Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kannattaako lähettää miehen exälle sähköpostia?

Vierailija
03.06.2012 |

Ajattelin kysyä häneltä millainen mies on oikeasti ollut heidän suhteessa. Olivat kuitenkin 7 vuotta yhdessä. Mies syyttää hankalasta luonteestaan tätä exää, jota kovasti haukkuu narsistiksi. Olen kuitenkin tämän vuoden aikana alkanut epäillä että mies on itse sellainen. Mies on kylmä, kova ja itsekäs.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minut lopettamaan suhteen heti. Turhaa se on exälle alkaa ruikuttamaan, mies on k-pää, tee ihan itse omat johtopäätöksesi.

Vierailija
2/26 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sähköposti on aika kylmä väline. soita mieluummin.

Toisaalta sillä ei ole merkitystä, että millainen on mies ollut edellisen suhteen aikana. Jos koet, että mies on kylmä, kova ja itsekäs ja kärsit tästä, niin osaat varmaan tehdä lopputuloksen suhteesi suhteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mieskö on sitä mieltä, että hänen oma hankala luonteensa on exän syytä?

Jokainen normaali ihminen hakisi itselleen terapiaa, jos asia olisi noin. Normaali ihminen ei tyydy hankalaan luonteeseen, jos se on muodustunut ikävien suhteiden ym. takia.

Vierailija
4/26 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tiedä, kannattaako exään ottaa yhteyttä - riippuu millainen ihminen on. Kertooko miehelle ja aiheuttaa siten suuren riidan jne?

Jos mies kovin haukkuu exäänsä ja syyttää tätä niin useimmiten asian voi kääntää toisin päin: mies puhuu itsestään.

Jos exäni nykyinen ottaisi yhteyttä, kertoisin ihan rehellisesti, millainen exä oli. Tiedän, että exä on sysännyt kaikki ongelmat minun syyksi ("kyllähän minussakin oli vikaa, mutta..." on varsin tyypillinen lause häneltä) eikä millään tavoin pysty näkemään omaa käytöstään. Exässä oli siis vahvasti narsistisia piirteitä ja yhteiset vuotemme olivat perhehelvettiä.

Jos kerran mies on kylmä, kova ja itsekäs niin tarvitseko siihen enää miehen exän sanomista? Eikö tuo jo itsessään kerro siitä, ettei kyseisen miehen kanssa kannata tulevaisuutta suunnitella? Yleensä kun moiset luonteenpiirteet vain vahvistuvat parisuhteen edetessä.

Vierailija
5/26 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

exän syy, koska nainen katkeroitti hänet. Mies alituisesti syyttää exää. Mies ei uskalla tehdä sängyssä aloitetta koska exä torjui, mies ei uskalla suunnitella tulevaisuutta kosa exä oli hullu, naisen lapset oli pimeitä koska äiti oli pimeä jne..

Ap

Jokainen normaali ihminen hakisi itselleen terapiaa, jos asia olisi noin. Normaali ihminen ei tyydy hankalaan luonteeseen, jos se on muodustunut ikävien suhteiden ym. takia.

Vierailija
6/26 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

exän syy, koska nainen katkeroitti hänet. Mies alituisesti syyttää exää. Mies ei uskalla tehdä sängyssä aloitetta koska exä torjui, mies ei uskalla suunnitella tulevaisuutta kosa exä oli hullu, naisen lapset oli pimeitä koska äiti oli pimeä jne..

Ap

Millainen "mies" sysää surkeutensa exän syyksi?

Exä varmaankin tuli järkiinsä ja näki millainen niljake mies on.

Vierailija
7/26 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kyllähän sitä katkeroituu, jos saa huonoa kohtelua. Viisas ihminen ei kuitenkaan halua jäädä uhrin asemaan, vaan pyrkii saamaan itselleen apua oman itsensä tähden.

Kysypä mieheltä, että saatko ruveta syyttämään häntä, kun sinusta tulee ilkeä, kylmä ja kova. Sinä katkeroidut, jos et saa kunnon kohtelua.

Ap

Vierailija
8/26 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se haukkuu sulle miestä kuitenkin.

Vierailija
9/26 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marketta Joutsiniemi, Pia Kaulio, Raimo Mäkelä, Jyrki Pekola ja Gustav Schulman:

Naimisissa narsistin kanssa

Vierailija
10/26 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies ei kuulosta tasapainoiselta.

Vierailija
11/26 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap

Millainen "mies" sysää surkeutensa exän syyksi?

Exä varmaankin tuli järkiinsä ja näki millainen niljake mies on.

Vierailija
12/26 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillinen reppana, joka panee oman kurjuutensa exän niskoille. Ja näitä renttujen ja reppanoitten pelastajiahan on maamme väärällään.

Ap, tee oikea päätös, tiedät kyllä mikä.

Vierailija
13/26 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ex minusta kertoo naiselleen, jotenkin arvasin että jotain tuollaista, voin samalla kertoa mitä tuon miehen ja minun yhteiset ystävät ovat kertoneet teidän "tasapainoisesta" suhteesta.:)

Vierailija
14/26 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä sait mitä tilasit - minä onneksi olen päässyt eroon eikä todellakaan kiinnosta teidän tai sun ongelmat.

t. exä

Vierailija
15/26 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ehkä minua mietityttää vieläkin enemmän, miksi haluat olla kylmän ja kovan ihmisen kanssa?

Vierailija
16/26 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin yhteyttä lasteni isän entiseen vaimoon, kun pian naimisiin menon jälkeen mies osoittautui väkivaltaiseksi valehtelijaksi, joka vuoroin kyykytti minua ja vuoroin nosti mut jalustalle ts. "palvoi" ja ihaili. Olin järkyttynyt kun kuulin entisen vaimon näkemyksen asioihin - lasten isä oli juuri niin luonnevikainen kuin olin jo alkanut pelätä. Miehen mielestä KAIKKI parisuhteen ongelmat ovat aina naisen ansiota, eli edellistä vaimoaan mies petti siksi koska nainen oli kylmä, muhun hän kävi käsiksi koska olin paha suustani, ja niin edelleen. Käytännössä mies katsoi - ja katsoo - olevan viaton ja syytön teki hän itse mitä tahansa, koska syy on aina jossakin muualla.

No, hetken aikaa jatkoin miehen kanssa avioliittoa, vaikka oli selvää että liitto tulee jäämään lyhyeksi. Mitä enemmän luin narsismista, sen paremmin miehen käytökselle löytyi selitys.

Pian erottuamme lasteni isä kiiruhti jo uusiin naimisiin. Ajattelin ottaa uuteen rouvaan yhteyttä jo hyvissä ajoin; kerroin mielestäni kiihkottomasti mitä meidän suhteemme aikana tapahtui, mitä mies oli sanonut ja tehnyt minulle ja mitä minä vastaavasti hänelle - halusin kertoa oman versioni tapahtumista ihan vain siksi, että tämä uusi nainen tietäisi mihin on ryhtymässä.

No tietenkään uusi nainen ei yhteydenotostani ilahtunut vaan piti panetteluna aivan kaikkea. Hän ilmoitti, ettei halua olla missään tekemissä kanssani eikä sen paremmin kenenkään muun miehensä exän kanssa.

Summa summarum; oman kokemukseni nojalla sanon, että useimmiten exään kannattaa ottaa yhteyttä, jos hakee tukea jollekin mielipiteelleen. Eri asia sitten on, kuinka itse kukin ottaa tietoa vastaan ja mitä sillä tiedolla sitten tekee. Asioilla on aina kaksi puolta ja kaikissa suhteissa on kaksi osapuolta, ja kummasi ne molemmat kannattaa ottaa huomioon jos pyrkii objektiiviseen totuuteen - mikä se ikinä lieneekin.

Vierailija
17/26 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

et kai ainakaan mitään menetä, vaikka viestin laittaisitkin. Ehkä alkuun ei kannata selitellä kovinkaan pitkiä pätkiä vaan lyhyesti mistä on kysymys ja sopisiko asiasta viestitellä enemmän.

Riippuu tietysti hyvin paljon exän luonteesta haluaako olla missään tekemisissä asian (ja sinun) kanssa vai ei. Voisin kuitenkin kuvitella, että narsistin uhri olisi jopa halukas auttamaan toista potentiaalista "uhria".

Vierailija
18/26 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimi T.llä? Jos niin olen hänen exänsä. Laita mulle postia niin kerron kaiken.

Vierailija
19/26 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exä oli pettäjä, huora joka lähti toisen miehen matkaan jne.

En olisi saanut käydä missään ilman tätä miestä etten saisi tilaisuutta pettää häntä. Puhelimeni ja tietokone ratsattiin ja kavereitani ahdisteltiin.

Mies osasi tosin kaiken selittää ja hyvittää parhain päin mutta kun minulle lopulta tuli se seinä vastaan olin minäkin huora ja lähdin toisen matkaan yms... KAiken lisäksi hän katsoi olevansa jotenkin oikeutettu minua vainoamaan koska sen olin ansainnut hänen mielestään...

Toivottavasti tuo mies on päässyt minusta ja kaikista "huoristaan" yli sillä ei hänen tulevat parisuhteet tule toimimaan sen paremmin jos luottamus on jo valmiiksi menetettynä...

Vierailija
20/26 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä. Jokainen vetää omat johtopäätöksensä toisen käyttäytymisestä. En ymmärrä tuollaista menneisyyden tonkimista. Mitä sieltä etsit? Vahvistusta omille ajatuksille? Outoa.

Jos minulle soitettaisiin tai viestiteltäisiin liittyen ex-kumppaniini niin enpä alkaisi mitään kertomaan.