Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten muut puhelinkammoiset selviävät, kun pitää soittaa ja varata aika tms?

Vierailija
04.06.2012 |

Itse yritän mennä esimerkiksi kampaajalle suoraan kadulta varaamatta aikaa etukäteen. Mutta aina sellainen ei onnistu. Hammaslääkärit, kosmetologit ja monet muut pitäisi varata etukäteen ja silloin on usein soitettava. Täällä juuri tuskailen, miten saisin voitettua puhelinkammoni ja pelon siitä, että vastaaja on äkäinen tai muuten "vaikea" tai että ääneni sortuu, alan puhua putoja tms.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan kirjoittaa sähköpostiakin.

Vierailija
2/33 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ikävä kyllä joskus jää jotain tosi tärkeitä asioita hoitamatta. En tiedä miksi soittaminen on niin vaikeaa. Joskus onnistuu viinilasillisen jälkeen:(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä varaan ajan juuri tiskiltä, jos vaan mahdollista. Mutta valitettavan usein se ei ole mahdollista; esim. hammaslääkärin keskitetty ajanvaraus. Silloin vaan on voitettava pelkonsa ja tartuttava luuriin. Aika hankalaksi tuo puhelinkammo elämän tekee. Jos en muista varata kampaamoaikaa edellisen käynnin yhteydessä, niin voi mennä tosi pitkä aika, kunnes menen uudestaan. Jne.

Vierailija
4/33 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tullut mitään vastausta tai on tullut pyyntö soittaa. Monilla ei myöskään ole mitään nettiajanvarausta.

ap

Voithan kirjoittaa sähköpostiakin.

Vierailija
5/33 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin mua ei jostain syystä jännitä kun soitan lapsen asioita, esim. ajan päivistykseen. Ehkä äidillinen suojeluvietti on niin voimakas, että omat neuroosit jää sen alle.

Vierailija
6/33 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mua muuten ihmetyttää tämä uusi puhelinkyykytyskikka. En tiedä, onko muut tähän törmänneet mutta mulle kävi yhteen aikaan siten, että kun soitin ja puhelinkammoisena vähän hankalasti selitin asiaani, niin tosi moni vastapuoli hyvin tympeällä äänensävyllä äänteli päälle sillai hopputavaan sävyyn mmm, mmmm, mmm... aivan kuin yrittäisi kertoa, että puhut itsestäänselviä mee nyt jo viimein asiaan. Voit vittu, miten raivostuttavaa. Ja siis normi asiakaspelvelijoita, en ymmärrä miten nykyään ihmiset kehtaa olla tuollaisia. Mitähän tuollaiselle voisi lohkaista takaisin? Kerran löin luurin korvaan :D

Vierailija
7/33 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä aion sanoa, ja kuvittelen olevani jokin "työntekijä", joka hoitaa omia asioitani. Varsinkin jos soittaa jonnekin, mistä tietää saavansa potentiaalisesti tylyä palvelua, pitää tsempata, koska muuten vain luovuttaa jos toisessa päässä on inhottava ihminen.

Vierailija
8/33 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joilla ei ole nettiajanvarausta. Olen etsinyt vaihtoehtoja, mutta niitä ei ole (tällä paikkakunnalla).

Joskus minäkin olen joutunut katkaisemaan puhelun. Esimerkiksi jotkut keskukset puhuvat niin nopeasti ja konemaisesti, että häkellyn.

ap

Vierailija
9/33 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta silti voi tulla odottamattomia kysymyksiä ja asenteita.

ap

mitä aion sanoa, ja kuvittelen olevani jokin "työntekijä", joka hoitaa omia asioitani. Varsinkin jos soittaa jonnekin, mistä tietää saavansa potentiaalisesti tylyä palvelua, pitää tsempata, koska muuten vain luovuttaa jos toisessa päässä on inhottava ihminen.

Vierailija
10/33 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhosin puhelimessa asioiden hoitamista, sillä minulla oli koko ajan tunne, etten osaa selittää asiaani ja en tule ymmärretyksi. Äänen särkyminen ja takeltelu hävetti.

Minua asiassa on auttanut altistaminen. Siis vain soitan ja toistuvasti hoidan asiani puhelimitse. Onnistumisen kokemuksien karttuessa (aina olen saanut asiani esitettyä ja hommat skulaamaan) nolostelu ei enää juurikaan vaivaa. Ehkä ikäkin on tehnyt tehtävänsä.

Internet on vähentänyt puhelimessa asiointia paljon, mutta suositttelen muitakin altistamaan itseään hankalille tilanteille. Välttämiskäyttäytyminen ei ainakaan helpota tilannetta!

Vierailija
11/33 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Mitä sitten tapahtuu jos toinen sanoo jotain odottamatonta? Ihminen sekin vain on. Tarvitset lisää harjoitusta, soittele kavereillesi tai sukulaisillesi. Ei kannata ruveta välttelemään, ongelma vain pahenee.

Vierailija
12/33 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joskus aiemmin kirjoitin ina tarkkaan lapulle mitä sanon, mutta nyttemin olen onneksi voinut luopua siitä.. en edelleenkään tykkää soittaa yhtään mihinkään, mutta parhaiten olen huomannut asian hoituvan kun vaan näppäilen numeron puhelimeen. Siinä vaiheessa kun hälyttää en ikinä kehtaa enää katkaista puhelua.

Hoidin puhelinkammoa jonkin aikaa olemalla töissä puhelinvaihteessa, joka hiukan ehkä helpotti tuota kammoani, vaikka itse työstä en kyllä kovinkaan paljon nauttinut. Työasioissa oli kuitenkin helpompi puhua puhelimessa kuin omia henkilökohtaisia asioita hoidettaessa.

Eikä sitä oman puheen takeltelua tai äänen sortumista kannata niin paljon pelätä, vaikka jotain kävisikin niin asia yleensä hoituu kuitenkin.

Vierailija
13/33 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonka takia et muka kuule kunnolla tai on muuta tohinaa taustalla. Sano et nyt en oikein kuule kun vauva touhuaa tai olen ulkona tai muuta taustamelua et voisitko puhua kovempaa ja hitaammin ja selvemmin. Antaa miettimisaikaa ja toinen alkaa puhua selkeemmin. Ei pohdi suotta mikset tajua asioita heti tai miksi sulla tulee taukoja ennenkuin ehdit vastata.

Vierailija
14/33 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

soittaminen on nykyään harvinaista. En soita edes ystäville tai sukulaisille, kaikki pitävät yhteyttä tekstareilla ja sähköpostilla. Joskus harvoin kun puhelin soi, saatan jättää vastaamatta, jos en ole oikeassa mielentilassa. Esimerkiksi äitini on sellainen, että hän tekee päätelmiä heti ääneni kuultuaan. Usein ne menevät pieleen ja ärsyttää, kun hän luulee, etten ole yksin tai että olen jotenkin pahalla mielellä ja alkaa tentata ihan vain ensimmäisen sanan perusteella.

Olen joutunut töissä soittelemaan paljonkin, mutta silloin oli se rooli. On vaikea pitää roolia, kun joutuu kertomaan esimerkiksi terveydentilastaan ja sitten vielä menemään omana itsenään jonnekin vastaanotolle.

Olen kamalan herkkä ihminen.

ap

ap

Mitä sitten tapahtuu jos toinen sanoo jotain odottamatonta? Ihminen sekin vain on. Tarvitset lisää harjoitusta, soittele kavereillesi tai sukulaisillesi. Ei kannata ruveta välttelemään, ongelma vain pahenee.

Vierailija
15/33 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

mitään ongelmia ei olisi maailmassa, jos niiden korjaaminen olisi näin yksinkertaista!

Luuleeko vastaaja tosissaan, että ihmiset pelkää esim. puhelimessa puhumista tahallaan. Jos ratkaisu olisi se, että päättää olla pelkäämättä, niin kukaan ei olisi noin helppoa kikkaa käyttämättä, jos se olisi mahdollista! Mutta kun ei ole.

Vierailija
16/33 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

mitään ongelmia ei olisi maailmassa, jos niiden korjaaminen olisi näin yksinkertaista!

Luuleeko vastaaja tosissaan, että ihmiset pelkää esim. puhelimessa puhumista tahallaan. Jos ratkaisu olisi se, että päättää olla pelkäämättä, niin kukaan ei olisi noin helppoa kikkaa käyttämättä, jos se olisi mahdollista! Mutta kun ei ole.

Mutta pitää mennä sitä pelkoa kohti. Itse olen lentopelkoinen ja lennän silti. Ei se ole helppoa, mutta muuten pelko rajoittaisi elämää liikaa. t. edellinen

Vierailija
17/33 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin sanasta sanaan puhekielellä asiani ja luin sen suoraan paperista. Oli ihan hirveää soittaa joka paikkaan. Piti varata neuvolaa, lääkäriä ja ties mitä. Kampaajalla en ole käynyt aikuisena koskaan, koska en halua soittaa.

Nykyään en enää välttämättä kirjoita sanasta sanaan, mutta tietyt asiat kirjoitan ylös. Esimerkiksi lapsen syntymäajat, sosiaaliturvatunnukset, erilaiset päivämäärät tai jotkut tietyt vaihtoehdot, jotten takeltele sanoissani.

Minua auttaa myös se, että laitan silmät kiinni ja pidän avointa kämmentä otsallani, kun kuuntelen, mitä puhelimessa oleva henkilö puhuu. Silloin pystyn keskittymään siihen, eikä silmät harhaile joka puolelle.

Vierailija
18/33 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä luulin olevani harvinaisuus. Mulle on kans aina todella vaikeeta soittaa minnekään. Jos vain mahdollista, laitan miehen asialle. Omat asiat on tietenkin hoidettava, mutta lapsiin liittyvät puhelut hoitaa mies.

Mulla vaikuttaa se, että olen kärsinyt änkytyksestä viisi vuotiaasta alkaen. Mä jännitän puhelintilanteita, jolloin änkytys vaan pahenee. olen joskus joutunut paniikissa lyömään luurin korvaan, kun en ole saanut sanoja suusta ulos. Sitten tilanteen rauhoituttua olen soittanut takaisin ja sanonut, että kännystä loppui äsken akku. NOLOA!

Mieluummin asioin kasvokkain kuin soitan. Jotta soittaminen olisi helpompaa minun pitää olla täysin varma siitä, että puhelun aikana ei tule yllätyksiä. MOnta iltaa olen istunut tutkimassa simppeliäkin asiaa ensin netissä, jotta tiedän asiasta pohjatietoa, ettei vaan tulee mitään kysymystä "puuntakaa".

Vierailija
19/33 |
06.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysytyin tänään soittamaan yhteen paikkaan ja varaamaan sinne ajan! Asiakaspalvelija oli ystävällinen ja puhui selkeästi eikä vaikuttanut ollenkaan ylimieliseltä. Oma ääneni tärisi jonkin verran ja muuttui loppua kohti ohuemmaksi, mutta selvisin kuitenkin ja uskalsin jopa antaa oman numeroni.

Vielä tietenkin ehtii iskeä kammo mennä sinne. Näitä kammoja kun riittää.

ap

Vierailija
20/33 |
06.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

inhoaa puhelimessa asioimista, mä varaan hänelle kaikki mahdolliset ajat.