Yksin juominen on kyllä merkki alkoholiriippuvaisuudesta
Tissuttelu kotona yksin, se on sairasta. Määrät ja useisiin kasvaa salakavalasti.
Kommentit (32)
seurassa juojat sitten ovat? Kontaktikammoisia tuppisuita vai omaavatko niin typeriä ystäviä etteivät voi katsella niitä selvin päin?
Haluaisin kyllä tietää miksi seurassa juominen on hyväksyttävämpää? Tai miksi tupakkiin/suklaaseen voi olla ihan hyvin koukussa, mutta alkkiin ei sitten vähääkään?
lakata olemasta introvertti jotta saan koskaan ikinä nauttia alkoholia?
minäkin kyllä juon sen yhden lasin viiniä tai siiderin yleensä yksin telkkaria katsellen tai joskus jopa av:lla surffaten.
Minkäs teet kun mies on matkoilla enkä oikein viitsi lapsiakaan herättää juomaseuraksi.
minäkin kyllä juon sen yhden lasin viiniä tai siiderin yleensä yksin telkkaria katsellen tai joskus jopa av:lla surffaten.
Minkäs teet kun mies on matkoilla enkä oikein viitsi lapsiakaan herättää juomaseuraksi.
Tosin silloin lapset ei yleensä ole kotona. Mies ehkä tai sitten ei?
Ilta menee rattoisasti yleensä puhelimessa juoruten.
Ei musta silti alkkista saa tekemälläkään. Viimeksi olen ottanut vappuna, ainiin, mutta enhän mä ollut silloin yksin :)
Just eilen, kun ap teki tuon aloituksen, niin join kaksi lasia viiniä. Ekan kerran kahteen vuoteen otin alkoholia, kun vauva on nyt jo yli vuoden vanha ja mies lähti lasten kanssa kyläilemään.
Ei kyllä olo tunnu yhtään alkoholiongelmaiselta, vaikka ap mitä yrittää väittää.
täällä kaikki ottavat aina ilmeisesti kovin vähän kun juovat yksin. Minä tunnen joskus tarvetta ihan humaltuakin. En tasan lähde baariin jos vaihtoehtona on kotisohva ja telkkari, tai puhelu parhaan ystävättären kanssa. Usein jopa nettituttu (joka siis myös juo).
että yleensä ei juo kuin yhden lasin viiniä tai yhden ison siiderin illassa yksinään, mutta joskus jos innostun katsomaan vaikkapa muutaman jakson QI:ta tai jotain muuta hyvää ohjelmaa, josta on tullut monta osaa edellisen katselukerran jälkeen, saatanpa juoda yksinäni enemmänkin. Tosin ihan sama krapula siitä tulee kuin seurassakin juotuna, joten nykyään en yli kolmea annosta vedä koskaan yksin.
Seurassa joskus laskutaito heikkenee.
Mutta rehellisyyden nimessä täytyy sanoa, että en juo yleensä mitään. Otan sen lasillisen muutaman kerran viikossa ja olen siitä riippuvainen. Olisi kurjaa jos en enää ikinä saisi mitään alkoholituotteita ;)
Tissuttelu kotona yksin, se on sairasta. Määrät ja useisiin kasvaa salakavalasti.
mutta määrät ovat vähemmät ja kerrat harvemmat kuin opiskeluaikana kun tuli ravattua baareissa 3 krt/viikko
Iskä
täällä kaikki ottavat aina ilmeisesti kovin vähän kun juovat yksin. Minä tunnen joskus tarvetta ihan humaltuakin. En tasan lähde baariin jos vaihtoehtona on kotisohva ja telkkari, tai puhelu parhaan ystävättären kanssa. Usein jopa nettituttu (joka siis myös juo).
joskus otan oikein nollauskännit yksin, tosin aika harvoin pari-kolme kertaa vuodessa. Minusta kunnon riehakas nousuhumala on itsessään jo niin nautinnollinen tila että siitä on parasta nauttia yksin, eihän siihen enää mitään ihmisiä tarvitse kun alkoholi hivelee aivosoluja niin nautinnollisesti että jokainen ruohonkorsi pihallakin näyttää hohtavan kauneutta joka liikuttaa kyyneliin asti :D
tissuttelu porukassa on ihan sama
ihan varma tästä diagnoosista?
mä tykkään juoda viiniä lauantaisin pari-kolme lasia, mutta mun miestä ei sitten taas alkoholi kiinnosta ollenkaan, eikä myöskään silti häiritse
eli mä olen nyt sun määritelmäsi mukaan alkoholisti :D
Pitää varmaan hakea antabusta huomenna? Tänäänkin tuli vedettyä niin törkeesti (2 sidukkaa) omalla terassilla (pahasta, tuo oma terassi) :DD
itsetehostajia, jotka aina marttyyreinä tulee volisee, jos aloitus ei TISMALLEEN sovi heidän henkilökohtaiseen elämäntilanteeseensa.
Oli henkilökohtainen elämäntilanteenne mikä hyvänsä ja vaikka se teidän henkilökohtainen alkoholinkäyttönne pysyisi aivan ihastuttavan pikkussievissä lukemisssa, niin so f w, tosiasia on, että itsekseen tissuttelu on RISKI, joka JOILLAKIN johtaa ongelmiin.
Mä ihan oikeesti inhoan näitä, jotka joka aloitukseen sanoo marttyyrinä, että "no mä sit varmaan oonkin hirvee alkkis/juntti/wt/jne. kun blaa blaa"
Itse tunnen epämäääräistä noloutta aina kun vedän viinaa yksin kotona. Korostuu se luuserivanhapiikaolemus, joka mulla on. En edes uskalla pitää mitään alkoo kotona, koska juon sen aina pois ja kaikki menee kerralla määrästä ja vahvuudesta riippumatta.
Seurassa juominen pysyy vähän paremmin lapasessa, kun siinä sentään juomisen lomassa voi käydä tanssimassa ja jutella.
Pitää varmaan hakea antabusta huomenna? Tänäänkin tuli vedettyä niin törkeesti (2 sidukkaa) omalla terassilla (pahasta, tuo oma terassi) :DDitsetehostajia, jotka aina marttyyreinä tulee volisee, jos aloitus ei TISMALLEEN sovi heidän henkilökohtaiseen elämäntilanteeseensa.
Oli henkilökohtainen elämäntilanteenne mikä hyvänsä ja vaikka se teidän henkilökohtainen alkoholinkäyttönne pysyisi aivan ihastuttavan pikkussievissä lukemisssa, niin so f w, tosiasia on, että itsekseen tissuttelu on RISKI, joka JOILLAKIN johtaa ongelmiin.
Mä ihan oikeesti inhoan näitä, jotka joka aloitukseen sanoo marttyyrinä, että "no mä sit varmaan oonkin hirvee alkkis/juntti/wt/jne. kun blaa blaa"
Itse tunnen epämäääräistä noloutta aina kun vedän viinaa yksin kotona. Korostuu se luuserivanhapiikaolemus, joka mulla on. En edes uskalla pitää mitään alkoo kotona, koska juon sen aina pois ja kaikki menee kerralla määrästä ja vahvuudesta riippumatta.
Seurassa juominen pysyy vähän paremmin lapasessa, kun siinä sentään juomisen lomassa voi käydä tanssimassa ja jutella.
Aloitus on jo niin naurettava että siihen voi vasta ihan samalla tyylillä. Onhan toi nyt todella typerä yleistys!
Mutta sulla nyt on toi ongelma, että sinänsä ymmärrän!
vaan nimenomaan että yksin tissuttelu on merkki alkoholiriippuvaisuudesta. Siksi siihen tartuttiinkin, koska hän nimenomaan esitti asian siinä muodossa että tämä olisi yleinen sääntö, että kun ottaa alkoholia yksin on riippuvainen. Ja meillä monella on ihan päinvastaisia kokemuksia.
vaan nimenomaan että yksin tissuttelu on merkki alkoholiriippuvaisuudesta. Siksi siihen tartuttiinkin, koska hän nimenomaan esitti asian siinä muodossa että tämä olisi yleinen sääntö, että kun ottaa alkoholia yksin on riippuvainen. Ja meillä monella on ihan päinvastaisia kokemuksia.
ihme saivartelijoita. Mutta ehkä teille jotka otatte sen ihastuttavan pikkusievän alkoholimäärän kerralla on sit kuitenkin kaikin tavoin pakko puolustella juomistanne? Mitähän ne määrätkin sitten oikeasti ovat.
Mä en ainakaan jaksa ruveta vänkäämään joka kerta jos aloituksesta on jätetty veke sanat usein, mahdollisesti, ehkä. Kukaan tänne tekstejä ehdi kirjoitella samalla pieteetillä kuin jotain lakitekstiä.
Ja siis emmä muusta niin välitä mutta toi tyyli "ai no mä sit varmaan oon joku wt kun ostan mun merkkivaatteet kirpparilta / ai no kai mä sit oon juoppo kun juon sen kaksi siideriä yksinäni jne jen" on niin nähty, se on natsikorttiin verrattavissa oleva kulahtanut retorinen keino. Voisi jotenkin ilmaista itsensä vähemmän nähdyllä ja vähemmän marttyrimaisella tavalla. Miks naisten pitää aina olla sellaisia ihme marttyreitä?
ihme saivartelijoita. Mutta ehkä teille jotka otatte sen ihastuttavan pikkusievän alkoholimäärän kerralla on sit kuitenkin kaikin tavoin pakko puolustella juomistanne? Mitähän ne määrätkin sitten oikeasti ovat.Mä en ainakaan jaksa ruveta vänkäämään joka kerta jos aloituksesta on jätetty veke sanat usein, mahdollisesti, ehkä. Kukaan tänne tekstejä ehdi kirjoitella samalla pieteetillä kuin jotain lakitekstiä.
Ja siis emmä muusta niin välitä mutta toi tyyli "ai no mä sit varmaan oon joku wt kun ostan mun merkkivaatteet kirpparilta / ai no kai mä sit oon juoppo kun juon sen kaksi siideriä yksinäni jne jen" on niin nähty, se on natsikorttiin verrattavissa oleva kulahtanut retorinen keino. Voisi jotenkin ilmaista itsensä vähemmän nähdyllä ja vähemmän marttyrimaisella tavalla. Miks naisten pitää aina olla sellaisia ihme marttyreitä?
Join sitten lasin tai kaksi, tai vaikka pullon yksin kotona, niin lopputulos on se että en ole sairas enkä alkoholisti.
Mitä tollaiseen noin typerään aloitukseen pitäisi vastata että se olisi sun mieleen?
"ok, olet oikeassa" Niinkö?
Jos sulla on ongelma, olen pahoillani!
vaikkei paljon joisikaan. Minä ainakin odotan sitä yhtä lasillista lasten nukkumaan menon jälkeen kun saan vihdoinkin nostaa jalat ylös ja rentoutua. Toki jos lasillinen jää saamatta, ei se mikään kriisi ole, mutta riippuvaisuus on selvästi olemassa, vaikkakin heikko.
Eihän ap ketään yksin tissuttelevaa alkoholistiksi haukkunut vaan ainoastaan riippuvaiseksi?
vaikkei paljon joisikaan. Minä ainakin odotan sitä yhtä lasillista lasten nukkumaan menon jälkeen kun saan vihdoinkin nostaa jalat ylös ja rentoutua. Toki jos lasillinen jää saamatta, ei se mikään kriisi ole, mutta riippuvaisuus on selvästi olemassa, vaikkakin heikko.
Eihän ap ketään yksin tissuttelevaa alkoholistiksi haukkunut vaan ainoastaan riippuvaiseksi?
Lause kannattaa muotilla pikkasen erilailla jos haluaa järkevää keskustelua aikaan.
ja aloittaja oli LESTA ! (pedofiilien hyysääjä)