Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä tahdilla kilot tippuivat synnytyksen jälkeen?

Vierailija
23.04.2012 |

Synnytyksestä aikaa viikko ja kiloja tuli 15-16. Synnärille jäi vain viisi, vaikka lapsikin oli liki 4 kiloa eli onhan tuossa nyt istukat, lapsvedet ja lisääntynyt verimäärä sekä turvotus ja kohtukin.. Eipä ole paino vielä pudonnut kuin ehkä 500 g lisää. Putoaako viikkojen kuluessa pikkuhiljaa vai jäikö nää nyt olemaan??

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelisin, että et tuijottelisi sitä vaakaa vaan syöt reippaasti, jotta maitoa tulee kunnolla.

Vierailija
2/9 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ehti tulla painoa noin 11 kiloa (synnytys tosin jo rv 35). En punninnut itseäni synnärin jälkeen, mutta olisikohan tuosta lähtenyt sellainen vain 5-6 kiloa minullakin. Lapsi tosin painoi vain 2 kiloa.

Muutama kilo putosi imetyksen myötä muutamassa viikossa, mutta sitten imetys päättyi tahtomattani ja syöpöttelin (väsymyksessäni) joskus 3-5 kuukautta synnytyksen jälkeen nuo pari kiloa takaisin. Ristiäisten aikaan olin vielä ollut aika slimmissä kunnossa, ainakin kuvien mukaan.

Nyt (lapsi 8 kk) olen havahtunut tilanteeseen ja käynnistänyt ryhtiliikkeen (liikuntaa ja kevyempää syömistä). Varmaan sellainen 5 kiloa olisi pudotettava, jotta olisin raskautta edeltäneessä koossa. Ja miksei voisi mennä pari kiloa enemmänkin, sillä raskautta edeltäneenä talvena kerän muutaman kilon "ideaalipainostani".

Normaali-BMI minulla on kuitenkin yhä, mutta vartalonmuoto on jotenkin muuttunut niin, että jo muutama ylimääräinen kilo näkyy ikävästi. Lanne levinnyt, vatsa pömpöttää ymmärrettävästi ja rinnat pienentyneet. Kilot eivät enää lähde yhtä helposti kuin pari vuotta sitten, jolloin jo muutaman viikon hienoinen keventäminen riitti kesäkuntoon.No, toivottavasti tämä tästä. Lapsi on niin liikkuvainen nyt, että energiaa luulisi kuluvan.

Sinun tilanteeseesi kommentoisin, että kyllä ne kilot varmaan tippuvat aika itsestään, kunhan katsot, ettet ratkea samalla tavalla syöpöttelemään kuin minä. Joskus joku on sanonut, että laihtuminen on lähtenyt käyntiin kunnolla vasta kun imetys on loppunut. Olisikohan kyse juuri siitä, että imettäessä on koko ajan kova nälkä ja sitä sitten syökin enemmän. Minusta 500 g ekalla viikolla ilman ruokavalion muutosta on kyllä ihan hyvin. Ja huomaa, että kun lapsi kasvaa, et ole samalla tavalla väsynyt kuin alussa. Ainakin minä pystyn nyt isomman vauvan kanssa keskittymään jo itseeni ihan eri tavalla. Pikkuvauvan kanssa keskityt nyt vaan vauvaan ja unohdat varsinaiset laihduttamisen. Minusta tavoitteeksi kannattaa ottaa se, että vahdit syömistä vain sen verran, ettet syö enempää kuin tällä hetkellä kulutat. Eli kunhan kiloja ei tule lisää, niin aivan varmasti paino putoaa pidemmällä aikavälillä aika itsestään. Voit lohduttautua sillä, että harva äiti on heti synnytyksen jälkeen entisessä painossaan.Itse olen huomannut vauvauinnissa, että samanlaiset pömpöttävät masut on melkein kaikilla muillakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkupaino siis 62,5, synnytysaamuna 68 ja synnärille jäi 12kg, sen jälkeen tippui vielä kilon. Mainittakoon että vietin suurimman osan raskautta halaillen arabialaista, että mieluummin olisin ottanut pari kiloa enemmän, vaikka painon putoaminen onkin muuten mukavaa.

Vierailija
4/9 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleensäkään automaattisesti putoa. riippuu siitä paljonko kaloreita syöt ja miten alat liikkua. jos imetät, niin ota toki huomioon että syöt terveellisesti (eri asia kuin paljon).

mulla jäi ekasta raskaudesta +15kg ja tokasta vielä +10kg. nyt 8vuotta myöhemmin hoksasin, et vois noistaki päästä eroon, siis -25kg, mutta ei ne itsestään vaan "lähtenny".

Vierailija
5/9 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti saattoi mennä jopa lyhyemmässä ajassa, sillä 2 vk synnytyksestä oli eka kerta kun kävin vaa'alla vikan raskausviikon neuvolan jälkeen. Painoa raskauden aikana tuli 13 kg.

Multa tuli paljon maitoa ja turvotus lähti jo sairaalassa. Vikat 2 kg lähti ilman laihdutusta 9 kk synnytyksestä kun imetys väheni muutamaan kertaan päivässä.

Eli vaikea sanoa millä tahdilla paino putoaa. Älä nyt vielä ainakaan huolehdi, monilla kavereillani paino ei pudonnut synnytyksen jälkeen yhtä nopeasti kuin minulla, mutta yhtä lukuunottamatta kaikilla paino oli samassa kuin ennen raskautta viimeistään vuosi synnytyksen jälkeen eikä kukaan laihduttanut (kaikki söivät ja liikkuivat hyvin samaan tapaan kuin ennen raskautta). Useimmilla paino tippui ensin tasaisesti, sitten jumahti ja vikat kilot lhätivät kun imetys väheni lähes/kokonaan loppuun.

Vierailija
6/9 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja synnärillä lähti jo miltei 10kg pois. Parin viikon päästä painoinkin taas 51kg. Sitten saikin tehdä töitä että pysy edes siinä kun imetti. Meinasin kuivua aivan kasaan.

Vierailija
7/9 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekan viikon aikana ei varmaan lähde kuin nestettä pois, jos ihan normaalisti syö ja imettää. Eikä minusta painon kuuluisikaan lähteä heti jyrkästi putoamaan :). Kyllä se ehtii pudota sitten, kun pääsee vaunujen kanssa pihalle - varsinkin näin keväällä on mukava lähteä ulos sitten, kun oma kunto sen sallii.

Ekan lapseni jälkeen en oikein ehtinyt nukkua tai syödä, joten kilot karisivat parissa viikossa pois ja vatsan kohdalle jäi vain huvittava nahkapussi. Kilojen nopea tippuminen tosin varmasti vaikutti maidontuotantoon ja oma maito alkoi riittää vauvalle vasta kaksikuisena.

Toisen kohdalla olin alkupainossa vähän alle puolen vuoden päästä synnytyksestä (maitokin alkoi riittää vauvalle vähän nopeammin, kun oli vähemmän stressiä, eikä paino pudonnut niin nopeasti). Liikuin synnytyksen jälkeen ihan rauhallisesti vaunujen kanssa, mutta lähes joka päivä kuitenkin edes pienen lenkin (en voinut jäädä vain sisätiloihin, kun piti isompaa lasta joka päivä hakea koululta ja osana aamuista myös saattaa sinne).

Molemmissa raskauksissa on tullut painoa suunnilleen 15-16 kiloa raskauden aikana ja vauvat olleet vähän yli 4,5 kiloa syntyessään.

Vierailija
8/9 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"et tuijottelisi sitä vaakaa vaan syöt reippaasti, jotta maitoa tulee kunnolla"

Vierailija
9/9 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkkejä?

Putoaako kilot jos ovat turvotusta siis, yleensä kahden viikon aikana synnytyksestä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yhdeksän