Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tein miehelle hiukka jäynää

Vierailija
04.06.2012 |

Tiedän, että tämä on järjettömän lapsellista, mutta muutakaan tapaa en löydä turhautumiseni purkamiseen. Puhe ei tehoa. Tekisi mieli vedellä miestä ympäri korvien, mutta en tee sitä vaan raivoissani muutaman ikävän jutun.

Hommahan on niin, että minä olen vilkkaan taaperon kanssa kotona kaikki päivät. Mies osallistuu lastenhoitoon lähinnä hassuttelemalla puoli tuntia päivässä. Viime lauantaina hän teki koko päivän töitä, kun piti olla vapaapäiväni ensimmäiseen kertaan pariin kuukauteen. Yritän kaikkeni, mutta mies on kuin perseeseen ammuttu karhu.

Tänään kärvistelin kauheissa menkkakivuissa lapsen kanssa koko päivän. Illalla hoidin vielä kauppareissun, jonka mies tietysti keskeytti soittamalla, että lapsi itkee ja kotia hop heti. Kaupasta toin miehelle lempisuklaata ylläriksi ja tein vielä miehen lempiruokaa. Ruoanlaiton ohessa siivosin keittiöstä miehen jäljet. En suuttunut, vaikka mies päästi lapsen polttamaan kätensä uuniin juuri sen 5 minuutin aikana kun pyysin miestä lasta katsomaan.

Tämän jälkeen olin ihan poikki. Sanoin, että voidaanko tänään loppuilta vain rentoutua hyvissä fiiliksissä. Ei puida ikäviä juttuja ja motkoteta. Mietitään niitä vasta huomenna. No, mies unohti sopimuksemme lähes heti ja aloitti akkamaisen urputukse naurettavan pienestä asiasta. Sain kuulla kunniani, koska en ole vähään aikaan siivonnut komeroitamme. Joo, milläs ajalla sen tekisin, kun kävelemää opettelevan taaperon perässä saa olla koko ajan. Vapaa-aikaa ei ole kuin iltaisin lapsen nukahdettua. Jos sillon onnistun kolistelemaan, suuttuu mies siitä.

Sain miehen nipotuksesta hirveät raivarit ja miehellekin huusin. Lapsi tietysti heräsi ja pärähti itkuun ja mies haukkui minut tästä.

Nyt mies mököttää ylhäällä ja minä olen tehnyt "kostoksi" seuraavaa:

-Pessyt vessanpöntön bakteerikammoisen miehen hammasharjalla. Hykertelen mielessäni kun mies napottaa siitä, että kotivaatteet tulee vaihtaa kotona päälle, ettei farkuissa kulkeudu bussista sohvalle basilleja.Siinähän harjailee paskaa suoraan hampaisiinsa.

-Kaatanut tilkan vauvansosetta miehen kenkiin. Mies jättää lähdön aina niin viime tippaan, että tahmea yllätys kengässä hidastaa kivasti aamua. Olkoon tämä vaikka kuitti siitä, että jahkaili järjestelemässä kotona paikkoja kun minä istuin odottamassa autossa synnytystuskissani lähtöä sairaalaan. Kuulemma minä vain hermoilin turhia, eikä se lapsi vielä ollut tulossa.

-Tirauttanut miehen tuoremehuun tilkan ketsuppia, sinappia ja maitoa. On niin helkkarin nipo siitä, jos ostan vahingossa väärää mehumerkkiä.

Tiedän, aivan järjettömän lapsellista. Mieshän ei tietenkään tästä mitään opetusta saa, koska tuskin huomaa näitä pieniä jekkuja. Mutta omaa ketutusta tämä helpotti kummasti. Parempi kai tämä kuin heittää äijää perintövaasilla?

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä huomata, että palstalla on vain täydellisiä äitejä. Kyllä yhden hammasharjan törkkääminen pönttöön on vielä aika kesyä, ei se ihmisestä sairasta tee. Lapsellista toki, mutta jos ei puhe tehoa, niin johonkin sitä kai on vitutus purettava. Parempi näin kuin purkaa se lapseen, käydä käsiksi mieheen tai lähteä kylille jakamaan itseään. Ja believe me, kyllä teissä "täydellisissä" äideissä näitäkin on.

Ratkaisuksi on annettu puhuminen. Mutta siihenkin tarvitaan kaksi. Luuletteko, että olen niin typerä, etten ole tuonut näitä asioita esille? Yritetty on. Ja sitä saa mitä tilaa. Mieheni vihaa kahta kissaani, jotka tosin hän avosylin otti vastaan muuttaessamme yhteen. Saan kuulla monta kertaa päivässä, kuinka turhia eläimiä nämä kissat ovat. Mies potkii kissoja pois jaloistaan ihan surutta. Sekö on tervettä? Olen monet kerrat laittanut miehen tilille ja käskenyt häntä jättämään kissat rauhaan. Silti joka päivä sama levy pyörii taas.

On helppo tulla arvostelemaan toisia tuntematta tilannetta tarkemmin. Raskasta elämä kuitenkin on, kun miehen perusasenne on tämä "haista vittu, elämä". Miehen siskokin on ärtyneisyyden ja jatkuvan pahan tuulen huomannut. Välillä mies myöntää pahan tuulensa, mutta syyttää siitä stressaavaa työtä. Juuri pari päivää sitten puhuimme vakavasti, ja mies lupasi puhua esimiehensä kanssa töiden vähentämisestä. Sanoi, että haluaa taas palata omaksi itsekseen. Ja pah. Näitä keskusteluja ja vakuutteluita on kuultu lähes viikoittain.

Eilen taas mielenosoituksenomaisesti nousi sängystä klo yhdeltä yöllä ja kävi tyhjentämässä roskiksen, kun se niin vaivasi. Aamulla löysi hammastikkuni vessanpöntöstä ja huutoahan siitä seurasi.

Yritin regoida miehen tavalla, eli nipottamalla, jotta hän tajuaisi käytöksensä naurettavuuden. Ilmoitin, että siivoan kyllä komeron heti tänä iltana, jos hän katsoo lasta sen aikaa, eikä valita mahdollisesta kolinasta. Vaadin häntä myös tekemään useamman rästiinjääneen kotihomman. Se kuulemma sitten ei taas onnistunut, koska hänenhän pitää katsoa lasta minun puuhastelujeni aikana.

Luojan kiitos palaan mielenkiitoiseen ja haastavaan työhöni syksyllä. Tilanne on kärjistynyt sinä aikana kun olen ollut kotona. Sitä ennen mies ei koskaan valittanut minulle vastaavista pikkuseikoista vaan tahtipuikko oli minulla. Minä olin se uraihminen ja hän kotona enemmän. Olimme molemmat sopivan suurpiirteisiä. En ymmärrä miksi hän vaatii minulta nyt btäydellistä kodinhoitoa pienen lapsen hoitamisen lisäksi, vaikka olen kotona omilla säästöilläni. Mies ei siis minua elätä, vaan kulut pannaan 50-50.

Ehkä miehellä on jotain syvällisempää hampaan kolossa ja kodinhoito on ainoa, josta hän voi naputtaa? Äitinä hän ei uskalla minua arvostella, omaa aikaa minulla ei ole enkä myöskään käy baareissa, joten ajankäytöstä hänellä ei ole varaa naputtaa. Myöskään mustasukkaisuuteen hänellä ei ole aihetta, koska olen lähinnä kotona.

Mites te täydelliset äidit sitten puratte ärtymystänne? Antakaas kun arvaan, lähdette juoksurattaiden kanssa hikilenkille, jonka jälkeen paha mieli on kadonnut tästä maailmasta? Pyöräytätte lepyttelyksi miehelle vielä pullaa? Niin varmaankin.

Äiti on äidille susi. Eli olikin ihan turhaa odottaa tältä palstalta mitään myötätuntoa.

-AP-

PS.

Ja hei, ei kukaan nyt siihen pönttöön dipattuun harjaan nyt kuitenkaan kuole!

Vierailija
2/44 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en viitsisi ottaa riskiä että saa jonkun pöpön, tartuttaa vielä sen lapsiin pahimmassa tai parhaimmassa tapauksessa?

Suuteleminenkin miehen kanssa tuli mieleen, mutta toi pari nyt tuskin suutelee? Olen varma siitä että noi ei yhdessä tule pysymään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikein teit !!

Ja tuon hammasharjakoston oon tehnyt minäkin pari kertaa, kjäh kjäh;)

Vierailija
4/44 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sikahyvä :DDD

Vierailija
5/44 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en viitsisi ottaa riskiä että saa jonkun pöpön, tartuttaa vielä sen lapsiin pahimmassa tai parhaimmassa tapauksessa?

Suuteleminenkin miehen kanssa tuli mieleen, mutta toi pari nyt tuskin suutelee? Olen varma siitä että noi ei yhdessä tule pysymään.

Entäs kun lapsesi syö hiekkaa hiekkalaatikolla? Vuosikausia/kymmeniä muhineessa hiekassa on takuulla käynyt muutama kissa ja koira kusemassa ja paskomassa. Harvemmin lapsi kuitenkaan tuohon kuolee. Ja tiesitkö, että jo keittiöharjassa on todennäköisesti enemmän pöpöjä kuin hammasharjassa? Jopa siinä pönttöön kastetussa (olettaen, ettei ap kastanut harjaa suoraan paskaan. Mikä olisi kyllä ollut hänen vätysmiehelleen ihan oikein).

Vierailija
6/44 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kissanhiekkalaatikkoon, mut tulin sitten järkiini ja heitin koko hammasharjan roskiin ettei iske mitkään toksoplasmoosit sun muut pöpöt.

Hehe.

Vierailija
7/44 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

onneksi olkoon!

olette todella ansainneet toisenne! kumpikin kusipäitä,ehkäpä sinä enemmän.

Vierailija
8/44 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

dipannu myös hammasharjaa ties mihin. Puhukaa te mun miehen kans kun kerran osaatte. Mä olen 2v yrittänyt, perheneuvola on yrittänyt, ei muutosta, ei edes keskustelua. Kestän paremmin kun leikkaan boxereista haaroperät rikki tai tyhjennän digiboxin.

Vierailija
9/44 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi kuulostaa valitettavan paljon samanlaiselta kuin omani. Hän löytää kaikista tekemisistäni valittamista, on muutenkin perustyytymätön ja KAIKKI on aina minun syytäni. Tiuskii ja äksyilee. Minä olen jo palannut työelämään, mutta lasten hoitaminen ja kotityöt ovat kyllä edelleen hyvin paljon minun vastuullani. Tai siis perusoletus on, että minä hoidan lapset. Jos haluan muuta, siitä pitää neuvotella hyvissä ajoin etukäteen. Mies sentään vie lapset aamuisin hoitoon, muuta iloa hänestä ei arjessa erityisesti olekaan.

Syistä, joita sinäkin ap luettelit, en ole eronnut. En tiedä eroanko edes. Olen useampaan kertaan erosta puhunut, mutta mies aloittaa aina sen uhkailun, että eroa vaan mutta lapsia et saa jne. Mitenköhän se edes viikkoa lasten kanssa pärjäisi...? (meillä 2 lasta)

Tämän viestin pointti kuitenkin on, että minä ymmärrän sinua, saat täydet sympatiani, ja kohtalotovereitakin siis löytyy! Taidan ottaa nuo mainitsemasi kostotoimenpiteet käyttöön. :)

Vierailija
10/44 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä paskiainen olet!

dippaa omaa hammasharjaa vessanpönttöön jos se on mielestäsi harmiton jekku!

sinä se kyllä tän tarinan idiootti olet!

Vierailija
11/44 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs kun lapsesi syö hiekkaa hiekkalaatikolla? Vuosikausia/kymmeniä muhineessa hiekassa on takuulla käynyt muutama kissa ja koira kusemassa ja paskomassa. Harvemmin lapsi kuitenkaan tuohon kuolee. Ja tiesitkö, että jo keittiöharjassa on todennäköisesti enemmän pöpöjä kuin hammasharjassa? Jopa siinä pönttöön kastetussa (olettaen, ettei ap kastanut harjaa suoraan paskaan. Mikä olisi kyllä ollut hänen vätysmiehelleen ihan oikein).

Sanotaan nyt näin että en ole ainakaan sitä kissanpaskahiekkaa tahallisesti lapseni suuhun laittanut.

Vierailija
12/44 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo pönttöön dipattu harja on kyllä tosi huippu ;)

Mutta hiukan särähti tuo että hoidat yhteistä lastanne omien säästöjesi varassa. Kyllä mielestäni miehen pitäisi nyt pulittaa enempi.

Itse ymmärrän täysin ärtymyksesi. Olet siihen aivan oikeutettu. Itse puran ärtymystä juoksemalla (tosin ihan ilman lapsia;) ).

Vierailija
13/44 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan nyt noin yleisesti vain heittäisin, että se, että vaikka olet kotona kaiket päivät lasta hoitaen, ei tarkoita sitä etteikö mies voisi olla mustasukkainenkin. Monet äidit kun antavat äitiyden nielaista itsensä kokonaan (kuten teilläkin kuulostaa, että vain sinä osaat/tiedät jne miten lasta hoidetaan, ettekä ole pyrkineet tasapuoliseen lastenhoidon jakoon) ja sitten ihmettelevät kun mies on kuin p ammuttu karhu kotona. Miettikääpä kuka haluaa vaikkapa sekstailla äidin (vaimon kanssa kyllä mutta ei äidin..) kanssa? Kyllä se mies toivoo, että nainen olisi muutakin kuin äiti, eli edelleen se rakastaja ja vaimo.

No, tämä nyt vaan noin yleishuomautuksena, tekstistä päätellen miehesi kuulostaa aika neuroottiselta kaapin siivoamisineen. Tilannetta varmasti kärjistää vielä se, että mies ei ole hoitanut riittävästi lasta, jotta ymmärtäisi miten vaativaa hommaa se on.. Jos te ette kykene asioista oikeen keskenännä juttelemaan niin että jotain muutostakin tapahtuisi, niin suosittelen kyllä, että passitat miehesi terapiaan keskustelemaan neurooseistaaan ja ahdistuksestaan. Jonkunlainen lääkitys voisi olla hänelle tarpeen ja sitäkin kautta voisi työterveyshuollosta saada apua.

Vierailija
14/44 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

....hänhän on jo todennut, että aikoo sietää tilannetta, koska ei halua YH:ksi. Eli purkaa täällä omaa pahaa oloaan. Se sallittakoon. Mutta mä en henkkohtaisesti ymmärrä naisia, jotka avautuu tänne ongelmista sillä asenteella, että "mitään ei ole tehtävissä kuitenkaan."

Vierailija
15/44 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä, jos puhuisitte ongelmista ja yrittäisitte ratkaista niitä aikuisten tavoin?

Vierailija
16/44 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa surullinen kirjoitus. Miehesi ainakin tämän perusteella kuulostaa kamalalta ihmiseltä... :(

Vierailija
17/44 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä, jos puhuisitte ongelmista ja yrittäisitte ratkaista niitä aikuisten tavoin?

bakteerikammoa ja siivoushulluutta pysty puhumalla muuttamaan:DD

Vierailija
18/44 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin itse voinut tehdä ihan samalla tavalla :) Mutta jätä yksi asia tekemättä, älä vaan kerro miehelle siitä hammasharja-jutusta, kaikista muista voit kertoa!

Meinaan, jos hammarharja-jutun paljastat, niin saattaa olla, että teillä on tiedossa hirveä tappelu ja miehesi kostaa samalla mitalla.

Muuten teit oikein hyvin, aina ei jaksa käyttäytyä täysin aikuismaisesti :)

Vierailija
19/44 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No saa kyl ansionsa mukaan. Vaikka mies tuskin tätä tajuaa, mutta voi sitä autuuden tunnetta itelle kun saa kostonsa. Tosin lapsellisen sellaisen, mutta silti! :D

Vierailija
20/44 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niihin pöntön bakteereihin tai saa infektiota.