Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen tytär 7v pilaa suhteemme!! Miten voikin

Vierailija
04.06.2012 |

noin pieni lapsi olla jo noin KIERO?Sairaalloisen mustasukkainen isästään,ja kostaa sen mulle kaiken mahdollisin ja mahdottomin tavoin..Sepittää ja keksii asioita,äärettömän lahjakkaasti manipuloi miestä mua vastaan!

Ja mulla todellakin on kokemusta lapsista,oon LTO ammatiltani!En ikinä,ikinä ole ajatellut että lapsi voisi olla luonnostaan ilkeä,mutta nyt tekee mieli jo sanoa,että tämä ko tapaus sitä on.Äitinsä on persoonallisuushäiriöinen alkoholisti jolla lienee osansa asiaan..miten on lapsesta tuollainen kasvanutkin.Ja koska äiti on niin kyvytön huoltajaksi,tämä kullannuppu on pääosan ajasta nykyään meidän..tekisi mieli sanoa RIESANA.Ollaan toivottu yhteistä lasta,mutta tämän päiväisen pikkuneidin tempauksen jälkeen mietin tosissaan olisiko vauvani vaarassa hänen lähellään.Oi hitto miten ahdistaa!Umpikuja.Epäselvää teksitä mutta Kiitos että sain purkaa johonkin ...

Kommentit (67)

Vierailija
1/67 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sehän on luonnollista. JOs tyttö on jo menettänyt äitinsä alkoholille, niin ei hän nyt kestä sitä, että menettää isänsä sinulle.

Meillä on ollut hankala uusperhekuvio. Siihen auttoi se, että mies laittoi lapsensa uuden naisen edelle. Antoi henkilökohtaista aikaa.

Vierailija
2/67 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin sitten pitää hyväksyä kaikki lapsen mukana tulevat epämukavuudet!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/67 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin uusperhekuvio niin, että kuviossa on oma lapseni. Ois sietämätöntä, jos oma lapsi käyttäytyisi noin, no ei niinkään sen takia, että käytös ois mitä ois, mutta mitä se kertoisikaan pienokaisen pahasta olosta. Onnekseni lapsi on ottanut sekä oman että isänsä uudet kumppanit ihanasti ja luottavaisin mielin vastaan.

Jaa-a, enpä osaa sanoa mitään rakentavaa. Ehkä tosiaan lapsen Oma Aika isänsä kanssa toisi hyvää tulosta?

Vierailija
4/67 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

(materiaalistakin aivan liikaa mielestäni jos saan sanoa..)

Ja minä oon tehny KAIKKENI jotta asita sujuisi,olen yleensä "hyvä" lasten kanssa mutta tämän kanssa olen neuvoton.On asioita oilta mieheni haluaa silmänsä ummistaa mutta itse rehellisesti ja vilpittömästi pelkään että tyttö ei ole ihan normaali (mm julmuudet eläimiä kohtaan jne).En tiedä mitä tehdä.Kuristava olo.ap

Vierailija
5/67 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

julmuudet eläimiä kohtaan kertovat erittäin vakavasta tunne-elämän häiriöstä. Nyt uskon, että kyse ei ole pelkästään ajan antamisesta. Perheneuvolaan siis ja tutkimuksiin.

2

Vierailija
6/67 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosiaan olet LTO (luultavasti oikeasti olet ollut 2 kk työllistettynä lastentarhassa apulaisena ja vähän pyöristit) niin luulisi, että tiedät, mitä tehdä

Vierailija
7/67 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tästä ei paljon puhuta, mutta tosiasia on, että jotkut lapset ovat pahoja ja aidosti nauttivat esim. juuri eläinten sauttamisesta ym. sairaasta. Äidin alkoholismi on varmasti tossa se syy, mutta syyn tietäminen ei ole sama kuin se että ongelmalle olisi jotain tehtävissä. Voisiko tytön laittaa selkää seinää vasten, ts. pystyykö sitä komentamaan tai uhkailemaan, jotta typeryydet loppusivat? Kaikille lapsillekaan pelkkä hyvällä kasvattaminen ei ole ratkaisu. Moni hankala lapsi suorastaan rauhoittuu, kun sille pistää kovan kovaa vastaan.

Vierailija
8/67 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuta kuin perheneuvolan psykologille aikaa varaamaan..

tosiaan olet LTO (luultavasti oikeasti olet ollut 2 kk työllistettynä lastentarhassa apulaisena ja vähän pyöristit) niin luulisi, että tiedät, mitä tehdä

Vierailija
9/67 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ilmaisen vähänkin,että mulla huoli tytöstä,mieheni hyssyttelee ja tytön äiti hyökkää mua vastaan,itään juridisia oikeuksiahan mulla ei häneen ole,voinko omatoimisesti olla perheneuvolaan yhteydessä tai jos "voinkin",mitä se tekee suhteellemme?Mies vaan haluaa uskoa että kaikki kääntyy (itsestään?) parhain päin.ap

Vierailija
10/67 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinun pitää varmaan saada mies käännytettyä ensin. Hänen pitää nähdä, kuinka paha tilanne on. Eikö sinun ammattitaitosi riitä perustelemaan miehelle sitä - olethan lukenut kasvatustiedettä.

Sano miehelle, että sinä haluat tytön tutkimuksiin. Ehkä tutkimukset ovat ok - ja sittenhän asia jää siihen. Jos ne osoittavat häikkää, niin sittenhän on miehenkin edun mukaista saada tyttö hoitoon. Perheneuvolaan meneminen ei siis ole keneltäkään pois.

Vierailija
11/67 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli 7v ja yhteinen alle vuodenikäinen vauva. Tuntui, että vauva paransi tilannetta ja tyttö ymmärsi, että minä en ole lähdössä minnekään.

Alku meillä kuitenkin oli todella raskasta, mikä on ymmärrettävää koska tyttö tarvitsi jatkuvasti huomiota ja teki kaikenlaisia ihme tempauksia& kiukutteli jatkuvasti. Usein minä olin pelkkää ilmaa, jolle ei kysyttäessä vastattu ja jota ei noteerattu. Mustakin tuntui, että tyttö oli pirun ovela ja osasi taitavasti manipuloida isäänsä ja isovanhempiaan.

Loimme miehen kanssa yhteiset kodinsäännöt, joita noudatetaan. Lisäksi meillä on tietyt viikottaiset rutiinit, jotka jotenkin ovat tuttuja ja turvallisia tytölle. Ekana päivänä kun tyttö tulee äidiltään, mies ja tuttö viettävät paljon aikaa yhdessä, menevät kahdestaan syömään tms. Jotta saa paljon huomiota isältä.

Yritän itse pitää mielessä sen, että mitäs jos meidän toinen (siis mun biologinen) lapsi olisi vastaavassa tilanteessa ja siellä olisi äitipuoli vuoroviikoin hoitamassa. Äitipuolelta vaaditaan pitkää pinnaa ja sitä että yrittää tulla lapsen kanssa toimeen. Lapsi myös yleensä kipuilee vanhempiensa eroa ja on epävarma asemastaan uudessa perhekuviossa &yrittää pitää kynsin ja hampain isästään kiinni.

Vierailija
12/67 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mietipä, jos sulla olisi lapsi ja saisit tietää, että ukkosi on ottanut selkäsi takana salaa yhteyttä johonkin virallisiin hoitotahoihin.

Antaisitkö nöyryytystä ikinä anteeksi?

Älä tee sitä.

Vierailija
13/67 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omien lasten kasvattaminen on täysin eri asia kuin

tietyssä roolissa toimiminen työpaikalla (sinulla rooli=lto).

Ja kotona/siviilielämässä kohdataan toisenlaisia tunnetason haasteita kuin päiväkodissa tai koulussa tai työpaikoilla. Rakkaus ja huolenpito ja kasvattaminen äitinä ja isänä poikkeaa melkolailla ammattikasvattajan roolista, jota vedetään työpäivinä klo 8-16 miinus ruoka- ja kahvitauko. Psykankirjasta luetut teoriat ja menetelmät ovat vain teorioita ja menetelmiä, rakkaus ja sitoutuminen toiseen ihmiseen jotain ihan muuta...

Saan vaikutelman, että itse olet lapseton, etkä ymmärtänyt mihin pakettiin sitoudut, kun otit miehen...

Vierailija
14/67 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tytön käytökseen pitäisi kyllä jo puuttua. Tuollainen mustasukkaisuus ei ole normaalia. Kannattaisi varmaankin harkita terapiaa tms, koska tytöllä voi hyvinkin suurella todennäköisyydellä on tunne-elämän häiriöitä, kun äitinsä on sellainen kun on. Muistakaa myös se, että lapsen ei tule koskaan antaa sanella kahden aikuisen välistä suhdetta.

Vierailija
15/67 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omien lasten kasvattaminen on täysin eri asia kuin

tietyssä roolissa toimiminen työpaikalla (sinulla rooli=lto).

Ja kotona/siviilielämässä kohdataan toisenlaisia tunnetason haasteita kuin päiväkodissa tai koulussa tai työpaikoilla. Rakkaus ja huolenpito ja kasvattaminen äitinä ja isänä poikkeaa melkolailla ammattikasvattajan roolista, jota vedetään työpäivinä klo 8-16 miinus ruoka- ja kahvitauko. Psykankirjasta luetut teoriat ja menetelmät ovat vain teorioita ja menetelmiä, rakkaus ja sitoutuminen toiseen ihmiseen jotain ihan muuta...

Saan vaikutelman, että itse olet lapseton, etkä ymmärtänyt mihin pakettiin sitoudut, kun otit miehen...

uskaltanut antaa vihreää valoa miehen lapsitoiveille KOSKA tosissani olen pelännyt mitä vauvan tulo toisaalta tekisi tämän miehen lapsen jo valmiiksi selkeästi häiriintyneelle tunne-elämälle,toisaalta siksi että haluan suojella omia lapsiani ja tänään viimeistään tajusin miten tämä lapsi voi tehdä MITÄ vain (myös vauvalle). Meillä oli kaveriperheen lapset hoidossa,tytön ikätoveri ja alle 1v,vanhempi oli tytön leikkiseurana,mutta silloin kun (tyttö kuvitteli että)mun silmä vältti,tukisteli naureskellen tätä pikkulasta (1v).Samana aamuna mun lemmikkimarsuni oli menettänyt henkensä olosuhteissa joista en tarkemmin ilkeä tähän kirjoittaa mutta arvanette keneen johtolangat vievät.ap

Vierailija
16/67 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tästä ei paljon puhuta, mutta tosiasia on, että jotkut lapset ovat pahoja ja aidosti nauttivat esim. juuri eläinten sauttamisesta ym. sairaasta. Äidin alkoholismi on varmasti tossa se syy, mutta syyn tietäminen ei ole sama kuin se että ongelmalle olisi jotain tehtävissä. Voisiko tytön laittaa selkää seinää vasten, ts. pystyykö sitä komentamaan tai uhkailemaan, jotta typeryydet loppusivat? Kaikille lapsillekaan pelkkä hyvällä kasvattaminen ei ole ratkaisu. Moni hankala lapsi suorastaan rauhoittuu, kun sille pistää kovan kovaa vastaan.

ilmeisesti yrittää jotenkin alitajuisesti hyvitellä jotain,äitinsä taas on täysin epäjohdonmukainen raivopää (omasta voinnistaan/mielialastaan riippuen),olen kasvattanut lasta niin kuin parhaaksi näen,silti usein tuntuu ettei mulla ole "oikeutta"(kuten ei muuten olekaan)astua ns vanhempien varpaille kasvatusjutuissa.ap

Vierailija
17/67 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

no, tässäpä nyt sulle käytännön keissi siitä, miten sovelletaan kouluoppia kasvatustilanteeseen. Jos opit olivat niin "tehokkaat", ettei muuta keksi kuin päätyä av:lle kyselemään vinkkejä, niin pitäiskö päätellä, että yhteiskunnan verorahat menevät suht hukkaan lto:den kouluttamisessa? sun kai meitä pitäisi neuvoa eikä toisin päin?

Vierailija
18/67 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pystytkö todistamaan miehelle että oli tytön tekosia? kyllä silloin pitäisi jo miehenkin hälytyskellot soida..

Vierailija
19/67 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

no, tässäpä nyt sulle käytännön keissi siitä, miten sovelletaan kouluoppia kasvatustilanteeseen. Jos opit olivat niin "tehokkaat", ettei muuta keksi kuin päätyä av:lle kyselemään vinkkejä, niin pitäiskö päätellä, että yhteiskunnan verorahat menevät suht hukkaan lto:den kouluttamisessa? sun kai meitä pitäisi neuvoa eikä toisin päin?

hädissäni,kuten kirjoitin,olen koulutuksestani huolimatta nyt neuvoton :( En kysy neuvoja minään ammattilaisena,vaan ihmisenä.Marsuni kuoli rääkättynä.ap

Vierailija
20/67 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin sitten pitää hyväksyä kaikki lapsen mukana tulevat epämukavuudet!

Jos otat miehen jolla on jo lapsia, lapsilta pitää hyväksyä ihan kaikki käytös!