Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuosta palkkakyselystä alempana. Olen aivan varma, että

Vierailija
05.06.2012 |

jos samaa kysyttäisiin miehiltä, niin täsmälleen samoilla ammattinimikkeillä palkka olisi 100-500 euroa enemmän ellei sitäkin enemmän.

Jonkin verran työn puolesta on noita muiden alojen palkkoja katsottua ja sanoisin, että palkat on kyllä noiden ammattinimikkeiden perusteella alakanttiin. Nyt muijat hei, se ei ole hullu joka pyytää!!

Älkää vähätelkö itseänne!!

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammattinimikeillä ei pitäisi vertailla, pitäisi vertailuna käyttää samalla alalla työskenteleviä.

esim. insinööri rakennusalalla saa huonompaa palkaa, kun sähköalalla työskentelevä.

Vierailija
2/22 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jolla itse olen on ihan tutkittukin että keskimäärin miehet saa merkittävästi parempia palkkoja kuin naiset samasta työstä. Tällä alalla kun palkoista sopiminen on vapaata eikä mitkään taulukot sitä säätele.

Itse olen tosi alipalkattu, mutta mun tapauksessa se on vähän niin kuin oma syy. Ei mulla ole mitään kunnianhimoa tälle alalle vaan riittää kunhan jotenkin pärjään, joten en tosiaan ole sitten mikään huippuosaaja tai urakiipijä. Noista miehistä tiimissä monet on mielettömän innostuneita kaikista uusista tekniikoista ja innokkaita oppimaan, eli kylläpä heille kovempi palkka kuuluukin kuin minulle perustekijälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammattinimeke on vain osa palkkausta. Sitoutuminen, motivaatio, itsensä kehittäminen, lisäkoulutukset, työkokemus, työhön käytetty aika jne. ovat myös osaltaan muodostamassa palkkaa.

Oletko katsonut esim, kummat tekevät enenmmän töitä, miehet vai naiset. Yksinkertaisesti palkan eteen pitää myös tehdä töitä, eikä vain pyytää. Kun miehetkin saa.

Vierailija
4/22 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pääasiallisesti siitä, että miehet olisivat motivoituneempia ja ahkerampia työntekijöitä. (varmasti yksittäisissä tapauksissa näin voi ollakin, mutta joskus myös toisin päin. näin selvää tilastollista eroa se ei kuitenkaan voi selittää)

Mutta luettuani nämä ylläolevat kommentit tajuan myös, että toiset naiset ne vasta naisia vähättelevätkin, enkä enää ihmettele mitään.

ap.

Vierailija
5/22 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei muuten saa.

Vierailija
6/22 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

moni nainen odottaa, että työnantaja tajuaisi nostaa palkkaa hyvän työsuorituksen vuoksi, tai pyytää sitä kerran ja jos ei saa, ei ihan heti pyydä toisen kerran. Jos taas mies ei saa pyytämäänsä palkankorotusta tai saa vähemmän kuin pyysi, se pyytää pari kuukauden kuluttua uudelleen. Ja sitten taas uudelleen. Ja jos on hyvä työntekijä ja näyttää sen, että ihan tosissaan tahtoo lisää palkkaa, niin sitä usein myös saa. Naiset eivät kehtaa pyytää montaa kertaa, ajattelevat että ei sitten....

Ja eihän tämä pidä tietenkään paikkaansa kaikkien kohdalla, mutta keskimäärin miehet ovat rohkeampia ja sinnikäämpiä palkkapyynnöissään, ja rohkeus ja sinnikkyys palkitaan.

Vierailija
7/22 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

KOkemuksesta tiedän, että miehet tulevat kyllä hanakammin esimieheltä palkankorotusta pyytämään. Naiset ei. Ja se on harva kerta kun sitä pyytämättä korotetaan ihan vain sen takia, että esimies yhtäkkiä ymmärtää, että tuopa tekee paljon hommia.

Eli pyytäkää.

Vierailija
8/22 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...naisetkin saa sitä palkkaa, mitä pyytävät. Tosin isot työnantajat, joilta vaaditaan tasa-arvosuunnitelmat, ei kehtaa maksaa liian vähän.

Mutta sitä oman alan palkkataulukkoa pitää lukea ja laittaa muutaman vuoden tavoitteensa vähintään sinne keskiarvoon ja tehdä sitten pomollekin selväksi, että sinne ollaan menossa joko tämän tai jonkun toisen työnantajan kanssa. Nämä keskustellaan siellä kehityskeskustelussa, että miten siihen tavoitteeseensa pääsee.

Ei tietty toimi aloilla, joissa käytössä palkkataulukot. Mutta se onkin sitten ammatinvalintakysymys.

Siinä kohtaa kun se teidän teinityttönne valitsee ammattia, niin puhukaapa näistäkin asioista! Itse vaihdoin kouluavustajan hommista insinööriksi...kun eihän sillä palkalla pystynyt elättämään edes itseään, saati perhettä.

Vierailija
9/22 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesten työsuoristus ei välttämättä ole sen kummempi kuin naisenkaan. heillä on vain enemmän itsetuntoa ja hyvällä tavalla otsaa. Naiset noin keskimäärin hyssyttelevät ja vaatimattomina odottelevat, että heidät huomataan.

Nyt naiset nyrkkiä pöytään, jos ei palkka ole samasta työstä sama kuin naapuripöydän jussilla. Ja oikeesti myös kysykää sitä naapuropöydän jussin palkkaa häneltä itseltään!

Vierailija
10/22 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omanpään totuutta nyt julistetaan, kuin evankeljumia.

Jos tasa-arvoinen palkkaus on tavoite tässä yhteiskunnassa, se vaatisi miehille suunnattuja palkankorotuksia.

Puhutko nyt muuten ansiotasosta ja vai palkkatasosta?!

Vierailija
11/22 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljolti kyse on siitä että naiset oikeasti tekee vähemmän töitä (olen it-alalla) noin keskimäärin. Tiimissämme naiset olemme kaikki perheellisiä ja teemme aikalailla tasan tarkkaan 8 h työpäivää ilman ylitöitä. Miehetkin on kyllä suurin osa perheellisiä, mutta silti ne jäävät joka päivä tänne istumaan ties kuinka myöhään, tulevat joskus viikonloppunakin tekemään jotain, rientävät innoissaan ties mihin konferensseihin maailman ääriin jos työnantaja vaan tarjoaa kun taas me naiset emme oikein lastenhoidollisista syistä pääse.

Eihän se kaikilla naisilla toki näin mene, mutta tänne on kasaantunut semmoinen joukko naisia joilla perinteiseen tyyliin perhe menee työn edelle, ja taas miehiä joilla työ menee perheen kanssa yhdessäolon edelle. Työnantajan kannalta tällöin luonnollsiesti naiset vaikuttavat joustamattomammilta ja vähemmän sitoutuneilta.

Vierailija
12/22 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellaisia hiljaisia puurtajiakin suuri osa, jotka ei vaan osaa vaatia lisää liksaa. Miehet pyytää röyhkeesti lisää, ennakkoluulottomasti ottaa vaatimampia tehtäviä, tekevät mokia ja sit (nais)taustajoukot siivoo jäljet. Monet miehet on myös intohimoisia omallakin ajallaan selvittämään opiskelemaan asioita, heidän vaimonsa ovat tästä ominaisuudesta varmasti melko iloisia...

Naiset sensijaan tekee kotitöitä omalla ajallaan.

Vierailija
13/22 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että miehet tekevät enemmän työntunteja.

Arvon naiset, miten ansitaso eroaa, palkkatasosta?

Vierailija
14/22 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on porukan kärkipäästä.

T. Seniorikonsultti

Vierailija
15/22 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä olen opettaja, joten tienaan tietysti saman kuin kuka tahansa muu opettaja, oli sitten mies tai nainen. Se, missä palkan kanssa voi kikkailla, on nuolla rehtoria ja pyytää häneltä lisää opetustunteja tai ylimääräisiä tehtäviä (kerhotunteja, labralisää), jolloin saa palkankin nousemaan. Meidänkin koulussa miesopettajat tekevät paljon enemmän tunteja ja saavat sitä kautta enemmän palkkaa.

Vierailija
16/22 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä täällä vähätelläänkin, myötäily ei synnyttäisi keskustelua.

Kun puhuttaan ammattinimeke vertaluista, pitää laittaa huom. eripituisia työaikoja ei ole huomioitu.

Vierailija
17/22 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sanoo aina, että kaikenlainen tasapalkkaus on ihan perseestä! Heilläkin on töissä ihmisiä jotka tekee samaa duunia. Heille maksetaan suurinpiirtein samaa palkkaa, mutta työpanoksen ja tuloksen perusteella toiselta pitäisi ottaa kuulemma puolet pois ja antaa ne sille toiselle.

Eli vaikka titteli on sama, ei se tarkoita että oikeasti pitäisi saada samaa palkkaa.

Vierailija
18/22 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

KOkemuksesta tiedän, että miehet tulevat kyllä hanakammin esimieheltä palkankorotusta pyytämään. Naiset ei. Ja se on harva kerta kun sitä pyytämättä korotetaan ihan vain sen takia, että esimies yhtäkkiä ymmärtää, että tuopa tekee paljon hommia.

Eli pyytäkää.

No mä olen valtiolla (yliopistolla) töissä, jossa on täysin samat palkkaluokat samaa työtä tekeville. Ei auta, vaikka kuinka pyytäisit palkankorotusta.

T: Tutkija, brutto 2245e/kk

Vierailija
19/22 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaiselle pitäisi maksaa työsuorituksen mukaan eikä työpaikalla vietetyn ajan mukaan.

Vierailija
20/22 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet saivat parempia henkilökohtaisia lisiä kuin naiset, vaikka osaaminen oli heikompaa. Kun mies tekee työtä, on se vaativaa asiantuntijatyötä, jossa joutuu tekemään itsenäisiä päätöksiä ja kun nainen tekee ihan samaa työtä ihan samalla tavalla, ei se enää ole vaativaa ja ne päätöksetkin ovat rutiinijuttuja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kolme