Kävittekö ravintolassa syömässä koulun todistustenjaon jälkeen?
Me, minä, mies ja ekaluokan päässyt poikani, käytiin! :)
Otettiin yhteiseksi alkuruoaksi kaksi annosta - toisessa kokoelma tortillachipsejä, cheddarjalapenoja, mozzarellatikkuja ja sipulirenkaita creme fraichella ja salsalla. Toinen annos oli etanoita(minä ja poikanikin maistettiin yhdet ja ne oli yllättävän hyviä!)
Pääruoaksi poika halusi kalapuikkoja ranskalaisilla. Mies söi possua ja chorizoa lohkoperunoilla ja minä söin vegetarian fajitaksia(tosin ilman niitä tortillakuoria, kesäkurpitsa, muu täytteet ja kastikkeet olivat herkkua muutenkin..)
Cantina Zapatas on hyvä ravintola, suosittelen! :)
Kommentit (31)
todellista junttiruokaa.
Mikä olisi maistanut perheellesi paremmin?
lapset saivat valita paikan.
Joku vuosi käytiin jätskillä ja kun siitä täällä kerroin, ihmeteltiin meidän ankeaa elämää, kun juhlapäivänä käytiin "oikein jätskillä"...
Söimme kalaa; siikaa ja lohta lisäkkeillä. Jälkiruoaksi oli mutakakkua valkosuklaajäätelöllä sekä uunijäätelöä marjoilla.
Ei käynyt edes mielessä, että jotain pitäisi tehdä eri tavoin kuin normaalina lauantaina.
käydä kahvilassa mehuilla ja leivoksilla. Niin myös tänään. Neljäsluokkalaiset kaksosytöt saivat ensimmäiset nuemrotodistuksensa. Mummo ja vaari olivat myös mukana, joten heille saivat näyttää todistuksensa.
Parempaankin paikkaan olisi menty, mutta oli niin pitkät jonot ja kova nälkä, ettei jaksettu jäädä jonottamaan. Kaikki olivat tyytyväisiä näinkin :)
Tein muksuille kunnon brunssin ja jädet jälkkäriks :-)
Ei ole ollut tapana. Ihan normi lauantai yleensä. Tänä vuonna ei oltais ehdittykään koska mun piti olla ylppäreissä auttamassa klo 14. Kotona kerkesin äkkiä kiskaista naamasn grillimakkaran sekä sämpylän ja kupin kahvia.
tosi kiva idea. Meillä ei vielä olla kouluiässä, mutta taidanpa laittaa tuollaisen idean korvan taakse :) .
Minä itse olen maalta kotoisin, tavallisesta duunariperheestä, eikä meillä siellä ollut mitään ravintoloita. En ole koskaan käynyt vanhempieni kanssa ravintolassa, siis silloin kun asuin vielä kotona. Meillä ei päätöspäivää juhlittu koskaan mitenkään, todistus näytettiin kotona ja vanhemmat sen katsoi läpi ja kehui, ja se siitä, ei edes mitään erityisiä herkkuruokia silloin laitettu. Nyt aikuisena olen käynyt silloin tällöin mieheni kanssa ravintolassa, ja se on minusta mukavaa. Ravintola valitaan rahatilanteen mukaan.
Tuo lapsen kevätjuhlasyöminki kuulostaa ihanalta, antaa lapsellekin varmasti ihan erityisen olon. Onko se kovin yleistäkin? Pitäisikö sitä varten varata pöytä jo etukäteen?
Me varasimme pöydän etukäteen, ravintola jossa kävimme on pieni ja erittäin suosittu paikkakunnallamme. Muitakin perheitä näytti olevan liikenteessä ja tunnelma leppoisa.
3
Käytiin myös ostamassa pienet kesän-alkajais-lelut lapsille ja minä ostin Zarasta takin ja pari paitaa ja loppupäivän tein etätöitä. Ihan perus lauantai.
Mikä olisi maistanut perheellesi paremmin?