Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisessa tilanteessa toivoisit eutanasiaa itsellesi?

Vierailija
02.06.2012 |

Minä en halua missään tilanteessa. Taidan olla tässä asiassa poikkeuksellinen?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
02.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

”Minä asetan kyseenalaiseksi sinun ammattitaitosi lääkärinä, jos sinä sanot, että kaikille ihmisille on tarjolla riittävän tehokas kivuntorjunta. Ei ole. Kuolevan syöpäpotilaan tai toisista ongelmista kärsivän ALS-potilaan keho on niin monimutkainen kokonaisuus, että joidenkin ihmisten kärsimyksiä ei voida hoitaa siedettävälle tasolle nykylääketieteen menetelmin. Minä olen sen oppinut käytännössä, vaikka olen ekonomi, mutta jos noin väität, sinä et ole lukenut läksyjäsi lääkärinä.

Kiinnitän huomion sedaatiokantaasi. Sinä hyväksyt sedaation mutta et eutanasiaa (= hyvä kuolema). Sanaa tuntemattomille kerrottakoon, että siinä lääkäri antaa potilaalle nukutuspiikin, josta tämä ei enää koskaan herää. Oletko lääkärinä valmis antamaan sedaatiopiikin? Että olet? Hyvä niin, mutta missä muussa mielessä se eroaa eutanasiapiikistä kuin että se ei ole potilaan oma tahto? Eutanasia (=hyvä kuolema) on kuolevan ja suunnattomista kivuista kärsivän kanssaihmisen oma tahto.

Vierailija
22/23 |
02.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikeesti keinot löytyy, kun vaan on ammattilaiset asialla.

saattohoidon eli Terhokodin johtaja mielestäsi ammattilainen? Kun hän sanoo että kaikille ei ole olemassa riittävää kivunlievitystä. Jumalauta nyt pää pois sieltä puskasta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://yle.fi/uutiset/saattohoidon_asiantuntija_hyvaksyy_eutanasian/506…

Ylilääkäri Juha Hänninen on nähnyt työssään Terhokodin johtajana kuoleman rajalla kamppailevien potilaiden kärsimykset. Hän tuntee myös lääketieteen rajallisuuden. Alun perin kielteinen käsitys eutanasiasta on muuttunut ajan saatossa mahdollisuudeksi.

- Olen tavannut ja hoitanut vaikeasti oireilevia potilaita, jotka eivät ole saaneet riittävää apua tietoisuuden tason laskemisestakaan. En pidä sitä eettisesti tuomittavana, että kuolema voitaisiin toteuttaa, jos muuta keinoa ei enää ole, Hänninen sanoo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yhdeksän