkäitä, nahkaisia kenkiä. Minä kun en muovikengistä juuri piittaa ja tuntuu, että Parikka on tällä hetkellä ainoa, joka mulle sopivia värikkäitä kenkiä valmistaa. Monet eurooppalaiset merkit, varsinkin englantilaiset, ovat mulle liian kapeita. :(

Vierailija
16/35 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hintalaatusuhde heikko minun mielestäni. Mutta jos on paljon rahaa ei tarvitse välittää tällaisista seikosita :)

Vierailija
17/35 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.09.2013 klo 14:25"]Minulla Minna Parikan Raquel avokkaat ja ne ovat mukavimmat korkokengät mitä markkinoilta saa. Korkoon nähden mielestäni mukavat kengät ja helppokäyttöiset, koska sopivat kaikkiin vaatteisiin. Yleensä design avokkaat eivät ole mukavia, eikä niitä ole tehty jokapäiväistä käyttöä varten, mutta Parikan kengät ovat helppoja arkeen ja juhlaan. Mielestäni kengät on investointi, vaikka hintaa on enemmän suosittelen kenkien ostamista. Tietysti, jos pelkää ettei ole tyytytyväinen kenkiin kannattaa ostaa halvempia kenkiä ja useammin.
[/quote]

Olipas siinä myyntipuhetta kerrakseen...ettei vaan itse Parikan putiikista äännähdeltäisi?

Vierailija
18/35 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas sorruin ja ostin syksyn 2014 mallistosta puuterinväriset "pupukorvaiset maiharit/nilkkurit). Ajattelin, että kun on kumipohja eikä korkoa niin näillä tehdään pitkiä lenkkejä koiran kanssa. Kenkien läpän ompeleet hankaavat kuitenkin päkiää niin paljon, että en voi niitä käytää. Laitoin viikoksi kosteat villasukat sisään ja kävelin kosteiden puuvillasukkien kanssa 2 viikkoa, mutta eihän ne ompeleet mihinkään jousta. Harmi kun maksoivat 370 euroa enkä voi niillä kävellä. Mikä ihme noissa Espanjassa ja Portugalissa valmistetuissa kengissä mättää verrattauna Saksassa tai Itävallassa valmistettuihin.

Vierailija
19/35 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljästä Minna Parikan kengistä vain Mantereen kenkätehtaalla valmistetut istuvat hyvin. Kaikissa muissa Espanjassa valmistetuista kengät painavat päkiän kohdalta, vaikka jalkani ei ole rintava eikä leveä. Sen lisäksi yhdet matalat nilkkurit natisevat koko ajan eikä natina lähde edes rasvaamallakaan.

Sorrun silti niihin aina uudelleen kun ovat niin persoonallisia ja jotkut erittäin aistikkaita.

Ps. Kaikki Italiassa valmistetut kengät istuvat jalkaani kuin hansikas ja ostamieni kenkieni hinnat ovat yleensä n. 300-550 euroa.

Vierailija
20/35 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa sovittaa tarkasti ja kyllä kovaan arkikäyttöön sopii taatusti joku muu kenkä kuin korkokenkä! Loskassa ja lumessa ei kaalliilla kengillä kannata tarpoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi neljä