Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka kustantaa 19-vuotiaan asumisen muutettuaan pois kotoa?

Vierailija
03.06.2012 |

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen jälkeen heistä halutaan äkkiä irti.

ajateltiin potkia pihalle. Säälittävimpiä ovat nämä jotka "avittavat" kolmekymppisiä "lapsiaan" säännöllisesti.

Vierailija
42/55 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

huolehtia myös opiskelevasta lapsestaan, ottakaahan vähän selvää asioista. Ja luulisi jotain omantunnonkin sanovan, ei mitään 'yhteiskuntaa' ole olemassa, kaikki raha on aina jonkun ihmisen tienaamaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

huolehtia myös opiskelevasta lapsestaan, ottakaahan vähän selvää asioista. Ja luulisi jotain omantunnonkin sanovan, ei mitään 'yhteiskuntaa' ole olemassa, kaikki raha on aina jonkun ihmisen tienaamaa.

19-vuotias on täysi-ikäinen ja velvollinen huolehtimaan itsestään. Jos joku haluaa elättää aikuista, se on oma valinta. Mutta ei siihen kellään ole velvollisuutta. Kyllä sen opiskelijan voisi olettaa ottavan selvää mihin omat rahkeet ja rahat riittää.

Vierailija
44/55 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se elatusvelvollisuus välttämättä pääty 18 ikävuoteen.

http://www.om.fi/Etusivu/Ajankohtaista/Vastauksetkirjallisiinkysymyksii…

Vierailija
45/55 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen jälkeen heistä halutaan äkkiä irti.

ajateltiin potkia pihalle. Säälittävimpiä ovat nämä jotka "avittavat" kolmekymppisiä "lapsiaan" säännöllisesti.

ensimmäisenä täällä meuhkaamassa kuinka toiset elelvät sossun tuilla ja miten niin ei muka pienet palkat riitä elämiseen? Kyllä meillä vaan riittää ja ihan säästöön asti. Unohdetaan mainita nämä vanhempien avustukset.

Vierailija
46/55 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta haluan avustaa häntä. Yksinkertaisesti me emme enää sopineet saman katon alle, joten rohkaisin nuorta muuttamaan. Välit on läheisemmät kuin koskaan ja annan nuorelle mielelläni rahaa. :) Meille tämä järjestely sopii paremmin.

Vierailija
47/55 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se elatusvelvollisuus välttämättä pääty 18 ikävuoteen. <a

..tiedä, mitä on laki. Tehkää tenavia se määrä, kun pystytte heitä elättämään myös opintoajan. Taitas lisääntyminen pysähtyä monelta

mammalta - mikä olisi toki yhteiskunnan etu.

Vierailija
48/55 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se elatusvelvollisuus välttämättä pääty 18 ikävuoteen. &lt;a ..tiedä, mitä on laki. Tehkää tenavia se määrä, kun pystytte heitä elättämään myös opintoajan. Taitas lisääntyminen pysähtyä monelta mammalta - mikä olisi toki yhteiskunnan etu.

Se mua ihmetyttää. Itsekin muutin opiskelemaan toiselle puolelle suomea ja itse hommasin tietysti kämpänkin. Se oli ihan selvää, että opintolainaa otin ja joskus tein viikonloppuisin vähän duuniakin. Ihan hyvin pärjäsin, en tietysti mitään luksuselämää viettänyt mutta itseni elätin.

Vierailija
49/55 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koko opiskeluaikani, ja tietysti teen niin lapsillenikin. Kyllä suurin osa tutuistani on opiskeluaikana saanut tukea vanhemmiltaan, osalle on ostettu esimerkiksi asunto, osaa tuettu muuten rahallisesti.

Vierailija
50/55 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koko opiskeluaikani, ja tietysti teen niin lapsillenikin. Kyllä suurin osa tutuistani on opiskeluaikana saanut tukea vanhemmiltaan, osalle on ostettu esimerkiksi asunto, osaa tuettu muuten rahallisesti.

aikuista tukeakaan. Siinä antaa vaan viestin, että ei tarvitse itse ottaa vastuuta. Eikö kukaan ota enää opintolainaa?

Vierailija
51/55 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuori itse tietenkin !!!

kun muuttaa pois kotoota, niin huolehtii itse itsestään.

opiskelijana saa opintorahaa, asumistukea

työtön saa työttömyystukea ja asumistukea

toik on upeea, jos vanhemmilla on rahaa auttaa, kaikilla vaan ei ole varaa maksaa lapsensakin vuokria.

Vierailija
52/55 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikuista tukeakaan. Siinä antaa vaan viestin, että ei tarvitse itse ottaa vastuuta. Eikö kukaan ota enää opintolainaa?

ihmiset, joille asuntoja tms on ostettu, ovat hyvissä asemissa, tekevät töitä ja ansaitsevat elatuksensa. Kyllä se asenne työntekoon tulee jostain muusta, kuin lapsen heitteillejättämisestä opiskelun alussa. Esimerkiksi vanhempien esimerkistä.

Vierailija
53/55 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsen täytettyä 20 vuotta!!!!

ei mikään laki velvoita loputtomiin vanhempia syytämään lapsensa menoihin

sitä varten on noi opintotuet ja -lainat, ja asumistuet

toki nuori voisi tehdä itse töitäkin, säästää kesätöistään rahaa talven varalle jne

näin itsekin tein, ei olisi tullut mieleenkää kerjätä rahaa vanhmmiltani, eikä ottaa edes siinä tapuksessa, että sitä olisivat tarjonneet..

omani nyt opiskeli-iässä ja hieman autaamme hankinnoissa, menoissa jne , mutta ei säännöllistä rahallista tukea

nuoren on opittava, ettei rahakasva puussa

on sääli katsella sukulaisnuoria, joille vanhemmat syytää rahaa ja nuori juo kajaa viinaa, juhlii, bilettää, syö pitsaa joka päivä jne jn e eli rahat menee kankkulan kaivoon, ja vanhemmat eivät

kykene itselleen ostamaan,kun rahat menee nuoreen :(((

eli milloinkas se vanhempien oma elämä alkaa???

kyllä sitä kuvittelee, et kun lapset muuttaa kotoa, niin jää sitä rahaa hieman itsellekin ja pääsee matkusteleen yme pientä luksusta...mihin ei ole ollut varaa, kun lapset on laitettu etusijalle harrstuksineen, vaatteineen, jne jne jne

Vierailija
54/55 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuori itse tietenkin !!!

kun muuttaa pois kotoota, niin huolehtii itse itsestään.

opiskelijana saa opintorahaa, asumistukea

työtön saa työttömyystukea ja asumistukea

toik on upeea, jos vanhemmilla on rahaa auttaa, kaikilla vaan ei ole varaa maksaa lapsensakin vuokria.

heitteille, vihaa lastaan ja olisi ollut parempi jättää lasten teko rikkaille.

Vierailija
55/55 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

KOSKA 19v lukiolaisen opintotukeen vaikuttavat vanhempien tulot. Sitten kun vanhempien tulot eivät enää vaikuta opintotukeen niin nuori itse maksaa.

Me tosin haluamme auttaa vielä senkin jälkeen taloudellisesti, koska nuori on meille niin rakas ja tärkeä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi neljä