Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hei Flixotiden käyttäjät allergiset tai astmaatitkot!

Vierailija
25.05.2012 |

Käytätkö itse vai lapsesi? Onko tullut erikoisia oireita lääkkeen aloitettua?

Meillä eilen aloitettiin 9v6kk vanhalle lapselle tämä lääke allergian aiheuttamaan hengenahdistukseen, 250 mikrog, 1 suihkaus aamuin illoin. Aamulla otti ja nukahti sen jälkeen huonosti nukutun yön jälkeen. Kun heräsi, oksensi valtavasti.

Illalla otetun suihkeen jälkeen oli hetken päästä omituinen, kuin nousuhumalassa. Sellainen ylikierroksilla käyvä, yli-iloinen, sanoi ettei nukuta yhtään, silmät kummallisen näköiset. Sänkyyn käydessä katsoi minua ja sai jonkun kauhukohtauksen, alkoi itkemään ja katseli ympärilleen vauhkona. Rauhottui hetkeksi ja sama kauhu uudestaan. Sitten hermostunutta naurua mutta huomasin että jos katson lasta silmiin, alkoi sama kauhuolo tulla takaisin. Juttelimme niitä näitä ja silti lapsi välillä vilkuili ympärilleen hermostuneesti.

Niin ja ennen nukkumaan menoa alkoi yhtä-äkkiä kuiskailla ja sanoi että äänet kuuluu liian lujalla. Sitä kesti vaan hetken kyllä.

Otanko nyt yhteyttä minne? Juuri sitä lääkäriä mikä lääkkeen määräsi tuskin saa kiinni tänään, jouduimme käymään eilen keskussairaalan päivystyksessä, omalta terveysasemalta kun ei saa aikoja juuri koskaan.

Lääke auttoi kyllä siihen mihin pitikin mutta lapsi sanoi, että ei takuulla ota enää yhtään sitä kun tuli niin kamalan outo ja pelottava olo.

Onkohan tuo annostus nyt liian suuri vai lääke muuten vaan ei sovi? Lääkäri mietti ikää ja päätyi tuohon suurimpaan annostukseen.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ottaa aamuin illoin 2 suihketta 125mg Flixoa eikä mitään oireita ole tullut.Eli sama määrä kuin teillä, on otettu jo pian 2 kk näin.

Vierailija
2/8 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ei flixotidesta kyllä. Onko teillä avaava myös käytössä? Se nimittäin tihentää sydämen lyöntejä ja tuo levotonta oloa. Olen kokeillut avaavaa ottaa itse, ja minulle se tekee jotenkin sellaisen olon, kuin pää leijuisi pilvissä, vähän niinkuin ulkopuolinen maailmasta. Lapseni ei kyllä vaikuta sen kummemmalta, paitsi jos enemmän otetaan niin on levoton.

Flixotide on kumminkin kortisonia, ettei siihen kai yleensä luulis liittyvän noita oireita..?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siitä tule mitään oireita kyllä kotona otettuna. päivystyksessä kun annettiin niin oli vähän huteraa oloa ja kädet tärisi hetken.

Ap

Vierailija
4/8 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita sinne saman päivystykseen jossa kävitte. Kyllä sieltä joku lääkäri ottaa kantaa.

terv. 5 astmalapsen astmaatikko äiti

Vierailija
5/8 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa ottaa yhteyttä lääkäriin. Meillä ollut tuo sama lääke tytöllä vauvasta asti samalla annostuksella ja sitä joskus otettu neljäkin annosta päivässä eikä mitään ole siitä tullut. Tyttö nyt jo 12v. Pojillakin meillä ollut tuo sama lääke käytössä eikä mitään oireita. Itse olen astmaatikko myös eikä mullakaan koskaan mitää oireita ole tullut. Voihan olla ettei lääke jostain muusta syystä sovi, en tiedä voisko sille olla allerginen...

Joskus limainen yskä voi aiheuttaa oksentamista, että olisiko ollut vaan huonoa tuuria, että just lääkkeen oton jälkeen tuli tuo oksennus.

Kerro mitä lääkäri sanoi, kiinnostaa kuulla, kun meillä niin moni kääyttää/ on käyttänyt tuota lääkettä

Vierailija
6/8 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

missään nimessä Flixotideä lapsille , siinä tapauksessa vaan jos mikään muu ei sovi!!

Vierailija
7/8 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

missään nimessä Flixotideä lapsille , siinä tapauksessa vaan jos mikään muu ei sovi!!

Vierailija
8/8 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Yleisyys ei ole tiedossa, mutta myös seuraavia oireita saattaa esiintyä:

Unihäiriöitä, masentuneisuutta tai huolestuneisuutta, levottomuutta, hermostuneisuutta, kiihtyneisyyttä tai ärtyisyyttä. Näitä vaikutuksia tulee useimmin lapsille.