Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä nuoresi on kesätöissä?

Vierailija
05.06.2012 |

Vai onko siis missään? Olis kiva kuulla muidenkin nuorten kesätyöpaikoista. Hakiko teidän nuoret moneenki paikkaan?

Oma 16.v tyttöni on Lintsillä. Haki myös kahteen ruokakauppaan.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

16-v kaupan kassalla

Molemmat hakivat kymmeniin eri paikkoihin.

Ekana tulee kyllä mieleen joku ruokakauppa tai vastaava ja niihinhän ei alaikäinen pääse. Ilmeisesti on vaatekauppa tai joku?

Ei mulla ainakaan ole ollu edes tietoa että alaikäinen ei pääsis. Viime vuonna samassa paikassa oli naapurin flikka 17-vuotiaana.

Alaikäinen ei saa myydä alkoholituotteita eikä tupakkatuotteita.

Vaikkapa toisella kassalla...

Vierailija
22/34 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

16-v kaupan kassalla

Ekana tulee kyllä mieleen joku ruokakauppa tai vastaava ja niihinhän ei alaikäinen pääse. Ilmeisesti on vaatekauppa tai joku?

Ei mulla ainakaan ole ollu edes tietoa että alaikäinen ei pääsis. Viime vuonna samassa paikassa oli naapurin flikka 17-vuotiaana.

Olin minäkin alaikäisenä kaupan kassalla töissä ja myymäläpäällikkö ohjeisti, että jos joku tulee kassalle tupakka, tai alkoholituotteiden kanssa, pydään sitä selän takana olevaa toista myyjää hoitamaan sen asiakkaan ostokset. Ei siinä ollut mitään sen kummempaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti mitä muuta voi olla? onkohan ihan puhtaat jauhot pussissa muiltakaan osin. Toivottavasti saavat palkan ajoissa ja tunnit oikein laskettuina jne.

Vierailija
24/34 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

14v ja 17v

vanhempi on raksapuolella ja nuorempi liikuntatoimessa,vanhempi ei hakenut vaan palkattiin ihan puhelinsoiton perusteella (siis pyydettiin töihin kun on ollut aikasempinakin vuosina),nuorempi laittoi yhden hakemuksen ja ei päässyt,mutta sitten pääsi kuitenkin suhteilla

Vierailija
25/34 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

16-v kaupan kassalla

Olin minäkin alaikäisenä kaupan kassalla töissä ja myymäläpäällikkö ohjeisti, että jos joku tulee kassalle tupakka, tai alkoholituotteiden kanssa, pydään sitä selän takana olevaa toista myyjää hoitamaan sen asiakkaan ostokset. Ei siinä ollut mitään sen kummempaa...

Kerran jo sanoin että ihan sama se on mullekin. Mutta edelleen se ei ole lain sallimaa. Alaikäinen ei saa lain mukaan työskennellä kassalla. Mikään iso ketju ei ota alaikäistä kassalle. Pienemmissä kaupoissa ei ole aina sitä kahta kassaa paikalla ja isot marketit nyt ei tosiaan ota tota riskiä. Ehkä joku kyläkauppa sitten?

Olen minäkin ollut kassalla alaikäisenä, 16-vuotiaana, mutta silloin tuota lakia ei vielä ollut, nyt on.

Vierailija
26/34 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

16-v kaupan kassalla

Kerran jo sanoin että ihan sama se on mullekin. Mutta edelleen se ei ole lain sallimaa. Alaikäinen ei saa lain mukaan työskennellä kassalla. Mikään iso ketju ei ota alaikäistä kassalle. Pienemmissä kaupoissa ei ole aina sitä kahta kassaa paikalla ja isot marketit nyt ei tosiaan ota tota riskiä. Ehkä joku kyläkauppa sitten?

Olen minäkin ollut kassalla alaikäisenä, 16-vuotiaana, mutta silloin tuota lakia ei vielä ollut, nyt on.

Mikä laki kyseessä?

Vierailija
27/34 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se rankkaa jos jostain huomauttaa ja ihan vielä ystävällisessä sävyssä!

Vierailija
28/34 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaupungin puutarhalla, tyttö 15v.

Vierailija
29/34 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim pamin sivuilla sanotaan näin:

http://www.pam.fi/fi/teemat/duuniopas/Sivut/nuorityontekija.aspx

Haluaisinkin tietää antavatko he väärää tietoa? vai kuka sitä nyt levittääÅ

Vierailija
30/34 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolmeksi viikoksi. Ei kassalle vaan hyllyjä täyttämään.

Vierailija
31/34 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei edes hakenut kesätöitä. Rahoittaa elämisensä muutoin.

Vierailija
32/34 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma lapsi ei edes hakenut kauppaan eikä sen kaverit, koska on ihan yleisessä tiedossa että kaupat ei palkkaa enää nykyään alaikäisiä kassoille.

Eikä mäkkäriin :(

Oma nuori sai kuukaudeksi paikan läheisestä lastentarhasta.

Vierailija
33/34 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se rankkaa jos jostain huomauttaa ja ihan vielä ystävällisessä sävyssä!

ja tosiaan, alle 18-vuotias saa myydä tupakkaa ja alkoholia valvottuna. Valvojan ei edes tarvitse seistä vieressä, kunhan on olemassa.

Vierailija
34/34 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleinen käsitys ja taitaa olla käytäntö myös? että kauppa ei palkkaa alaikäisiä kassalle.

Mä en tiedä tuttavapiiristä ketään lasta joka olisi ollut kaupassa kassan töissä ja ollaan kimpassa harmiteltu sitä kun on mennyt niin vaikeaksi.

Meidän toinen lapsi on lastenkodissa töissä kesän (opiskelee alaa) ja toinen on autoja pesemässä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kolme