Kävin 3 päivää sitten nenäleikkauksessa..
Kävin 3 päivää sitten nenäleikkauksessa jossa leikattiin kaikki. Suoristettiin, hakattiin luuta muovattiin rustoa ja olin nukutuksessa 3 ja puoli tuntia.. Onko normaalia olla vielä kolmen päivän jälkeen väsynyt? Haukotuttaa ja tekee mieli ottaa päiväunet jokapäivä? Mistään väsymyksestä lääkäri ei puhunut.
Kommentit (9)
kun koko nenä otettiin pois paikoiltaan ja avattiin kaikki.. ap
sullahan oli iso operaatio! Jo pelkästään tuo leikkaus varmasti väsyttää pidemmän aikaa, ei tuosta ihan parissa päivässä toivu. Toivottavasti olosi kuitenkin kohenee pitkässä juoksussa ja että leikkaus onnistui hyvin!
kakkonen
kun koko nenä otettiin pois paikoiltaan ja avattiin kaikki.. ap
sullahan oli iso operaatio! Jo pelkästään tuo leikkaus varmasti väsyttää pidemmän aikaa, ei tuosta ihan parissa päivässä toivu. Toivottavasti olosi kuitenkin kohenee pitkässä juoksussa ja että leikkaus onnistui hyvin!
Ihmeen hyvin olen silti jo muutamassa päivässä toipunut, vaikka väsymystä on.. Muuten voin tosi hyvin, mutstelmat poissa ja nenäkin näyttää vielä suoralta ja kauniilta, arpi on niin pieni ettei se tule myöhemminkään herättämään huomiota varmasti.. Minulla oli siis taustalla tapaturma ja leikattiin nyt nenä kauniimmaksi..
kakkonen
Onko täällä ketään, jolla olisi korjattu jo vuosia aiemmin tullut murtuma? Oma nenäni on ihan vino, koska sitä ei korjattu lapsuudessa. Aikaa on kulunut siis jo nelisenkymmentä vuotta. Haluaisin suoristaa sen, mutta pelkään että kyseessä olisi liian iso operaatio.
Onko täällä ketään, jolla olisi korjattu jo vuosia aiemmin tullut murtuma? Oma nenäni on ihan vino, koska sitä ei korjattu lapsuudessa. Aikaa on kulunut siis jo nelisenkymmentä vuotta. Haluaisin suoristaa sen, mutta pelkään että kyseessä olisi liian iso operaatio.
Minun murtumani oli juuri kauan sitten tapahtunut. Suosittelen, ei ollut ollenkaan paha operaatio vaikka oli isoin mahdollinen ja ei minkäänlaista kipua.. Ennen leikkausta nenä usein särki murtuneesta kohdasta.. ap Joo ja särkylääkkeitä joudun syömään, vaikka ei särje, mutta tulehduksen estämiseksi. Sekin voi tosiaan väsyttää..
Minun murtumani oli juuri kauan sitten tapahtunut. Suosittelen, ei ollut ollenkaan paha operaatio vaikka oli isoin mahdollinen ja ei minkäänlaista kipua.. Ennen leikkausta nenä usein särki murtuneesta kohdasta.. ap Joo ja särkylääkkeitä joudun syömään, vaikka ei särje, mutta tulehduksen estämiseksi. Sekin voi tosiaan väsyttää..
mutta se ei auttanut. Silloin lääkäri sanoi, että joutuisin kuvaamasi kaltaiseen leikkaukseen, mikäli haluan nenästäni suoran. Silti vielä epäröin. Minulla nimittäin tuli ongelmia siitä pienestäkin leikkauksesta. Tuo kolme päivää ja eka viikkokin meni hyvin, mutta sitten tuli tulehdus ja turvotuksen laskeminenkin oli yllättävän epämiellyttävää. Toivottavasti sinulla on parempi onni. Ja hienoa, jos lopputulos on onnistunut. Tsemppiä paranemiseen!
mutta muuten leikkauksessa, ja sanoisin, että alakuoisuus ja väsymys kuuluvat normaaliin toipumiseen anestesiasta.
mulle tehtiin muutama kuukausi sitten poskionteloiden laajennusleikkaus ja samalla nikkaroitiin yksi luupiikki nenärustosta pois. Lääkäri nimenomaan varoitti, että saattaa esiintyä pahaakin väsymystä jopa pidemmän aikaa. On kuulemma ainakin poskionteloleikkauksissa normaalia.
Minullakin tuota väsymystä oli pari-kolme viikkoa kunnes aloin tuntemaan oloni terveeksi.