Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuulin exän pettäneen mua

Vierailija
01.06.2012 |

Olen eronnut muutama kuukausi sitten pitkästä liitosta. Epäilin exällä olevan toisen naisen, mutta itse hän kielsi asian ja haukkui minut pystyyn. Exästä tuo epäluuloisuuteni oli juuri yksi niistä suistä, joiden vuoksi minut jätti.

Nyt olen kuullut exän ystäviltä, että hänellä oli muita kyllä hoitoja useampiakin. Jo kauan enne kuin minä mitään tajusin epäilläkään.

Ahdistaa. Eihän sen enää pitäisi mulle kuulua ja pitäsi pystyä jatkamaan elämää eteenpäin, mutta aika kauan ehdin kärsiä exän haukuista, kuinka olen naurettava ja kuvittelen kaikenlaista, lähinnä hoitoon minut pitäisi saada. Välillä hän oli mulle tosi vihainen ja raivosi, kun kehtasin loukata häntä epäilyilläni.

Minä onneton uskoin ja ahdistuin omista epäluuloistani, enkä niille mitään voinut. Ahdistuin, kun näin merkkejä pettämisestä, mutta uskoin exää ja ajattelin olevani jotenkin sairaalloisen mustasukkainen.

Nyt tajuan olleeni koko ajan oikeassa. Exällä oli muita suhteita. Silti olen vähän epävarma ja tuntuu, että haluaisin tietää tarkemmin. Nyt tiedän vain kaikkea hieman epämääräistä, vaikkakin ihan kuitenkin pidemmistä suhteista, sänkypuuhista yms. En osaa selittää miksi asia minua enää kiinnostaa, kai haluaisin todistaa itselleni olleeni oikeassa.

On ihan sekava olo. Ottaa päähän, kun tajuaa, mikä idiootti olen ollut. Exältä en voi kysyä mitään, jos haluan välimme edes jonkinlaisina säilyttää.

Auttakaa mua hillitsemään itseäni ottamasta yhteyttä entisiin yhteisiin, nykyisiin exän ystäviin, jotka asiasta tiesivät ja tietävät.

Neuvokaa, miten selviän tästä! Luulin jo selviäväni erosta aika hyvin, mutta nyt meni taas kaikki sekaisin.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
02.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysy mitä ne tietää. mä ainaski kehtaisin soittaa ja kysyä, jos asia mua vaivais.

Vierailija
2/15 |
02.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meilläkin exä sanoi, että minä omalla mustasukkausuudellani pilaan koko liiton ja olen täysin skitso kun epäilen.

Se viha, mitä olen käynyt läpi on ravisuttavaa. SAnotaan, ettei maailmassa ole mitään niin rajua kuin petetyn naisen raivo. Allekirjoitan väitteen. Mutta se viha on huudettava ulos. KIrjoita, huuda, potki, itke.

Lopullinen sieluni vapautus tuli kun ymmärsin, ettei pettäminen ollut minun syyni. Eikä exän skitsoksi haukkuminen ollut minun syyni. Hän itse projisoi oman syyllisyytensä minun päälleni, koska ei itse kestänyt sen kantamista.

Avioerosta selviäminen on monen vuoden työ. Näitä takapakkeja tulee jatkossakin. Silloin kun tulee, niin ryve siinä vihassa/syyllisyydessä/pelossa/häpeässä. Kun keskityt tunteeseen, niin se päästää otteensa ja pystyt taas elämään. Kunnes tulee seuraava takapakki. Mutta pikkuhiljaa elämä voittaa. Tsemppiä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
02.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sulla on ollut aavistuksesi ja intuitiosi, jotka olet tukahduttanut pitkä aikaa, kuunnellut Paskaa pitkän aikaa. Et ehkä enää saa tilaisuutta ilmaista vihaasi exälle, mutta jotenkin sun kannattaisi se purkaa. Ei vihaa, pettymystä, surua ym voi ohittaa - tunteet jos painaa "unholaan" tulevat takaisin kahta voimakkaampina ja pitävät sut otteessaan pitkään, pitkään...

Sitä en ymmärrä että jos ilmaisisit tunteesi exälle niin välit menisi poikki? Mitä kamalaa siinä olisi? Onko sun pakko olla yhteyksissä (lapsia tai jotain muuta yhteistä hoidettavaa???=) Jos ei ole mitään pakollista, ota riski että suhde TODELLA loppuu. Nythän oli niin että sun exä sai ikään kuin päättää suhteen - ota valta itsellesi ja kerro sinä hänelle, ettet hyväksy hänen käytöstään, erityisesti sitä että hän ei VIELÄKÄÄN ole ottanut vastuuta siitä eikä ollut rehellinen. Jos et voi kertoa suoraan hänelle, käy terapiassa purkamassa...

Vierailija
4/15 |
01.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä ymmärrän jos haluat selvittää asian perinpohjin! Sitenhän sunkin on helpomipi jatkaa eteenpäin "puhtaalta pöydältä" ja pääset eroon tuosta epävarmuudestakin! Voisin kuvitella että omalla kohdalla asia jäisi vaivaamaan pitkäksi aikaa jos jättäisin selvittämättä.

Musta exälläkin olisi velvollisuus olla rehellinen, mutta luultavimmin jatkaa valehtelua jos on sitä tehnyt tähänkin saakka.

Vierailija
5/15 |
01.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin voinut tehdä aivan samanlaisen aloituksen. Käsittelin tunteeni terapiassa sen jälkeen kun pettäminen tuli lopulta ilmi, yllättäen.

Silti minua aika ajoin painavat ne vuodet eron jälkeen jotka menivät miehen suvun haukkuessa ja syyllistäessä erosta. Samaan aikaan kun itse kärsin syytöksistä niin mies eli jo uudessa suhteessa huolettomana.

Vierailija
6/15 |
01.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vatvoisit enää vanhoja asioita...tehty mikä tehty ja mitään et voi enää muuttaa.

Unohda koko ukko ja jatka elämääsi...

Vierailija
7/15 |
02.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vatvoisit enää vanhoja asioita...tehty mikä tehty ja mitään et voi enää muuttaa.

Unohda koko ukko ja jatka elämääsi...

Näinhän sitä pitäisi tehdä, mutta kerropa miten? Elin pitkään keskellä syytöksiä ja jatkuvaa ahdistusta omasta huonoudestani, nyt haluaisin kai vain todistaa itselleni, etten ollutkaan hullu ja haluaisin selvittää, mitkä epäilyni osuivat oikeaan ja niin edelleen.

Mutta jos vain joku osaisi neuvoa, miten unohtaa koko ukko ja jatkaa eteenpäin, niin otan kyllä vinkkejö vastaan. Vaikka kyse ei taida oikeastaan olla enää ukosta, vaan siitä, mikä minä olen ja miten olen elänyt ja mitä minulle oikein tapahtui?

3 tai mikä se samassa tilanteessa olleen numero olikaan: oletko ajatellut kysyä asiasta suoraan keneltäkään exäsi tutulta?

AP

Vierailija
8/15 |
02.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exäni oli just tyypillinen kusipää, jolla paljon menoja, poikien saunailtoja ja matkatyö. Usein näillä matkoilla piti kännykkäänsä suljettuna, mikä aiheutti minussa ensimmäiset epäilyt. Exäni kuitenkin vakuutteli rakastavansa vain minua, ja aina uskoin. Myöhemmin tajusin olleeni todella naivi ja vietävissä. Olin hänelle lopulta vain pyykinpesijä, jonka luona kävi vaihtamassa vaatteet ennen uutta reissua.

Erohan siitä lopulta tuli, kun tän toisen naisen soittaessa puhelimeen vastasinkin minä. Meni tosi vaikeeks se nainen. Sain hirveet kilarit ja nukuin yön itkien ja huutaen rappukäytävässä. Seuraavana aamuna exäni sit muutti tän nyxänsä luo ja ei oo tietenköään elatusmaksuja maksellut vapaaehtoisesti, aina oon joutunut karhuamaan.

Mutta tiedän kokemuksesta, että erostakin voi selvitä ja että voi koittaa se uusi parempi aika!

Vierailija
9/15 |
02.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että juttu selvisi. Mulla ex ei koskaan myöntänyt toista naista, vaan vasta eron jälkeen olen saanut varmuuden noista musita suhteista, kun exän kaverit ovat niistä maininneet. Mutta kukaan ei siis ole kertonut tarkemmin ja koska en heidän kanssaan ole ollut tekemisissä kuin ohimennen, en ole voinut tai kehdannut kysellä tarkemmin.

Suurin ahdistus on nyt se, että tiedän olleeni oikeassa enkä siis ollutkaan hullu ja hankala ihminen, mutta en vieläkään tiedä kuinka oikeassa olin. Ehkä sittenkin ex olikin oikeassa ja olenkin sairaalloisen mustasukkainen ja liian epäluuloinen ihmisiä kohtaan? Ehkä nuo exän kavereiden epämääräiset maininnat exän hoidoista ja "työ"matkoista muiden naisten kanssa eivät tarkoitakaan mitään kummempaa ja kuvittelen taas kaiken suuremmaksi, koska haluan vain olla oikeassa? Kyse ei ole enää vain siitä, mitä ex on tehnyt vaan myös siitä, millainen minä olen/olen ollut ja mitä minun elämässäni tapahtui.

Mulla tekisi mieli soittaa tai laittaa viestiä niille exän kavereille, jotka asiasta tietävät ja kysyä tarkemmin asiasta. Tiedän, että niin ei kannata tehdä ja olen varma, että katuisin asiaa myöhemmin. Silti polttelee laittaa viesti tai soittaa ja kysyä.

AP

Auttakaa ihmiset ja kertokaa, mitä teen! Haluaisin olla vahva ja välinpitämätön ja vain jatkaa elämääni, vaan asia vaivaa mua aina välillä kovastikin.

Vierailija
10/15 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä en ymmärrä että jos ilmaisisit tunteesi exälle niin välit menisi poikki? Mitä kamalaa siinä olisi? Onko sun pakko olla yhteyksissä (lapsia tai jotain muuta yhteistä hoidettavaa???=) Jos ei ole mitään pakollista, ota riski että suhde TODELLA loppuu. Nythän oli niin että sun exä sai ikään kuin päättää suhteen - ota valta itsellesi ja kerro sinä hänelle, ettet hyväksy hänen käytöstään, erityisesti sitä että hän ei VIELÄKÄÄN ole ottanut vastuuta siitä eikä ollut rehellinen. Jos et voi kertoa suoraan hänelle, käy terapiassa purkamassa...

Kiitokset teille vastauksista! niistä oli oikeasti apua. Tuntuu hyvältä kuulla, etten ole ainoa, jolle on käynyt näin. Tai siis ei tätä soisi kenellekään, mutta jotenkin se aina helpottaa, kun on kohtalontovereita.

En voi pilata välejäni exän kanssa, koska joudumme sopimaan lasten asioista. Emme ole tekemisissä toistemme kanssa muuten ollenkaan.

Nyt koetan keksiä sopivan tavan purkaa vihaani, ahdistusta ja muita ikäviä tunteitani ja välttää exän morkkaamista muille kuin aivan läheisimmillä ystäville.

Vierailija
11/15 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Käy sukupuolitautitesteissä. Esimerkiksi klamydia on yleinen ja usein oireeton tauti.

2. Jos yhtään koet sen tarvetta, mene juttelemaan ammattiauttajalle tuntemuksistasi.

Tsemppiä, ap!

Vierailija
12/15 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sait todistuksen sille että exän kanssa ei olisi ollut mitään järkeä jatkaa, eli sinä voitit.

Vierailija
13/15 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi haluat pitää jotkut välit tähän eksääsi? Kun et muka voi häneltä itseltään kysyä...

Vierailija
14/15 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi haluat pitää jotkut välit tähän eksääsi? Kun et muka voi häneltä itseltään kysyä...

Välit pitäisi säilyttää lasten takia. Enkä muuten uskoisi hänen kuitenkaan puhuvan totta, jos kysyisin. Ainakin 1,5 vuoden (ja ehkä pidemmänkin) valehtelun jälkeen ihmettelisin, jos nyt alkaisi puhua totta.

Ap

Vierailija
15/15 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exäni oli just tyypillinen kusipää, jolla paljon menoja, poikien saunailtoja ja matkatyö. Usein näillä matkoilla piti kännykkäänsä suljettuna, mikä aiheutti minussa ensimmäiset epäilyt. Exäni kuitenkin vakuutteli rakastavansa vain minua, ja aina uskoin. Myöhemmin tajusin olleeni todella naivi ja vietävissä. Olin hänelle lopulta vain pyykinpesijä, jonka luona kävi vaihtamassa vaatteet ennen uutta reissua.

Erohan siitä lopulta tuli, kun tän toisen naisen soittaessa puhelimeen vastasinkin minä. Meni tosi vaikeeks se nainen. Sain hirveet kilarit ja nukuin yön itkien ja huutaen rappukäytävässä. Seuraavana aamuna exäni sit muutti tän nyxänsä luo ja ei oo tietenköään elatusmaksuja maksellut vapaaehtoisesti, aina oon joutunut karhuamaan.

Mutta tiedän kokemuksesta, että erostakin voi selvitä ja että voi koittaa se uusi parempi aika!

Mä käräytin oman mieheni viime vkl. Olin jo pitkään epäillyt kaikkea, mutta olin muka vainoharhainen. Kävin esittelemässä itseni kädestä pitäen tälle toiselle naiselle, oli aika priceless ilme tällä muijalla :D No joo, miehen vikahan koko paska oli, mutta oli vaan hauska nähdä tän naisen ilme ja reagointi. Jäin vielä heidän seuraansa pidemmäksi aikaa ja vittuilin tälle muijalle, kukaan muu seurueesta ei tajunnut mitään ja se teki tilanteesta vielä huvittavamman! Mutta sitä saa mitä tilaa!

Mies on kanssa reissuhommissa ja välillä meni montakin viikkoa etten saanut yhteyttä.

Mulla on vaan jotenkin helpottunut olo kun sain totuuden selville. Mies on kyllä helvetin tyhmä, kun kuvitteli ettei hänen touhunsa koskaan selviäisi. Ja minä vielä tyhmempi kun annoin liian pitkään vedättää itseäni, pistettäköön se kuitenkin rakastumisen piikkiin :P