Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Seksielämästä...kommentteja kaipaan

Vierailija
02.06.2012 |

Mulla on alkanut vähän tökkiä meidän parisuhde-elämä. Tai siis lähinnä ärsyttää, ettei mies osaa yhtään tulla vastaan intiimiasioissa vaan kaiken pitäisi mennä hänen aikataulunsa mukaan.

Taustoja sen verran, että ollaan oltu yhdessä 18 vuotta, asuttu yhdessä 12 ja lapsi on 2-vuotias. Lapsen yöheräilyt on olleet alusta asti mun vastuulla, koska mies ei herää/välitä/osaa ja olen ollut välillä todella, siis _todella_ ,väsynyt. Töitä olen tehnyt hoitavapaallani vähän liikaakin, mutta nyt vähitellen lapsen alettua nukkua paremmin ja vähennettyäni työmäärää, alkaa elämä vähän voittaa. Silti päällimmäisenä on edelleen väsymys ja voimattomuudentunne.

Mies on nyt tehnyt tosi ison ongelman seksistä, jota siis ihan oikeastikin on ollut tosi vähän. Osin sen takia, etten kertakaikkiaan jaksa miehen halutessa yleensä vasta puoliltaöin. Mies ei kuitenkaan pysty/halua muuttaa koskaan omaa aikatauluaan, vaikka kovasti olen pyytänyt, toivonut apua kotitöissä/lapsen kanssa, että jaksaisin olla hänenkin kanssaan. ei mulla mitään seksiä vastaan ole, mutta ihan oikeasti olen nukahtanut useasti kesken kaiken, kun olen niin väsynyt!! Ja ymmärrän tietenkin, että mies suuttuu!

Nyt mies sitten suuttuu välittömästi, jos en ole heti valmis/mukana toiminnassa ja antaa ymmärtää, ettei pelkkä läheisyys kelpaa, seksi vain. Eli jos en heti anna vaan haluaisin olla kainalossa, mies kääntää kylkeä ja alkaa sättiä.

Mitä ihmettä teen, kun mies ei pysty keskustelemaan aiheesta? Ymmärrän, että vikaa on minussakin, mutta kun tuntuu, että vain mun pitää joustaa asiassa kuin asiassa. Kittaanko kahvia illalla, että jaksan ja vältän viikon mykkäkoulun?! Mä ihan tosissani vaan olen niin väsynyt tästä kaikesta!

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
02.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinulle sopivaan aikaan ja pyytäiist miestä samaan aikaan petiin siten, että mies ymmärtää aikomuksesi? Tällöin miehen on turha kömpiä kaksi tuntia sinun jälkeesi petiin odotuksien kera.

Toisekseen jos puhuminen ei kerran onnistu, niin miksi et voisi kirjoittaa hänelle tai vaikka näyttää tuon yllä olevan tekstisi?

Ymmärrän väsymyksesi ja tilanteenne. Meillä itsellä on 2,5-vuotias ja toisen la jo meni ja edelleen odotellaan syntymää, ja meillä minä olen talven valitellut miehelle, kun ei ole enää seksielämää... Me tosin on puhuttu asiasta ja olen kertonut että minusta seksi on osa parisuhdetta. Olen myös tehnyt itse aloitteita ja ei mies vastaan pane, mutta minusta tuntui jossain kohden että hän tuli sitten mieluummin myöhemmin petiin. Syytä mies ei tähän osaa sanoa kuin korkeintaan, että pelkää vauvan vuoksi. Ja en usko, että pettämisestä tai erohaaveista olisi kyse, kun muutoin koen miehen minusta ja perheestämme välittävän ja osallistuvan.

Vierailija
2/7 |
02.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yrittänyt tehdä aloitetta, mutta kun se ei sitten sovi. Mies tekee aina iltavuoroa ja on kotona aikaisintaan kahdeksalta. Lapsi menee nukkumaan yhdeksältä (ja sekin tietenkin mun vastuulla). Yleensä mies vielä jatkaa töitä kotona/syö/katsoo telkkaria sinne puoleenyöhön ja sitten mun pitäisi häntä odottaa. Itse heräsin pitkään parin tunnin välein yöllä, heräsin työaamuina viideltä ja lapsellakin oli pitkä jakso, että heräsi joka aamu ennen viittä ja on sanomattakin selvää, että minähän lapsen kanssa sitten nousin. Silti mies oletti, että jaksan odottaa hänen halujaan, vaikka olen ollut hereillä pahimmillaan neljästä asti ja nukkumaan siis päässyt seksin jälkeen klo 01...

Miehen mielestä vika on vain mussa, koska olen väsynyt. Eli väsymys on omaa syytäni, koska voisin miehen mukaan nukkua päivisin ihan milloin vain. Mies ei kuitenkaan tajua, että koska hän ei auta kotitöissä, eikä koirien kanssa, mun pitää ajoittaa kotityöt siihen, kun lapsi nukkuu ja nyt lapsi on pitkään nukkunut vain yhdet päikkärit tai ei ollenkaan - missä välissä mä sitten lepäisin?!

Nyt on vaan sellainen kausi miehelläkin, ettei siihen saa mitään yhteyttä puhumalla. Töitä tekee paljon ja ymmärrän toki stressin, mutta töitä teen minäkin ja lisäksi hoidan kodin ja lapsen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
02.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette jaa asioita: ajatuksia ettekä kotitöitä.

Teidän täytyy keskustella. Sun täytyy sanoa miehelle tämä kaikki, mitä olet tänne kirjoittanut. Kirjoita hänelle vaika kirje ja sano, että jos ei lue sitä, ei teidän liitto voi jatkua.

Teidän pitää toimia nyt parisuhteen eteen, muuten tulee kuvioon pettämisiä.

Nimim. kokemusta on

Vierailija
4/7 |
02.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä mäkin pelkään, että mies lähtee muualle...toisaalta tietenkin myös hän voisi yrittää tsempata, koska olen koittanut puhua ja selvitellä tunteitani ja pyytää apua.

Mies on yleisesti sitä mieltä, että koska hän maksaa suurimman osan, ei kotityöt ole hänen juttunsa. Mies ilmoitti myös noin vuosi sitten, ettei enää ulkoiluta koiria - jotka siis toki ovat pääsääntöisesti mun, mutta toinen koirista on ollut suhteessa mukana sen 12 vuotta. Joskus sitä toivoisi, että mies voisi auttaa, jos vaikka olen kipeänä tai muuten on ollut vaikea päivä lapsen kanssa...Mulla ei meinaa aina ihan fyysisesti voimat riittää, kun lapsen ja kahden koiran kanssa ulkoilen pitkän työpäivän jälkeen, koska mies ei voi päivisin (on kotona lapsen kanssa) ulkoiluttaa koiria.

Vierailija
5/7 |
02.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluatko jatkaa tuollaista parisuhdetta? Vaikuttaa siltä, että mies on kylmennyt sinua kohtaan. Hän ei ole kiinnostunut sinun tunteistasi. Hän on jo irtautunut / irtautumassa suhteesta.

Millainen miehesi oli seurusteluaikaan? Mihin hän sinussa rakastui? Entä sinä hänessä?

Havahtuisiko hän siihen, jos sanoisit haluavasti pois suhteesta, jos mikään ei muutu? Joskus vaatii aika radikaalejakin juttuja, jotta parisuhde saadaan uudelle tolalle.

T. pettämisen myötä havahtunut

Vierailija
6/7 |
02.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin no, yhdessä ollaan oltu pitkään ja tietenkin osin varmaan molemmat ovat turtuneet tilanteeseen.

Mies on kuitenkin hyvä mies. Ahkera, ei juo, ei polta, lapsen kanssa äärimmäisen hyvä (silloin, kun ehtii), hoitaa raha-asiansa hyvin.

Lomalla me ollaan todella hyviä yhdessä. Syynä tietenkin se, jos ollaan pois kotoa ja mies ei pääse työjuttuihin uppoamaan. Mies on hauska, komea ja poikamainen, mikä osin on myös huono puoli, kun välillä saa olla äitinä kahdelle lapselle. Kyllä se pääsääntöisesti on se sama mies, johon rakastuin.

Kotityöt on aina olleet miehelle vaikeita ja apua on saanut pyytää kovasti. Nuristen sitten tekee, mutta viime aikoina ei sitäkään.

Seksin kanssa miehellä on ollut alusta asti aika samanlainen aikataulu eli mielellään siellä keskiyön kieppeillä. Aiemmin jaksoin toki itsekin paremmin ja tietenkin ennen lapsen syntymää oli helpompi harrastaa seksiä minunkin halujeni mukaan. Harmittaa sekin, että esim. viime viikolla oli paljon seksiä, kuukautiset tuli välissä, ja nyt, kun en ollutkaan heti valmis, mies taas suuttui. Se ei siedä enää yhtään pakkeja ja siksi mullekin tulee jo hirveät paineet, etten saa nukahtaa liian aikaisin - ostin liukuvoidettakin, että voidaan olla yhdessä, koska väsymyksen takia ei paikat muutenkaan aina toimi...

Vierailija
7/7 |
02.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

näistä jutuista. Ehkä mies on jotekin kyllästynyt teidän suhteeseen eikä uskalla ottaa asiaa puheeksi, koska pelkää suhteen kariutuvan siihen. Jos kumpikin aidosti kertoisi mitä oikeasti kokee suhteessa, se lähentäisi teitä ja voisi ratkaista koko ongelman.

Tuo, että mies haluaa seksiä vain keskiyöllä, tuntuu oudolta. Kuulostaa, että hän haluaa seksiä, ei sinua. Koska on etääntynyt sinusta.

Arki on monesti tuollaista lapsiperheessä. Toinen menee, toinen tulee, kaikilla omat aikataulut ja tarpeet. Mutta arjesta tulisi niin paljon iloisempaa, jos saisitte läheisyyden (aidon sellaisen) siihen mukaan.