Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuka oikeasti haluaa nykypäivänä ruveta ruotsinopettajaksi?

Vierailija
02.06.2012 |

Oikeasti, mikä voi olla motivaatio ruveta poliittisen pakkoaineen opettajaksi? Oppilaita ei voisi vähempää kiinnostaa kyseisen pakkoaineen opiskelu ja oppimistulokset ovatkin pitkään olleet jo niin surkeita, että ei osata edes yhtä lausetta sanoa.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
02.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on myös motivoituneita ruotsin opiskelijoita. Minun kouluaikanani aikanaan meidän ryhmä oli motivoitunut ja ruotsin ope tykkäsi meistä. Hän olikin kivoimpia opeja yläasteella.

Vierailija
2/7 |
02.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on myös motivoituneita ruotsin opiskelijoita. Minun kouluaikanani aikanaan meidän ryhmä oli motivoitunut ja ruotsin ope tykkäsi meistä. Hän olikin kivoimpia opeja yläasteella.

Nyt kun ei enää pakkoruotsia ole pakko kirjoittaa yo-kirjoituksissa, niin oppilaiden motivaatio tunneilla on, jos mahdollista, vielä entistäkin alhaisempi. Sääliksi käy opettajia. Joutuvat kärsimään, koska poliitikot eivät tajua, että pakkoruotsin aika oli ja meni jo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
02.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinkuin muidenkin oppiaineiden. Kuka haluaa maantiedon, matematiikan, uskonnon opettajaksi...

Itse olisin voinut alkaa periaatteessa minkä tahansa oppiaineen opettajaksi. Kaikki kiinnostivat. Reaaliainetta nyt opetan.

Oppilaita on motivoitava kaikkiin oppiaineisiin!

Vierailija
4/7 |
02.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinkuin muidenkin oppiaineiden. Kuka haluaa maantiedon, matematiikan, uskonnon opettajaksi...

Itse olisin voinut alkaa periaatteessa minkä tahansa oppiaineen opettajaksi. Kaikki kiinnostivat. Reaaliainetta nyt opetan.

Maantieto ja matematiikka eivät ole poliittisia aineita, vaan universaaleja aineita, joiden pakollisuus on yleisesti hyväksyttyä. Uskontoa on vain niille, jotka ovat seurakunnan jäseniä.

Vierailija
5/7 |
02.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan opettaa työkseni nuoria, minulla on kielipäätä ja ruotsi on minulle helpoin ja mieluisin kieli. Ei se tunnelma siellä luokassa kovin poliittinen ole, ihan samanlaista se on kuin minkä tahansa muunkin aineen opiskelu, toiset tykkää ja toiset ei.

Vierailija
6/7 |
02.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maantieto ja matematiikka eivät ole poliittisia aineita, vaan universaaleja aineita, joiden pakollisuus on yleisesti hyväksyttyä. Uskontoa on vain niille, jotka ovat seurakunnan jäseniä.

Pakkoruotsi on poliittinen aine. Sen todistaa jo virallinen opetussuunnitelma, jossa todetaan oppimistavoitteena olevan, että oppilas oppii arvostamaan maan kaksikielisyyttä. Ei mielestäni kielen opiskelussa pitäisi olla mitään tällaisia poliittisia tarkoituksia. Vähän sama, jos vaikka venäjän kielen opetussuunnitelmassa mainittaisiin, että oppilas oppii arvostamaan kommunismia tms!