Huolettaa naapurini yh äiti.
Hän on hyvä äiti, mutta olen huomannut hänessä muutoksia, hän näyttää todellä väsyneeltä ja kuulen välillä kun hän huutaa lapselleen. Tiedän, että lapsella ei ole hätää. Lapsi on todella pirteä ja iloinen ja aina siististi puettu.
Mutta tuo äiti huolettaa, en tiedä mitä tekisin. Hän on yleensä ollut itsekin iloinen ja pirtsakka nyt hänestä ei oikein enää huomaa sitä pirtsakkaa ilmettä. Hän näyttää uupuneelta.
Käy töissä, voisiko työt uuvuttaa. Haluaisin auttaa häntä, mutta en tiedä miten lähestyisin.
Mitä itse tekisit tilanteessa? En haluaisi, että hän saa sellaisen kuvan, että tunkisin nokkani hänen asioihin vaan haluan oikeasti auttaa häntä.
Kommentit (26)
tekin jaksatte huolestua!
Sillähän saattaa olla ihan vaan vaikka univelkaa jos esim suorittaa etäopintoja ja touhuaa niitä iltamyöhään. Tai siitepölyn takia köhii yöt eikä nuku. Tai sen oma äiti on sairas ja huolehtii siitä yökaudet.
Mitä se muille kuuluu niin kauan kun asiat on muuten hyvin??
Mitä jos vaikka sen lapsi nukkuu huonosti ja äiti valvoo siksi? Tai sillä on muuten vaan elämässä tapahtunut jotain, vaikka oman äidin kuolema tai ihan mitä tahansa? Tee nyt ihmeessä ls-ilmoitus, kuulostaa tosi vakavalta!!
Haloo...
Hän on todella mukava ihminen, ajattelee muiden parasta ja huolehtii. Tällä kertaa itse haluan auttaa.
En ole niin kylmä ihminen, että voisin vain antaa olla.
Voisitko jotenkin auttaa naapuria esim. lapsenhoidossa? Mun mielestä oli tosi ihanaa kun naapurit ottivat minun lapsukaiseni mukaan metsäretkelle yhtenä lauantaina ja sain sen ajan olla yksin kotona. Terveisin väsynyt yh.
Jos on niin voisit pyytää lapsensa teille leikkimään muutamaksi tunniksi. Näin tulisit auttaneeksi tekemättä siitä sen suurempaa numeroa ja naapurisi saisi nukkua, tai edes viikata pyykit narulta ilman lasten keskeytyksiä.
mun mielestä on ihanaa että jotkut välittävät, ja ois hyvä myös se näyttää, vaikka ihan vaan juttelemalla. sekin saattaa auttaa että pääsee vaan juttelemaan. :)ei siis tarvitse mennä heti sanomaan että näyttää väsyneeltä yms vaan alottaa juttelun muista jutuista ja ehkä hän rupee sitten jossain vaiheessa kertomaan miten oikeesti menee..