Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kenen mielestä Suomen verotus on reilu? Sen lisäksi ruuan

Vierailija
03.06.2012 |

arvonlisäveron nousu tuntuu isossa perheessä, on mielestäni nykyinen verotus aivan järkyttävä. Mies sai bonuksia ja lomarahaa 35 000€ ja käpälään jää VAIN 17 000€! Onko tämä jonkun mielestä oikeudenmukaista??

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmeisesti ei vielä veroteta tarpeeksi

Vierailija
2/10 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun palkka on n 3400 käteen 2200€, miehen 5550, käteen 2700€....

SUn miehen olisi kannattanut muuttaa verokorttinsa vuositulomäärää eikä ottaa bonuksia lisäprosentille.

vrt, mä sain bonareita ja lomarahoja 21000€ ja käteen jäi 14500€ eikä loppuvuoden verotus noussut kuin 200/kk eli 2000 vuodelta. Suhteessa sain siis paljon enemmän käteen kuin miehesi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkani on vähän alle 60 000 euroa vuodessa, ja veroprosenttini on 28. Minusta se on täysin kohtuullista. Minulla ei ole ammattiyhdistysliikkeen jäsenmaksun lisäksi muita vähennyksiä.

Ne, jotka maksavat tuloistaan puolet veroa, ovat joko asettaneet tulorajansa verokortissa täysin vääräksi tai sitten heillä on luontoisetuja, joita he eivät laske ollenkaan bruttopalkkaansa mukaan. Tai sitten he ansaitsevat satoja tuhansia euroja vuodessa.

Vierailija
4/10 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko miehelläsi lisäksi vapaa autoetu? Unohdit varmaan laskea sen arvon mukaan palkkaan. Ilmoittamallasi miehesi palkalla veroprosentti on (ilman mitään vähennyksiä) alle 35, lisäksi tulee se noin 5 %:n työttömyys- ja eläkevakuutusmaksu (joka useimmissa muissa maissa kerätään erikseen eikä verojen yhteydessä).

Minulle jää 4700 euron kuukausipalkasta käteen 400 euroa enemmän kuin miehelläsi, vaikka minulla ei ole mitään vähennyksiä. Laskelmissasi on siis jotain pahasti vialla.

Vierailija
5/10 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisihan se voinut ennakoida bonuksen määrän ja pitää koko vuoden vähän isompaa veroprosenttia, niin ei olisi bonuksesta mennyt niin paljon veroja. Minä teen niin, mies taas ottaa bonukset lisäprosentilla, jolloin niistä menee yli puolet veroa. Oma valinta.

Ja minä maksan ihan mielellään veroja, jotta saan asua koulutuksen ja sairaanhoidon suhteen tasa-arvoisessa maassa. Tai ainakin tasa-arvoisemmassa kuin moni muu maa.

Vierailija
6/10 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta puuduttavan puisevaa kapulakieltä vai elävää, polveilevaa ja värikkäin sanoin höystettyä tarinaa, jossa kuitenkin saattaa olla typoja eikä aina kaikki kielioppisäännöt ihan vimosen päälle?

Muoto vai sisältö?

Tero

Vierailija
7/10 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ottaahan se päähän kun kaikki revitään ns isotuloisten selkänahasta. tai ei edes isotuloisten, vaan ihan keskituloisten, jotka sitä rahaa tarvitsisi itsekin. verotus pitää kyllä huolen, että esim pienestä palkankorotuksesta ei jää mitään käteen. jotenkin tuntuu, että kouluttautuminen on mennyt ihan hukkaan, kun ei se verojen jälkeen palkassakaan näy.

Vierailija
8/10 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta puuduttavan puisevaa kapulakieltä vai elävää, polveilevaa ja värikkäin sanoin höystettyä tarinaa, jossa kuitenkin saattaa olla typoja eikä aina kaikki kielioppisäännöt ihan vimosen päälle?

Muoto vai sisältö?

Tero

Anteeksi älkääkä huomioiko.

T

Vierailija
9/10 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

10% verotuloista tulee ansiotuloista ja 90% ns. tasaveroista kuten arvonlisäverosta, autoverosta,polttoaineverosta,alkoholiverosta,metsäverosta,tms.

Siksi Suomessa kakki on hyvin paljon kalliimpaa kuin muualla.Työnantaja (ei julkisen sektorin työnantaja)maksaa työntekijästä vaikkapa 4000 EUR/kk. Työntekijä saa käteensä 1500-1700 EUR/kk.Reiluudesta ei tietoakaan. Verojen lisäksi jokaisesta työntekijästä (ei julkisen sektorin) maksetaan eläkemaksut eli TyEl ja pakolliset vakuutukset sekä työterveydenhuolto.Palveluita Suomessa saa huonommin kuin useimmissa muissa EU maissa.Suomessa ei kannata teettää mitään kaupallista työtä.

Valtio on Suomessa pahin riistäjä ikinä.

Vierailija
10/10 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko miehelläsi lisäksi vapaa autoetu? Unohdit varmaan laskea sen arvon mukaan palkkaan. Ilmoittamallasi miehesi palkalla veroprosentti on (ilman mitään vähennyksiä) alle 35, lisäksi tulee se noin 5 %:n työttömyys- ja eläkevakuutusmaksu (joka useimmissa muissa maissa kerätään erikseen eikä verojen yhteydessä). Minulle jää 4700 euron kuukausipalkasta käteen 400 euroa enemmän kuin miehelläsi, vaikka minulla ei ole mitään vähennyksiä. Laskelmissasi on siis jotain pahasti vialla.

vaikuttaa verotukseen. Lisäksi meillä on asuntolainan korot jotka on myös huomioitu miehen verotuksessa. Valitettavasti totta... Toki tuosta on vähennetty se 5% meiltä molemmilta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän viisi