Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiedätkö yhtään akateemista perhettä, jossa olisi taulutelevisio?

Vierailija
03.06.2012 |

Hesarin jutun mukaan akateemiset ja yläluokkaiset karttavat taulutelevisioita.

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku kertoa minulle joka vielä opiskelen helsingin yliopistossa et mitä vaihtoehtoja taulutelkkarille on tarjolla?

Minä taukki olen luullut ettei muunlaisia enää ole=)

Vierailija
42/51 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja keittiössä pieni tv. Varakkaimmilla ystävillä tv on yleensä piilotettu kalusteeseen (ei siis aina näkyvillä). Perus(D)insinööriperheissä on kyllä isot tv:t näkyvillä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä FT, mies FM, humanisteja molemmat. Olohuoneen sisustusta hallitsevat kirjahylly ja piano. Taidamme olla ainakin tältä osin hyvin stereotyyppisiä. Ai niin, maratonejakin on juostu. :-)

Vierailija
44/51 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme ole akateemisia mutta en ymmärrä miten se vaikuttaisi siihen että onnistuuko löytämään vanhanmallisen teeveen itselleen jostakin vai ei...

Minä pidin viimeiseen asti kiinni vanhasta kuvaputkitelkkarista koska en tykkää taulutelevision kuvasta. Mutta se telkkari oli vanhempi kun minä, ja menihän se lopulta rikki, tänä keväänä... Pakko oli laittaa tilalle taulutelkkari.

Varmaan se niillä akateemisillakin on yhtä pakko kun muuta ei ole tarjolla kaupassa...?

Vierailija
45/51 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyy myös videotykkiä ja muuta tekniikkaa. Elokuvat ovat taidemuoto siinä missä muutkin ja harrastus.

Vierailija
46/51 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdellä vanhuksella taitaa olla vielä kuvaputkitelkkari, ja hän ei ole akateeminen. Eihän muita enää myydäkään!

Vierailija
47/51 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

_Kaikilta_ akateemisilta tutuilta löytyy sellainen perustaulu-tv, ei seinään kiinnitettävää. Omituista, jos toi hesari-juttu on totta.

Me nostettiin taulutelkkari seinälle turvaan lasten leikeiltä :)

Siinä on sellainen jalka..

Vierailija
48/51 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

_Kaikilta_ akateemisilta tutuilta löytyy sellainen perustaulu-tv, ei seinään kiinnitettävää. Omituista, jos toi hesari-juttu on totta.

Me nostettiin taulutelkkari seinälle turvaan lasten leikeiltä :)

En usko että meidän taulu-tv:tä voi kiinnittää seinälle Siinä on sellainen jalka..

tason päälle jos ei halua kiinnittää seinälle :)

Seinälle kiinnitettäessä jalka irroitetaan ja jalan kiinnitysreikä peitetään.

Kaikissa taulutelkkareissa on jalka + seinäkiinnitysmahdollisuus.

Vierailija
49/51 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

_Kaikilta_ akateemisilta tutuilta löytyy sellainen perustaulu-tv, ei seinään kiinnitettävää.

Omituista, jos toi hesari-juttu on totta.

Meillä on melko iso taulutelevisio seinällä - koska emme halua lasten lähmimän ruutua. Toinen syy koolle on meidän huono näkö. Leffojakin on kiva katsoa.

Mies akateeminen, minä en vielä valmistunut

Vierailija
50/51 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

johtuu oikeasti siitä, että vain minä olen akateeminen. Mies on duunari. JOs minä päättäisin, meillä ei olisi telkkari lainkaan.

Vierailija
51/51 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä kerran ja rautalangasta: jutun mukaan yhteiskuntaluokkaa ei paljasta se, onko kodissa taulutelevisio vai ei. Kertovia asioita ovat:

1) Missä huoneessa tv on? Jos olohuoneessa, ollaan työväestöä tai alempaa keskiluokkaa. Jos muualla tai vähintään ovientakana piilossa, ollaan todennäköisemmin yläluokkaa.

2) Pidetäänkö tv:tä jatkuvasti auki? Jos pidetään, ollaan työväestöä. Jos tv:tä katsotaan suunnitellusti, ollaan ylempää keskiluokkaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yksi