Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Erimielisyys opettajan kanssa saako lyödä takaisin.

Vierailija
01.06.2012 |

Meillä vilkas 8v poika, joka on aika tunnollinen tehtävissään, mutta muuten ajautuu välillä poikien kanssa kiistoihin eikä minun ole vaikea uskoa jos opettaja sanoo että poikamme on ollut tappelussa mukana, mutta nyt on alkanut ärsyttämään, kun opettajan mielestä poikani pitäisi muuttua täysin "näkymättömäksi", kun luokalla 2 poikaa joiden kanssa pojallamme aina kahnausta. (nämä 2 siis kaveruksia).

Me olemme opettaneet pojallemme sen että on väärin lyödä ensin ja tappelu aloittaa, mutta jos päälle käydään ja lyödään, takaisin saa lyödä, ja tämä on opettajan mielestä väärä tapa toimia.

Eli pitäisi siis kääntää toinenkin poski (tai lähteä karkuun, niinkuin ope ehdotti!!) kun nämä 2 diktaattoria terrorisoi muita luokan poikia. (meidän poika ei siis todellakaan ainoa)

Kommentit (67)

Vierailija
61/67 |
01.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

opetan lastani puolustamaan itseään, ja onneksi osaakin jo

kerropa nimesi, niin panen sen merkille vastaisen varalle. terv. poliisi

sivusta vaan kyselen, että minkä niminen poliisi se laittomia henkilörekistereitä on perustamassa? Ja kuten joku jo Finlexiä tänne lainasikin, itseään saa puolustaa kunhan lopettaa voimankäytön heti kun mahdollista.

eli sun pitää voida todistaa, että se oli tarpeen. Ja b) sen pitää olla suhteessa uhkaan. ja C) se on lopetettava heti kun mahdollista.

terv. poliisi

fiksusti se laissa on perusteltu -ja väitän että olen aiemmissa viesteissäni ollut samoilla linjoilla.

Mutta se nimesi ja henkilörekisterin perustamisjuttu on vielä kesken...

Vierailija
62/67 |
02.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin pienten lasten ei pidä vielä itse ratkaista asioita vaan aikuisen se tehtävä. Eli jos heti mene sanomaan lyömisestä opelle, asiaa aletaan selvittämään. Ja kun ei itse ala mukana tapella, tuosta alkaa tulla koulukiusaamista johon puututaan vakavasti. Jos poika menee mukaan tappeluun, sitä pidetään tasapuolisena nahisteluna.

Jos kyse olisi vanhemmista lapsista, minusta pitäisikin lyödä takaisin ja paljon kovempaa kuin tappelun aloittaja.

Ap, teillä ei tuolla tyylillä tule loppumaan nuo tappelut.

Toisekseen poikasi voi hyvinkin olla ainainen kohde juuri siksi että hermostuu nopeasti ja lähtee mukaan. Toisten mielestä on kiva niin tehdä kun saavat reaktion. Tuo räsynukke ajatus ei toimi vielä noin pienillä.

Olen surullinen että noin pienet jätetään yksin selviytymään näinkin vaikeista asioita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/67 |
02.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoi opelle ja opettajat tiuskaisi aina, että älä tule tyhjää juoruamaan. Juoruaminen on lapsellista.

Tilanne ajautui todella lopulta pahaksi ja lapsestamme tuli koulukiusattu. Opettajat sulkivat silmänsä, koska eihän kiva-koulussa ole kiusaamista.

Kiusaaminen loppui vasta sitten kun hakkasi kunnolla pahimman kiusaajansa. Siis hakkasi kunnolla...

Kiusaajan äiti meinasi nostaa syytteen, mutta tiesin perheestä niin paljon, että uhkasin tehdä ls-ilmoituksen, joten kiusaajan äiti perääntyi.

Muille lapsille sitten osasinkin opettaa, että lyökää takaisin ja todella lujaa, mutta katsokaa, ettei jää jälkiä. Näin ovat tehneet ja heitä ei ole kiusattu.

koko tokaluokka kun sanoimme että takaisin ei saa lyödä vaan aina mennä pois ja kertoa aikuiselle.

No mitä tästä seuras, lastani lyötiin ja ope sanoi lyöjille että niin ei saa tehdä (näiden poikien isä kunnanvaltuustossa) ja thats it. Seuraavalla välkällä sama toistui.

Itse mentiin kiusaajien vanhempien puheille jotka eivät juurikaan välittäneet sanoivat että on open asia pitää kuria.

Isä sitten yksi aamu sanoi pojalle että saat antaa takaisin mutta älä koskaan aloita, niin sai turpaansa kiusaajat ja siihen loppui.

Vierailija
64/67 |
02.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset seisovat jonossa johon juoksee kaksi lasta lisää,toinen kompastuu ja katuu yhtä lasta päin. Tämä yksi suuttuu kun häntä tönitään ja alkaa potkimaan kaatunutta lasta. Onneksi opettaja joka on nähnyt tilanteen ehtii väliin. Tilannetta selvitettäessä tämä potkija hokee vain kuinka toinen töni häntä, omaa tekoaan ei tunnu ymmärtävän millään vääräksi koska toinen aloitti.

Vierailija
65/67 |
02.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kävellä pois mistä tahansa Konfliktista. Nyrkkien heiluttaminen tai solvauksien vaihto...mitä pitäisi todistella ja kenelle?

Jos joku käy päälle, niin toeatko vain kylmän rauhallisesti että lopeta, minä kävelen pois? Luuletko että päällekävijä antaa sinun lähteä ja ei seuraa? Jos joku käy päälle, niin tuskin hän sitä niin helposti lopettaa. Tällä sinun logiikallasi esim. raiskauksen uhri, jonka päälle on käyty ei ole terve itsetuntoinen aikuinen, koska ei ole voinut kävellä pois konfliktista.

Tämä ajatusmallisi taitaa olla tosielämään turhan idealistinen...

Vierailija
66/67 |
02.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaihtoehtona olisi tulla hakatuksi, tapetuksi tai raiskatuksi, niin siinä varmasti turvautuisin mielummin hätävarjelun liioitteluun kuin että antaisin teon tapahtua. Uhrille tuollainen voi jättää ikuisen pelon ja trauman, joka estää normaalin elämän. Jos tilanteesta selvisi säikähdyksellä ja tuomiolla, niin että pitäisi järkensä, niin itse valitsisin sen.

Samoin ajattelen lapsella, että parempi että lapsi kokee pärjäävänsä vaikka saisikin siitä pientä jälkiseuraamusta, kuin että hän eläisi koko kouluaikansa koulukiusattuna.

Vierailija
67/67 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

TOTTAKAI SAA OTTAA NYRKIT ESIIN JOS TOINEN KÄY KÄSIKS

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kuusi