Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten saatte 10 vuotiaat pojat ulkoilemaan nyt kesälomalla?

Vierailija
04.06.2012 |

Koko ajan ovat kinuamassa sisälle pelailemaan ja jos en päästä menevät jolekin kaverille sisälle. Ja niiden ei sitten tarvitse vastata joiden ihmelapset menevät omaehtoisesti ulos heti aamusta ja ovat siellä koko päivän iltaan asti.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pelaisi koko päivän sisällä, jos ei laitettaisi ulos. Kyllä sanoo vastaan, mutta aikuinen olen minä ja minä määrään, mitä alaikäiset lapset huushollissani tekee ja mitä ei tee.

Lounaan jälkeen ulos pariksi tunniksi, välipalalle kotiin ja sään salliessa takaisin ulos, ellei lähdetä jonnekin yhdessä.

Mä en sitten todellakaan voi käsittää, että te alatte neuvotella LASTEN kanssa näinkin yksinkertaisista asioista. Jos minä sanon, että menee ulos, poika todellakin menee ulos. Ihan sama, onko se "ihan tyhmää", mutta ulos on mentävä.

Kiitos sulle! On oikeasti mahtava lukea kerrankin jämäkän vanhemman tekstiä. Tuo on mun mielestä juuri oikea tapa pitää lapsista huolta ja näyttää, että aikuinen on se joka asettaa rajat ja mallin toiminnalle jajaa lapsen tekemisiä oikeaan suuntaan.

Oikein hyvää kesää sulle.

Vierailija
22/32 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istutteko paljon tietokoneella? Nytkin aikas hieno sää ja vastauksia satelee täällä ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istutteko paljon tietokoneella? Nytkin aikas hieno sää ja vastauksia satelee täällä ;)

Mutta vaikka istuisinkin niin silti lapset tekee niin kuin minä sanon. Mä olen aikuinen.

Nyt on poika ja tyttö ulkona. Vauva nukkuu, kun se tuolta herää mennään pihalle.

Vierailija
24/32 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtikö äidit ulos? Hyvä jos tehosi..

Vierailija
25/32 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkäs te äidit, jotka komennatte lapsianne ulos, ettekä anna pelata? Istutteko paljon tietokoneella? Nytkin aikas hieno sää ja vastauksia satelee täällä ;)

Syödään klo 11 lounas tai brunssi niille, joille aika on lähempänä aamupalaa. Meillä on seitsemän lasta..

Ne, jotka nukkuvat päiväunia, nukkuvat klo 12 eteenpäin. Ja ne, jotka eivät, menevät ulos läheiseen leikkipuistoon. Kotiin tullaan välipalalle. Sen jälkeen lähdetään koko perhe ulos, ellei ole jotain muuta menoa.

Meillä on vähän pakko olla jämäkkä, muuten ei tulisi elämästä yhtään mitään.

Ja minä olen koneella pienimpien päiväuniajan, muuten ei äidin elämästä tulisi yhtään mitään ;) Tämä aika on nollausta, Facebookia, sähköpostia, vauvapalstailua, ihan mitä vaan ihan turhaa. Herään kuitenkin viimeistään klo 7 ja pääsen nukkumaan 22. Sen kaksi tuntia saan olla rauhassa, muuten olen seitsemän lapsen äiti.

Vierailija
26/32 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksamista vain sinulle ja eiköhän ole minun aika tästä lähteä ulos. T. 24

Vierailija
27/32 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä päin sellainen lapsi on NORMAALI joka haluaa leikkiä ulkona.

Vierailija
28/32 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuitenkin kertoivat miten helppo heidän on saada lapsensa ulkoilemaan. Sitähän minä kysyin. On se vaan kumma miten täällä ei ymmärretä lukemaansa. Ap

Hyvä ap, pidä puoles!

Voi että ällöttää nää hyvikset, joilla ei ole muuta tekemistä kuin jakaa riemua elämästään, jossa kaikki on niin moitteetonta. Ihanaa, kun lapsetkaan ei meinaa muuta tehdä kuin reippailla ulkona! Hei, teillä on ihana, täydellinen ja terve elämä! Kipaiskaapa tekemään siitä oma ketju!

Vierailija
29/32 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuitenkin kertoivat miten helppo heidän on saada lapsensa ulkoilemaan. Sitähän minä kysyin. On se vaan kumma miten täällä ei ymmärretä lukemaansa. Ap

Hyvä ap, pidä puoles! Voi että ällöttää nää hyvikset, joilla ei ole muuta tekemistä kuin jakaa riemua elämästään, jossa kaikki on niin moitteetonta. Ihanaa, kun lapsetkaan ei meinaa muuta tehdä kuin reippailla ulkona! Hei, teillä on ihana, täydellinen ja terve elämä! Kipaiskaapa tekemään siitä oma ketju!

meillä lapset viihtyy hyvin ulkona. Meillä ei ole eritelty/määritelty peli/telkkuaikaa mitenään, puututaan kyläl jos meinaa mennä pelkäksi pelaamiseksi, mutta kuten sanottu, niin nuo viihtyvät onneksi ulkona hyvin.

Vierailija
30/32 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

trampoliinin ostaminen... Pitkään olin sitä mieltä, että ei meidän pihalle, mutta kun poika sitten kuitenkin pomppii kavereilla, totesin, että parempi ostaa hökötys omalle pihalle, niin saan edes valvoa, mitä trampalla tehdään.

Kas kummaa, poika viettää nyt paljon aikaa ulkona, trampalla pomppien. Ennen piti maanitella pihalle, nyt menee oma-aloitteisesti, treenaa siellä erilaisia temppuja. Välillä myös piirtelee trampalla tai bleidaa Beybladeilla...

Enää ei siis tarvitse komentaa ulos...

Vierailija
31/32 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun katson talonyhtiön lapsia niin siellä on iso lauma poikia pelaamassa mm. "jääkiekkoa" ja muita mailapelejä. Meillä on pihan vieressä sellainen pieni asfalttikenttä, jossa on paljon poikia pelaamassa. Jollakin on oikeat maalivahdin varusteet ja muut sitten yrittävät maaleja. Tytöt sen sijaan hyppivät narua tai kaikki pelaavat yhdessä jotain pallonheittopeliä. Kyllä meidän 7v tyttökin väittää joskus ettei ole mitään tekemistä ulkona, mutta sitten saatan joskus "heittää pienen vinkin" niin alkavat kehitellä omia juttujaan. Ja sitten tosiaan kesällä niitä ei saa sisälle. Talvella toki on haastavampaa saada tyttöäkin uloa.

Vierailija
32/32 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on yläasteikäiset lapset ja heidätkin passitan pihalle päivittäin!!!