Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aika lakoninen palaute Huutonetissä

Vierailija
02.06.2012 |

Yksi huutaja osti monta kohdettani. Niistä yhtä lukuun ottamatta kaikki olivat uusia eli käyttämätöntä priimatavaraa. Vaikutti kivalta tyypiltä, joka lähetti mukavia viestejä. Niinpä sitten sujautin pakettiin vähän ylimääräistäkin (kaksi kohdetta listaltani) ja kaiken lisäksi maksoin postimaksun. Ostaja olisi kyllä ne tietysti maksanut, mutta olisin saanut ne ilmoitettua vasta, kun olin jo käynyt postissa ja lähettänyt paketin, joten annoin olla. Olihan kyseessä monen kohteen ostaja.

Nyt sitten tuli palaute. "Kiitos" eikä mitään muuta.

Haukkukaa nyt mua sitten tyhmäksi, naurettavaksi ja itsekkääksi. :/

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
02.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedän tunteen. Mulla oli uudenveroisia vaatteita pojalle kerran paketillinen ja aika halvalla sitten lähti. Tosi ystävällinen ostaja oli ja sujautin sopimuksesta pakettiin mukaan muutaman ekstran mitä löysin kaapin perältä vielä. Hän sai n.300e paketin hintaan 78e ja palaute kuului: kiitos.. Vielä tuo ihmeen .. perässä, ikäänkuin olisi kuitenkin ollut jotain huomautettavaa vaikka varmasti priimatavaraa sai lapselleen?! Paljon olis maksanut laittaa vaikka Kiitokset mukavista kaupoista" tai "Kiitokset myyjälle" tai ihan mitä vaan, en minä mitään sydämiä sinne kaipaa. Mutta että "kiitos.."

Näitä myyjiä en ymmärrä lainkaan. Ei pidä laittaa tuotetta myyntiin halvalla, jos ostajalle ryhtyy itkemään, että liian vähän siitä huusit.

Vierailija
42/60 |
02.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annan palautteet, että usein vaikka olisi miten kiva myyjä, kirjoitan vain sen "kiitos".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
02.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan niitä reippaita negatiivisiakin palautteita lukuisia. Itse en tosin ole vielä saanut yhtään. Sitä joskus ihmettelen, miten kenkusti niihin vastataan. Minä vain pahoittelisin ja pyytäisin anteeksi, jos saisin aiheellisesti moitteita, ja häpeäisin silmät päästäni.

Vierailija
44/60 |
02.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedän tunteen. Mulla oli uudenveroisia vaatteita pojalle kerran paketillinen ja aika halvalla sitten lähti. Tosi ystävällinen ostaja oli ja sujautin sopimuksesta pakettiin mukaan muutaman ekstran mitä löysin kaapin perältä vielä. Hän sai n.300e paketin hintaan 78e ja palaute kuului: kiitos.. Vielä tuo ihmeen .. perässä, ikäänkuin olisi kuitenkin ollut jotain huomautettavaa vaikka varmasti priimatavaraa sai lapselleen?! Paljon olis maksanut laittaa vaikka Kiitokset mukavista kaupoista" tai "Kiitokset myyjälle" tai ihan mitä vaan, en minä mitään sydämiä sinne kaipaa. Mutta että "kiitos.."

Näitä myyjiä en ymmärrä lainkaan. Ei pidä laittaa tuotetta myyntiin halvalla, jos ostajalle ryhtyy itkemään, että liian vähän siitä huusit.

ainakaan lukemaasi et ilmeisesti ymmärrä lainkaan? Tuo oli taustatietoa tilanteeseen, toin ilmi asioita joiden puolesta mielestäni ostajalla ei olisi ollut syytä olla tyytymätön kauppoihin. Ei ollut kyse ollenkaan siitä että olisi saanut liian halvalla yhtään mitään, vaan tuosta palautteesta. Huomaatko eron palautteissa "Kiitos!" ja "kiitos..." Jäin tuota silloin ap:n lailla ihmettelemään vähän. Sisälukutaitoa kiitos!

Vierailija
45/60 |
02.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sähkölaitteita ym, meiltä osti digiboksin.

Antaa positiivisen palautteen, jossa lukee 9+.

Sitä en ymmärrä, muille antanut samanlaisen palautteen. Antaa ymmärtää, että jotain olisi vialla, mutta yhteyttä ei ota ja kuitenkin positiivinen palaute?

Hauskin palaute tuli kun myin mekon. Pakkasin kotona hyvin ja kun menin postiin, painoa oli 15 g liikaa, enkä viitsinyt ottaa takkiin postikuluissa. Vein tuotteen takaisin kotiin ja ilmoitin, että tuli pieni ongelma pakkaamisen kanssa, mutta toivottavasti kaikki menee hyvin.

Pakkasin uudestaan ja vein postiin.

Olen hysteerinen pakkaamisen suhteen, teippaan paljon ja laitan pussia ja paperia ym.

Lopulta tuli palaute: "Kiitos huolelliselle pakkaajalle. Mekkokin oli kiva." :D

Vierailija
46/60 |
02.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö pelkkä positiivinen palaute riitä? Mä annan yleensä positiivisen ilman mitään viestiä tai korkeintaan kiitoksella. Multa se tarkoittaa että tuote oli kuvauksen mukainen ja kaupat sujui.

Yksinkertaiseksi siksi etten juurikaan vietä enkä haluakkaan viettää aikaa huutonetissä.

Vierailija
47/60 |
02.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen kuvitellut, ettei se sanallinen palaute ole edes tarpeen, jos kaikki on mennyt hyvin. Itse en yleensä kirjoita siihen mitään, joskus saatan laittaa, että "kiitos kaupoista".

Kerran olen kirjoittanut pidemmin kiitoksia, kun myyjä oli todella pitkäpinnainen kanssani, kun halusin palauttaa ja vaihtaa toiseen tuotteeseen. Mutta yleensä laitan vain sen positiivisen palautteen. Anteeksi vaan, jos olen loukannut näin jotakuta.

Vierailija
48/60 |
02.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin ehkä odottaa enemmän, jos kauppakumppani muutenkin on monisanainen ja ahkera viestittelijä. Haluan kyllä uskoa hyvää kaikista, jotka ostavat minulta. Ei kukaan ostane päästäkseen kettuilemaan. Itse taas myyn osittain siitä ilosta, että saan tavaraa kiertoon. Mutta tietenkin jos tarjoaa lisäpalveluita, alennuksia tai muuta vastaavaa, niin voisihan niistä mainita, koska varmaankin on myös sellaisia myyjiä, joiden kanssa joutuu jopa tappelemaan. Näin olen ymmärtänyt joidenkin myyjien palautteita lueskellessani.

Vierailija
49/60 |
02.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko katsonut millaisia palautteita hän on muille kauppakumppaneilleen antanut?

Vierailija
50/60 |
31.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämmösen ihme paskanko parissa teidän mielenne askartelevat kaiket päivät? Miksi joku sanoi vain "kiitos" kun olisi pitänyt sanoa "sä oot niin super multi ihq

Vierailija
51/60 |
31.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle on laitettu. Jos ostaja on noutanut tavarat laitan plussaa jos muistan. Ihme touhuksi mennyt toi huutis, siksi myyn usein keltasessa pörssissä.

Tämmösen ihme paskanko parissa teidän mielenne askartelevat kaiket päivät? Miksi joku sanoi vain "kiitos" kun olisi pitänyt sanoa "sä oot niin super multi ihq

Vierailija
52/60 |
31.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakkaallta ei välttämättä monestikaan kuule lainkaan kiitosta vaikka ylipalvelisitkin häntä, mutta jos joku menee vikaan niin sitten vasta valitetaan. Yleensä asiakkaat ostavat uudestaankin jos ovat tyytyväisiä, ja sen pitäisi riittää sinullekin. Ei kaikki asiakkaat toimi aina suosittelijoina.

Sait kuitenkin positiivisen palautteen.

Vierailija
53/60 |
31.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa myyjä ei hölmöyttään saanut yhtään voittoa vaan maksamani summa menikin käytännössä kokonaan postikuluihin.

Maksoin tilille ylimääräistä (omatuntoni mukaan koko summan) enkä tietenkään kirjoittanut palautteeseen mitään mainintaa tästä ettei seuraavat ostajat kuvittele että he pääsevät yhtä halvalla tms.

Laitoin kyllä sähköpostia vielä perästäpäin, mitä tässä ap:n tapauksessa ei kai oltu tehty.

Vierailija
54/60 |
31.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä anna palautetta, paitsi jos on ihan paskat kaupat.

Annan yleensä korkeintaan plussan jos sitäkään.

Mutta kerran yksi myyjä laittoi sähköpostia muistutukseksi kun en ollut palautetta antanut! Siis mitä ihmettä!

Vierailija
55/60 |
31.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että toi huutis on enemmänkin hyväksyntää hakevien palvomisketju kuin osto- ja myyntisysteemi, joten en ole perehtynyt siihen lainkaan. Silti sitä käyttämättömänä olen jo oppinut, että neutraali=negatiivinen, vaikka tällainen maallikko voisi kuvitella, että neutraali on ok, eli ei erityistä hyvää, eikä erityistä huonoa.

Kiitos ei ole kiitos vaan epäkiitos, vaikka meilläpäin se onkin vielä ihan positiivinen sana.

Mihin ihmeeseen tota palautejärjestelmää tarvitaan? Miksi ei voisi vain ostaa ja myydä. Mulla taas olis paljon käyttöä sellaiselle osto- ja myyntitoiminnalle, mutta tohon aikuisten hiekkalaatikkoleikkiin ei ole tarvetta.

Vierailija
56/60 |
31.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä tunnustaudun myös laiskaksi.

Jos ostan vain yhden kohteen ja siinä on extraa, kiittelen toki ylenpalttisesti.

Mutta jos ostan useita kohteita, en millään jaksa joka palautteeseen kirjoittaa pitkää lätinää ja erikoiskiitoksia.

Entäs jos hän ei huomannut ylimääräisiä koruja? Ja oletti postikulujen ilmaisuuden olevan sinun normaalitapasi, josta siis ei tarvitse erikseen kiitellä.

Miksi ihmeessä lähetit ilman postikuluja?

Vierailija
57/60 |
31.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta positiivinen palaute, jossa lukee "kiitos" on ihan riittävä. Annan itse usein juuri tuon tyyppisiä palautteita. Tuntuisi itselleni vieraalta hehkuttaa mitään pusujen ja halien kera. Ihan kuin oletus olisi, että kaikki menee pieleen, ja sitten kun kaupat onnistuvat, olisi se erityisen suitsutuksen aihe.

Ihmisillä on niin erilainen tapa. Itse olen (nopeana ostajana) saanut jotain ++++++++++++ -kommentteja, mutta aika moni on ollut aika lyhytsanaisia. Minusta positiivinen palaute ilman kommenttejakin riittäisi.

Vierailija
58/60 |
31.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

huutajat eivät tosiaan mitään muuta laita, mutta onhan se ihan ok. Voi olla että huutajalla on aina tapana laittaa vain kiitos

Vierailija
59/60 |
31.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen myynyt huutiksessa sekä lastenvaatteita että tietokonetarvikkeita. Ainoastaan lastenvaatemyyjillä ja ostajilla on jotain omia ihme sääntöjä, siis toimitus esim kahdessa päivässä maksusta tai aletaan tinkaamaan toimituskuluista huudon jälkeen.

Sen sijaan tietokonetarvikkeiden kaupassa kaikki sujuu yleensä tosi hyvin. Ihmiset maksavat ajallaan, noutavat sovitusti ja palautteeksi riittää erittäin hyvin se pelkkä ok tai kiitos.

Minusta noista ylistyksistä tulee aina vähän epäluotettava fiilis.

Vierailija
60/60 |
31.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi halusit maksaa toisen postimaksut ja antaa ekstraa? Siksi että saisit palautteeseen runsaat kiitokset ja monisanaiset kehut? Olisit sitten tämän kertonut ostajalle. Ostaja ei varmaankaan välttämättä halunnut niitä muita kohteitasi kun ei niitä huutanut. Postimaksujen maksamisesta toki oli varmaan kiitollinen, mutta myös varmasti hämmästänyt kun niin ei yleensä toimita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi viisi