Mies antoi melkein 8kk vauvalle
tavalliseen maitoon tehtyä mannapuuroa. Kyse ei lusikallisesta, vaan lautasellisesta. Mitä nyt?
Ja älkää edes kysykö, miten noin pääsi käymään.
Kommentit (39)
En enää imetä. Jogurttia/rahkaa/juutoa saanut ihan pieniä makuannoskia (murunen kielen päälle)
Mitään allergioita ei ole ollut tähän asti. Voinko jo huokaista?
-ap-
Eipä tuo haittaa, ellei tähänkään mennessä ole allergiaepäilyitä ollut. Pientä vatsavaivaa voi tulla, mutta ei välttämättä mitään. Ei hätää.
tosin saattaa tulla, koska sai lautasellisen kerralla. Tietäisittepä, mitä kaikkea minä syötin vauvoilleni suositusten mukaan alkaen v. 1981.. muistaakseni vauvani tuolloin joivat ihan tavallista maitoa. Suositukset ovat muuttuneet vuosikymmenien kuluessa. Tässä eräs linkki asiasta. Aika hauskaa toikin appelsiinimehu 3 vk:n ikäiselle vauvalle ;)
http://pilttipiiri.fi/jutut/ruoka-ja-ravitsemus/lastenruokasuositukset-…
vähän kitissyt, mutta taitaa enemmän olla harmitusta, kun vatsavaivaa. Seurailen tilannetta.
Kiitos vastauksista.
-ap-
Mutta olen samaa mieltä, kerrankin.
-ap-
vahinkoja sattuu, eikä tuo todellakaan ole vaarallista. Luepas linkkini, lapseni joivat puolivuotiaasta asti tavallista maitoa, söivät juuressoseita 3 kk:n iästä. Lihaa ja kalaa 5 kk iästä jne.. Ihan kaikkea. Lapsia mulla on 7, ja ovat jo lähes kaikki aikuisia, ihan normaaleja ihmisiä ;)
Missähän muualla kuin elististisissä länsimaissa voi edes tulla mieleen, että mies olisi nyt tehnyt jonkun kaaaaaamean virheen, antaessaan 8kk lapselle puuroa!
Oikeasti, hankkikaa vaikka rauhoittavat käyttöönne, jos tuollaisesta menee aamu pilalle pelon vuoksi. Joo, ihan kauhean yleinen kuolinsyy lapsille on se puuron syönti maidon kanssa... kuunnelkaa nyt itseänne.
Terveisin viiden lapsen rennompi äiti
Hullut mammat varmasti haukkuvat miehensä pataluhaksi, jos erehtyvät jonkun lapsen puuroaterian suhteen. Olette säälittäviä pirttihirmuja, joiden perheet varmasti kärsivät hysteerisyydestänne. Hävetkää. Voi mies parkaa, varmaan saanut tuta tuon kamalan erheensä.
Vedä ap pääsi sieltä perseestäsi ja ala elämään.
hapanmaitotuotteita 8kk iässä? Onko ohjeistukset muuttuneet, kun esikoisen kohdalla oli 10kk iässä?
-ap-
hapanmaitotuotteita 8kk iässä? Onko ohjeistukset muuttuneet, kun esikoisen kohdalla oli 10kk iässä?
-ap-
Pitänee pyytää anteeksi, kun kotituu.
-ap-
Ap, mitä vielä odotat, soitat heti hälytyskeskukseen ja kerrot tilanteen. Tuo on oikeasti hengenvaarallista lapsille! Moni on kuollut tuollaisen myrkyn syötyään!! Ota vastuu ja vie lapsi ensitilassa päivystykseen, jos eivät ambulanssia jostain syystä lähetä hakemaan lasta.
Pahimman varalta kannattaa googlettaa hautauspalvelut, lapsille on nykyisin kauniita arkkuja.
ja lukee kyllä, että >10kk eteenpäin saa alkaa totuttelemaan maitotuotteisiin hapanmaitotuotteilla.
Miten nyt näin eri ohjeita??
-ap-
täällä rauhottelitte. Vauva voi hyvin :) Nyt minua askarruttaa tuo maitotuotteiden aloituksen ikä..
-ap-
ja lukee kyllä, että >10kk eteenpäin saa alkaa totuttelemaan maitotuotteisiin hapanmaitotuotteilla.
-ap-
sen hapan 8 ja muut 10 kk niin sitä olen noudattanut neljällä lapsellani.
-ap-
sen hapan 8 ja muut 10 kk niin sitä olen noudattanut neljällä lapsellani.
hapanmaitotuotteita ja maitoa 10kk iästä.
Onko tähän mennessä saanut mitään lehmänmaitotuotetta ( korvike mukaanlukien)?
Hyvällä tuurilla ei tapahdu mitään, huonolla tuurilla sairaalakeikka jos raju allerginen reaktio. Tai sitten jotain siltä väliltä ripulia, näppylöitä, mahavaivaa, oksennus tms.