Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi vl:t käyttää Marimekkoa, Metsolaa ja graafista mustavalkoista?

Vierailija
02.06.2012 |

Koko perhe puetaan juhlissa ja pyhinä noin?

Kommentit (125)

Vierailija
121/125 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liskokengät=crocsit?

Vierailija
122/125 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 12:12"]

Kertokaa jo, mitkä on liskokengät?!

[/quote]

el naturalista ehkä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/125 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväperheeni on lestadiolaisia, mutta mitkään noista määreistä eivät sovi heihin. Pukeutumisen perusteella minua voisi luulla liikkeeseen kuuluvaksi (mariskaa, ei meikkiä, reilut korottomat kengät). Ystäväperheen vaimo on värjännyt hiuksiaan vuosikausia, ei pukeudu mariskaan, käyttää usein urheilullisia muotoja korostavia vaatteita, mutta myös muunlaisia sekä korkokenkiä (ei tietenkjään urheilikamojen kanssa). Ainut on, ettei meikkaa ainakaan huomiotaherättävästi. Niin ja katsovat telkkaria, lukevat "maallista" kirjallisuutta ja kuuntelevat jopa kevyttä musiikkia! Voi kauhia sentään!

Vierailija
124/125 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2012 klo 09:23"]

Missä te oikein asutte kun törmäätte näihin vl:iin ja tunnistatte tyylinkin? Itse en tunne yhtään enkä tunnista tyyliä, ja aina ihmettelen näitä jatkuvia vl aloituksia tällä palstalla. :D

mikä teitä VAIVAA. Ei oo tervejärkisten kommentointia.

erikoisia sääntöjä. Ei saa värjätä tukkaa, mutta saa ottaa permiksen. Viinaa ei, mutta tupakoida saa. Ei saa meikata, mutta peiteväriä saa laittaa. Koruja ei saa käyttää paitsi puuhelmiä. Jne.

Eli noi naurettavat säännöt saa monen kiinnittämään huomiota juuri lestadiolaisiin. Miten voikin niin suuri joukko noudattaa jonkun miehen omasta päästään vetämiä rajoituksia.

Muutkin korut kuin puiset ovat vanhoillislestadiolaisilla sallittuja, ainoastaan korvakoruja he eivät perineisesti käytä. Se on tapakulttuuria, hieman kuin romaneilla romanipuku. Esikoislestadiolaiset eivät käytä lainkaan koruja. Lestadiolaisten säännöt eivät ole yhden miehen keksimiä, vaan aikojen kuluessa muodostettuja ja muotoutuneita. Esim. televisiokieltoa ei keksinyt Lars Leevi, jonka aikana televisioita ei ollut. 

Maailma on muuten täynnä muitakin lahkomaisia uskontoja. Mutta siellä Maliskylällä varmaan törmää lähinnä vanhoillislestadiolaisiin.

terv. Ex-lesta

Vierailija
125/125 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tummanruskeat hiukset, pukeudun ehkä vähän hipsterityylillä. Kotini on värikäs, mummolaa, industrial..omaa tyyliäni.
En omista puuhelmiä eikä lapsillani ole ainuttakaan metsolan kampetta.
Vieroksun mielikuvituksetonta mustavalkoista elämää. Olen vlestadiolainen. :) Meit on moneksi.