Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko nelikymppinen teidän mielestänne keski-ikäinen vai varhaiskeski-ikäinen?

Vierailija
04.06.2012 |

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 41-vuotias,

kroppa ei tottele enää niinkuin 24-vuotiaana,

jolloin biologinen vanheneminen ihan oikeasti kaikilla alkaa, vaikka kuinka mitä sanoisi.

Tottakai toiset tekevät töitä ikuisen nuoruuden nimissä ja jotkut rupsahtavat ennenaikojaan,

eihän me kuitenkaan kasveta ja kehitytä, eikä vanheta yhtäjalkaa!

Olen keskimittainen, normaalipainoinen, keskinkertainen,

en meikkaa, paitsi juhliin hieman,

vahvoissa hiuksissani on harmaata (värjään tosin ne pois),

allit meinaavat roikkua vaikka kuinka teen piha- ja puutarhatöitä kesät/talvet,

selluliittiakin on reisissä vaikka lenkkeilen joka päivä koirien kanssa,

Olen mummoikäinen vaikkei minulla ole vielä lastenlapsia niitä voisi iän puolesta olla: vanhin lapsistani on 19-vuotias ja nuorin 2-vuotias.

Olen keski-ikäinen ja mummoikäinen, vaikkakin nuorekas ja kuulema seksikäskin, kaikki muu on turhaa sananpyörittelyä!

Vierailija
2/29 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaakseni virallinen keski-ikäisyyden termi alkaa 35v.

Itse olen 48v. mutta en ole edes koskaan ajatellut potkia tutkainta vastaan ja valehdelle jopa itselleni, etten olisi keski-ikäinen. Totta ihmeessä olen keski-ikäinen.

Keski-ikäinen, todella hyvässä kunnossa, hoikka, voimakas ihminen, joka elää elämänsä keskivaihetta.

Minua aina hiukan nolottaa näiden mammojen puolesta, jotka yrittävät leikkiä nuoria. Ette ole enää nuoria, mutta kuka on sanonut, ettei keski-ikäinen olisi huonokuntoinen ja raihnainen.

tunne itseäni miksikään keskinkertaiseksi keski-ikäiseksi:D Elämä on hienompaa kuin ikinä, kun ei jaksa enää mitettiä mitä muut ajattelee, tietää mitä itse tahtoo ja uskaltaa elää sen mukaan. On ihanat lapset, kiva koti, ystävät... työ.. kaikenlainen turhanpäiväinen vouhotus ja shoppailu ja ajelehtiminen on ohi. Voi elää just niinkuin tykkää. rahaa tietty vois olla enemmän niin vois tykätä vähän suuremmista ympyröistä:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nelikymppinen on keski-ikäinen. Ei ole sellaista kuin "varhaiskeski-ikäinen".

Onko nelikymppinen teidän mielestänne keski-ikäinen vai varhaiskeski-ikäinen?

Vierailija
4/29 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikää tuo 40 v.

Vierailija
5/29 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä kolmevitosena alan vasta tuntea itseni aikuiseksi. Mielestäni siinä neljävitosena alkaa olla keski-ikäinen ja viisvitosena ehkä sitten keski-iän ohittanut. Kuusvitonen on eläköitynyt ja seitsemänkympin jälkeen on vanhus.

Vierailija
6/29 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yli puolet elämästä eletty

Vierailija
7/29 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tunne itseäni miksikään keskinkertaiseksi keski-ikäiseksi:D Elämä on hienompaa kuin ikinä, kun ei jaksa enää mitettiä mitä muut ajattelee, tietää mitä itse tahtoo ja uskaltaa elää sen mukaan. On ihanat lapset, kiva koti, ystävät... työ.. kaikenlainen turhanpäiväinen vouhotus ja shoppailu ja ajelehtiminen on ohi. Voi elää just niinkuin tykkää. rahaa tietty vois olla enemmän niin vois tykätä vähän suuremmista ympyröistä:)

Kuvailusi perusteella olet keski-ikäinen. Olet ohittanut nuoruuden levottomuuden, mutta et ole vielä vanhakaan. Miksi ihmiset eivät halua myöntää olevansa keski-ikäisiä?

Vierailija
8/29 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se mene virallisesti niin, että 35-45 on varhaiskeski-ikäinen, 45-55 keskikeski-ikäinen ja 55-65 myöhäiskeski-ikäinen? Vastaavasti 65-75 on varhaisvanhus, 75-85 keski-ikäinen vanhus ja yli 85 vanha vanhus.

Vierailija
9/29 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

45-60-vuotias on keski-ikäinen.

Vierailija
10/29 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

täyttäneet. Ja keski-ikä jatkuu tuonne 65 vuoteen asti, jonka jälkeen alkaa pikku hiljaa vanhuus.

Ihmiset turhaan kammoavat keski-ikää ja todistelevat hullun lailla, kuinka nuorekkaita ovat eivätkä nyt millään lailla ainakaan keski-ikäisiä. Miksi ihmeessä?

Keski-ikä ei ole sama kuin vanhuus. Keski-ikäinen voi olla terve, kaunis, hyväkuntoinen, pienten lasten vanhempi, täynnä elämää kaikin puolin. Siis hyvää aikaa ihmisen elämässä. Nuoruushan on monesti aika ahdistavaakin aikaa, kun ei oikein tiedä mitä edes elämältä haluaa ja on jatkuvasti epävarma.

Minulla on ainakin paljon helpompi olla 36-vuotiaana jo keski-ikäinen, elämä on asettunut mukavalla tavalla raiteilleen. Ja voin hyvin joka tavalla ja hyväksyn itseni. Enkä näytä siis vanhalle tantalle, joksi ilmeisesti monet ihmiset keski-ikäisen mieltävät. Pahempaa olisi olla wannabe-teini, joka epätoivoisesti esittää nuorta kun ei sitä enää ole.

Vierailija
11/29 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikeasti olemassa kuin varhaiskeski-ikäinen?

Nelikymppinen on keski-ikäinen. Mutta minusta suurin osa nelikymppisistä on kuitenkin vielä "nuoria" keski-ikäisyydestään huolimatta.

Vierailija
12/29 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

väliä...?!!!?

Vierailija
13/29 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...on naisilla 83v ja miehillä 76 -> keski-ikäinen on siis siinä 41 ja 38 vuotiaana.

Vanhoja ollaan ja vanhemmaksi tullaan...miksi potkia vastaan?

Vierailija
14/29 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljäkymppiä on perinteisesti se raja jolloin naisen unelmamies muuttuu häntä nuoremmaksi. Eli elämä on puolessa välissä.

Vierailija
15/29 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 45 on keski-ikäinen.

Vierailija
16/29 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän kunnolla keski-ikäisinä vasta yli 50-vuotiaita.

Vierailija
17/29 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja keskimäärin eletään satavuotiaaksi.

Missäs ne keski-ikää nostavat yli satavuotiaat niin sankoin joukoin luuraa?

Vierailija
18/29 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja keskimäärin eletään satavuotiaaksi.

Missäs ne keski-ikää nostavat yli satavuotiaat niin sankoin joukoin luuraa?

keski-ikä tarkoita myös elämänvaihetta eikä vain tilastollista eliniän puoliväliä? Katsos kun on olemassa sanoja, joilla on useampi merkitys.

Vierailija
19/29 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
20/29 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä voin sanoa olevani keski-ikäinen. En koe että siinä sanonnassa oliis paha sävy. Lapset on tehty. Kohtu on poistettu. Lukulasit piti hankkia tänä keväänä juuri. Minulla on 3 lastenlasta. Lisäksi tunnustan katselevani lapsia ja pikkuvauvoja, siten kun nyt vanhat tädit katsoo: ihailevasti ja lässyttellen.