Tekisitkö 8 tuntia töitä 180 eurolla?
Mietin, ottaisinko 2 ylityötuntia, vai menisinkö perustunneilla ensi vuoden.
Eli kahdella ylimääräisellä viikkotunnilla (jotka pitää siis myös suunnitella, kokeet korjata jne. ja nämä eivät siis sisälly noihin kahdeksaan tuntiin) saisin tuon summan bruttona. Nettona tulisi n. 130 euroa lisää.
t. luokanope, jolla peruspalkan ja ikälisien jälkeen käteen jäisi n. 1900 euroa kuussa
Kommentit (15)
Teen 3h tuolla summalla, kun opetan avoimessa.
Ei ole pakko perustella.
t. ap pähkäilijä
Kyllähän tuossa tuntipalkoille pääsee.
en tekisi, jos se olisi turhan vaativaa mulle.
tuo on lähes 3 kertaa enemmän mitä nykyään tienaan. Tosin olen hakenut ammattikorkeakouluun opiskelemaan, jotta pääsisin joskus edes parempaan palkkaan käsiksi.
olen tyytyväinen nykyiseen ansiotasooni enkä halua lisätunteja viemään arvokasta vapaa-aikaani.
Koulutukseni oikeuttaa enempään kuin 20 e/h.
että en tekisi, koska näin alussa suunnittelu ym. vie paljon aikaa
MInun koulutukseni (akateeminen jatkotutkinto) kaiketi oikeuttaa vähintään 4000 euron kuukausiansioon ilman ylitöitä. Eikö? Siitä tulee koko lailla tuo 180 euroa päivää kohden. Vastaava tuntiansio olisi 22,50, mutta eihän tällä koulutuksella enää tuntihommia tehdä.
Voitteko kuvitella! Olen vallan töittä, vaikka koulutusta on vaikka kuinka. Ja kyllä! Tekisin tuolla palkalla täyttä työpäivää. Ja niin... olen tehnyt opetustöitä yliopistossa. Ja pitää sanoa, että harvalla on sellaista suojatyöpaikkaa, kuin yliopistojen viranhaltijoilla. Viran vastaanottamisen jälkeen tietenkin pitää suunnitella opetuksensa, joka on kohtalainen ponnistus. Mutta sen jälkeen se rullaa monta vuotta pienin korjauksin. Ja välillä pitää tietenkin syytää jokin julkaisu johonkin. Sekin työ kevenee ajan mittaan.
Erityisesti minua naurattaa ammattikorkeakoulujen lehtorit. Palkoissa ei ole moittimista, mutta silti niistä marmatetaan. Jotkut joskus jopa opettavat, mutta on myös niitä, joilla ei aina näytä olevan tarvetta edes näyttää naamaansa työpaikalla. Se on sitä opetuksen laatua, että sälytetään opiskelijoille harjoitustöitä, mutta ei mitenkään ohjata niitä. Jaellaan vain arvosanat muistamatta, että huonoissa töissä useinkin näkyy opettajan ikioma laiskuus.
Kilometritehtaalle kasvamaan tuollaiset vätykset kuuluisivat. Pari vuotta hanttihommia voisi olla järkipuhetta tehokkaampaa asennekasvatusta näissä palkka-asioissa. Samoin ansaita-sanan syvällinen pohtiminen, vaan siihen näyttää harvalla yliopistosta valmistuneellakaan kykyjä.
niin tekisin. Onhan tuo prosentuaalisesti ihan hyvä korotus palkkaan.
Itse myös LO mutta 1:lla ylitunnilla netto noin 2150€. On jo 15v ikälisä
voisin harkita - olen sen verran perso rahan päälle! (Lukion lehtorina tosin kuittaan ylitunneilta huomattavasti enemmän, n. 50€/h, mutta jtkn perusopetuksen tunteja voisin kyllä tuollaista korvausta vastaan ottaakin,)
nykyinen, koulutuksen mukainen työ kustantaa 12 e/h.
t FM
tienaan just tuon verran puhtaana käteen :)
Minulle tuo olisi palkankorotus.