Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko nelikymppinen teidän mielestänne keski-ikäinen vai varhaiskeski-ikäinen?

Vierailija
04.06.2012 |

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeasti, mitä pahaa on keski-iässä? Ikään kuin se olisi jokin kirottu mörkö. Silloinhan elämä on jo vakiintunutta, ja nuoruuden epävarmuus poissa. Kaiken lisäksi se on pisin ja tasaisin elämänvaihe ennen vanhuutta, joka alkaa jossain 60-65 ikävuoden tienoilla.

Vierailija
22/29 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet itse 39-vuotias ja näin ollen keski-ikäinen. Vanhin lapseni on 11 ja nuorin 1, olen tyytyväinen elämääni, töissä on kivaa, vielä ei vanhuuden oireet vaivaa ja muutenkin on mukavaa :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeasti, mitä pahaa on keski-iässä? Ikään kuin se olisi jokin kirottu mörkö. Silloinhan elämä on jo vakiintunutta, ja nuoruuden epävarmuus poissa. Kaiken lisäksi se on pisin ja tasaisin elämänvaihe ennen vanhuutta, joka alkaa jossain 60-65 ikävuoden tienoilla.

siitä että pitää huolehtia itsestään hyvin. Mutta henkisesti en kyllä ole kovinkaan vanha. elämäntavastani ja rvoistani johtuen en varmaan ihan äkkiä vanhenekaan. Olen kyllä luopunut monista nuoruuteen kuuluvista asioista, enkä pidä vanhenemista mitenkään pahana. Mutta en voi sanoa vakiintuneeni, tasaantuneeni tms, päinvastoin;nuorena olin liian ujo toteuttamaan unelmiani, nyt teen sitä nuoruutenikin edestä. Mikään turvaisa ja tasainen kiikkustuoli ei kiinnosta.

Vierailija
24/29 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan perus keski-ikäinen.

t.itsekin nelikymppinen.

Vierailija
25/29 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen vanhuutta, joka alkaa jossain 60-65 ikävuoden tienoilla.

ei tasan ole kuusikymppinen vanhus! Ehkä paras nimitys olisi myöhäiskeski-ikäinen tai seniori. Vanhuksina pidän vasta jotain yli seitsemänkymppisiä.

Vierailija
26/29 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yläasteikäiseltä, ellei ole omia! Nelikymppinen on teini, keski-ikä alkaa täällä suomessa, jossa eletään noin 180-vuotiaiksi, siinä 90 vuoden tietämillä.

Vierailija
27/29 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oon aina mieltänyt keski-ikäisen 5kymppiseksi ihmiseksi, vaikkei se sitä nyt ihan matemaattisesti laskien olekaan. Tai milloin se keski-ikä loppuu? Ei 5kymppinen vielä vanhus/vanhakaan ole.

Mutta tosiasiassa nelikymppinenkin on jo keski-ikäinen. Olen. Jep, vuodet vierii.

Vierailija
28/29 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tunne itseäni miksikään keskinkertaiseksi keski-ikäiseksi:D Elämä on hienompaa kuin ikinä, kun ei jaksa enää mitettiä mitä muut ajattelee, tietää mitä itse tahtoo ja uskaltaa elää sen mukaan. On ihanat lapset, kiva koti, ystävät... työ.. kaikenlainen turhanpäiväinen vouhotus ja shoppailu ja ajelehtiminen on ohi. Voi elää just niinkuin tykkää. rahaa tietty vois olla enemmän niin vois tykätä vähän suuremmista ympyröistä:)

Nuoruuden epävarmuus ja esittäminen on takana, saa olla ihan aidosti aikuinen, ja elämän palikat ovat kasassa. Ei keski-ikäisyys ole keskinkertaisuutta, vaan minusta ihan hienoa aikaa elämässä. t. 39-vuotias keski-ikäinen nainen.

Vierailija
29/29 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

4-kymppinen on vaan aikuinen. En kyllä 28v ikäistäkään sano nuoreksi, mutta ehkä siinä 24-30v sanoisin olevan nuori aikuinen.

Kuka sanoo 6-kymppisiä työkavereitaan vanhuksiksi? Vanhus on siinä 75-90v.

Meillä suvussa ollaan pitkäikäisiä, lähes järjestään kaikki eläneet yli 9-kymppisiksi, pari yli 100-vuotiaaksi. Joten ehkä sitä odottaa olevansa puolivälissä vasta n. 50 paikkeilla.