Aika lakoninen palaute Huutonetissä
Yksi huutaja osti monta kohdettani. Niistä yhtä lukuun ottamatta kaikki olivat uusia eli käyttämätöntä priimatavaraa. Vaikutti kivalta tyypiltä, joka lähetti mukavia viestejä. Niinpä sitten sujautin pakettiin vähän ylimääräistäkin (kaksi kohdetta listaltani) ja kaiken lisäksi maksoin postimaksun. Ostaja olisi kyllä ne tietysti maksanut, mutta olisin saanut ne ilmoitettua vasta, kun olin jo käynyt postissa ja lähettänyt paketin, joten annoin olla. Olihan kyseessä monen kohteen ostaja.
Nyt sitten tuli palaute. "Kiitos" eikä mitään muuta.
Haukkukaa nyt mua sitten tyhmäksi, naurettavaksi ja itsekkääksi. :/
Kommentit (60)
Sanon tämän sillä perusteella, että hän kirjoitti viestissään, kuinka vaikea oli valita kohteitteni joukosta ja että hän ei vain taloudellisen tilanteensa takia voinut ostaa ihan kaikkea.
Sanon tämän sillä perusteella, että hän kirjoitti viestissään, kuinka vaikea oli valita kohteitteni joukosta ja että hän ei vain taloudellisen tilanteensa takia voinut ostaa ihan kaikkea.
Kunhan lörpötteli.
Tuli vaan mieleen, että joskus kun olen itse ostanut useamman kohteen kerralla samalta myyjältä, laitan vaan yhteen palautteeseen monisanaiset arviot ja loppuihin "kiitos tästäkin" tms ytimekästä :)
Ja ehkäpä hän repi ne rahat, jotka olisivat menneet postikuluihin. Monillehan liika raha on suoranainen riesa.
En mä ainakaan kaipaa huutamieni tuotteiden lisäksi mitään muuta..jos siis oikeasti lisäsit omin lupinesi pakettiin muitakin tuotteita.
Et sitten varmaan kiitäkään, jos saat elämässä yhtään enempää kuin olet vasiten pyytänyt?
Mutta minulle huutispakettiin tavaran lisääminen ei ole "enemmän saamista" josta pitäisi ylistää. En halua ylimääräistä tavaraa.
Hassua kyllä, huomasin juuri, että kyseinen ostaja on juuri huutanut yhtä kohdettani. Se on tietysti paras kiitos, että ostaja palaa takaisin.
maksaminen puolestasi on ylimääräistä?
En mä ainakaan kaipaa huutamieni tuotteiden lisäksi mitään muuta..jos siis oikeasti lisäsit omin lupinesi pakettiin muitakin tuotteita.
Et sitten varmaan kiitäkään, jos saat elämässä yhtään enempää kuin olet vasiten pyytänyt?
Mutta minulle huutispakettiin tavaran lisääminen ei ole "enemmän saamista" josta pitäisi ylistää. En halua ylimääräistä tavaraa.
En maininnut postimaksusta mitään. Kommentoin vain sitä, että _minua_ ylimääräisen tavaran lisääminen vain ärsyttäisi.
Minä katson vain pistemäärät, muuta tietoa en tarvitse. Vaikka siellä olisi 1000 kpl OK on se ihan yhtä hyvä myyjä/ostaja kuin se, jolla on 1000 kpl ylistystä. Olen ostamassa huutiksesta, en palvomassa myyjiä.
usko, jos saisit jotain oikein kivaa. Ottaisit sen vastaan lahjana. Ei kaikki ylimääräinen ole jotain paskaa, kuten tässä ketjussa annetaan ymmärtää. Saathan sä lahjoja muiltakin ihmisiltä. Mikä niistä huonomman tekee, jos joku lähettää sellaisen kylkiäisenä ilman posti kuluja? Et varmaan autokaupassakaan sylje, jos tarjotaan vaikka talvirenkaat lisäksi?
En maininnut postimaksusta mitään. Kommentoin vain sitä, että _minua_ ylimääräisen tavaran lisääminen vain ärsyttäisi.
Ilmeisesti postimaksunkin maksaminen puolestasi on ylimääräistä?
määrän jotta saa maksaa. Ei sitten viittinyt ruveta kiittelemään niistä kun odotti että ap kohta laittaa tiedot.
Haluan olla mahdollisimman hyvä myyjä. Toistenkin palautteita luen, jos olen itse huutamassa. Kyse ei mielestäni ole ylistämisestä, kun annetaan sanallinen palaute (ilman kuvia ja kukkasia). Ilman sanallisia palautteita yksityisestä myyjästä on vaikea tehdä arvioita, koska hänen "kauppaansa" ei voi kävellä sisään katselemaan tavaroita yms. Siksi arvostan myös muuta palautetta kuin pelkkää "OK".
olen saanut monenlaista palautetta. Lähinnä olen ollut ostaja, maksanut joko nopeasti tai hyvin nopeasti (aina kuitenkin parin päivän sisällä), eli tuskinpa myyjillä mitään valittamista on ollut - heille lienee tärkeintä, että kaupat sujuvat mahd. nopeasti. Olen silti saanut joskus vaan pelkän positiivisen ilman mitään ylisanoja. Ja minusta se on ihan ok.
Kaikki eivät jaksa kirjoitella ja runoilla mitään. Itselleni on tullut joistain vuolaista kehuista sellainen olo, että pitäisi aina kauheasti hehkuttaa kaikkia - mutta minusta se kyllä riittäisi, että olisi pelkkä "positiivinen". Itse saatan joskus joidenkin myyjien kohdalla katsoa, millaista palautetta ovat saaneet, ja silloin merkitsee kyllä vain se, onko tullut positiivista vai negatiivista ja missä suhteessa.
usko, jos saisit jotain oikein kivaa. Ottaisit sen vastaan lahjana. Ei kaikki ylimääräinen ole jotain paskaa, kuten tässä ketjussa annetaan ymmärtää. Saathan sä lahjoja muiltakin ihmisiltä. Mikä niistä huonomman tekee, jos joku lähettää sellaisen kylkiäisenä ilman posti kuluja? Et varmaan autokaupassakaan sylje, jos tarjotaan vaikka talvirenkaat lisäksi?
olisi kyllä 99% varmuudella jotakin joka ei minua ilahduttaisi.
Ostaja osti yli satasella ja postikulut olivat noin kympin. Olin luvannut lähettää kirjeenä. Pakettina olisi tullut pari euroa halvemmaksi, mutta ostaja olisi joutunut hakemaan sen postista. Ilmeisesti hän on joka tapauksessa ollut tyytyväinen, koska huutaa nyt jo uutta kohdetta.
tiedän tunteen. Mulla oli uudenveroisia vaatteita pojalle kerran paketillinen ja aika halvalla sitten lähti. Tosi ystävällinen ostaja oli ja sujautin sopimuksesta pakettiin mukaan muutaman ekstran mitä löysin kaapin perältä vielä. Hän sai n.300e paketin hintaan 78e ja palaute kuului: kiitos.. Vielä tuo ihmeen .. perässä, ikäänkuin olisi kuitenkin ollut jotain huomautettavaa vaikka varmasti priimatavaraa sai lapselleen?! Paljon olis maksanut laittaa vaikka Kiitokset mukavista kaupoista" tai "Kiitokset myyjälle" tai ihan mitä vaan, en minä mitään sydämiä sinne kaipaa. Mutta että "kiitos.."
En jatkossa lähettele ylimääräisiä. Ihmettelen kyllä, miksei ostaja olisi tykännyt ylimääräisistä koruista, koska hän osti samantapaisia koruja muiden ostojensa ohella (muut olivat vaatteita). Korut eivät vie paljon tilaakaan.
vaan on kiittämättömiä ja huono käytöksisiä.
Ne luulee ihan oikeasti, että niille kuuluu kaikki edut tässä mailmassa. Ovat saaneet kaiken ilmaiseksi.
En jatkossa lähettele ylimääräisiä. Ihmettelen kyllä, miksei ostaja olisi tykännyt ylimääräisistä koruista, koska hän osti samantapaisia koruja muiden ostojensa ohella (muut olivat vaatteita). Korut eivät vie paljon tilaakaan.
Tulee olo, että jotain vilunkia takana ja ostaja lahjotti hiljaiseksi.
(Monilla esim feikkien myyjillä on plussaa ja kehua kun kukaan ei uskalla kritisoida kostopalautteen pelossa)
Jätä sinäkin tälle huutajalle jotain tyyliin "ok". eikä mitään muuta.
Kyllä mä mainitsen yleensä jos olen tosi tyytyväinen kauppoihin. Sellainen palaute jossa ei lue yhtään mitään, on super tylsä, mutta monet käyttäjät eivät jaksa kirjottaa mitään.