Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

kuinka opettaa lapselle (alkeis)selkäuintia?

Vierailija
03.06.2012 |

Vatsallaan osaa sukeltaa hyvin ja uida useamman metrin, mutta selkäuinti on ihan hakusessa. Lapsi ei yksinkertaisesti pysy pinnalla, selkä on liian alhaalla ja jalat koukussa.

Vielä vuosi sitten lapsi ui pari kertaa ihan sujuvasti selkää, mutta sitten taito unohtui kokonaan. Ei edes kunnolla osaa kellua selällään.

En haluaisi laittaa lasta kertaamaan samaa uimakoulua, jossa oli viime kesänä.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aseta lapsi vedessä selälleen ja asetu lapsen sivulle. Pyydä ensin häntä olemaan aloillaan ja liikuttele ensin häntä ihan itse. Tärkeintä on saada nyt pään asento oikeaksi. Eli ettei lapsen pää ala painua veden alle vaan oppii kannattelemaan sitä ihan ensin.

Seuraavaksi pyydä lasta potkimaan jaloillaan. Kun näyttää siltä että pysyisi pinnalla, päästä irti, mutta pysy vierellä ja ota kiinni heti kun peppu alkaa painua liian alas. Kerro lapselle että pitäisi peppua ylhäällä niin pysyisi aina pinnalla.

Kun potkut sujuvat ja lapsi pysyy pinnalla, otetaan lopuksi ne kädet mukaan. Käsiliikkeitä on helpointa opetella kuivalla maalla ensin.

Vierailija
2/4 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitenkään epätavallista, että joutuu käymään saman kurssin useampaan kertaan.

Jos lapsi ei osaa kunnolla edes kellua, hän tarvii osaavan uimaopettajan opetusta.

Ylipäätään vanhempien ei pitäisi itse opettaa lasta uimaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse opettelin uimaan viisivuotiaana kesämökkirannassa aikuisten vahtiessa, mutta ilman opetusta. Olen edelleen varmaotteinen uimari, vaikka en liikunnassa muuten loistakaan.

Vierailija
4/4 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitenkään epätavallista, että joutuu käymään saman kurssin useampaan kertaan.

Jos lapsi ei osaa kunnolla edes kellua, hän tarvii osaavan uimaopettajan opetusta.