Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kannattaako aina keskenmenon yhteydessä ottaa yhteyttä neuvolaan?

Vierailija
01.06.2012 |

Menossa rv. 5+2.

Tänään tullut vähän vuotoa, ensin punertavanruskeaa ja nyt vain ruskeaa.

Takana yksi km rv. 5+4.

Pelottaa jos tämäkin menee nyt kesken :(

Eikö nämä keskenmenot olisi hyvä saada ylös neuvolan tietoihin, jotta sitten pääsisi tutkimuksiin, jos tulee kolme?

Miten muuten voisin osoittaa että minulle on tullut keskenmeno?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
01.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin, että keskeytetty yhdyntä, ja ihmettelin mitä ihmettä neuvola sillä tiedolla tekee...

Vierailija
2/7 |
01.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
01.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitää tutkia jos tulee kolme km??

Ei mun mielestä tarvi ilmoittaa.

Luoto järjestää jos sikiö ei ole normaali.

Jos tulee kesken voit miettiä ettei se ollut normaalisti kehittynyt.

t.eilen km saanut

Vierailija
4/7 |
01.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos tosiaan useampia peräkkäsiä tulee, niin voit sen sitten mennä sanomaan, ei ne mitään todisteita vaadi. Ja voit neuvolan sijasta mennä gynekologille.

Jos tulee raskaus, joka etenee, niin sitten ne saattaa kysyä monesko raskaus tai jotain, koska muistan, että mulla kirjattiin 3 ja 4 lapsen väliin yksi keskenmeno, enkä usko, että olisin sitä varsinaisesti tuonut esille. Mulla oli niitä kaksi peräkkäin, juuri noita ihan alkuraskauden, toisesta en ehtinyt tehdä testiä, mutta tiesin kyllä olevani raskaana, pahoinvointi oli sitä luokkaa ja kuukautiset, jotka tosi säännölliset, oli sen noin viikon myöhässä, mutten vaan kerennyt ostaa testiä... joten sitä ne ei merkannut mihinkään. Mulla siis papereissa lukee, että raskauksia 5, synnytyksiä 4, vaikka todellisuudessa raskauksia 6 ja synnytyksiä 4.

Vierailija
5/7 |
01.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

soitin neuvolaan todella aikaisin (viikolla 3+) ja varasin ajan viikolle 8+.

Kysyin soittaessani terveydenhoitajalta, pitääkö ilmoittaa johonkin/käydä jossain, jos tulee keskenmeno ennen ekaa neuvolakäyntiä. Vastaus oli, että ei.

Vierailija
6/7 |
01.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyin soittaessani terveydenhoitajalta, pitääkö ilmoittaa johonkin/käydä jossain, jos tulee keskenmeno ennen ekaa neuvolakäyntiä. Vastaus oli, että ei.

että terveydenhoitaja neuvoi tietenkin peruuttamaan varatun neuvola-ajan tuossa tapauksessa...

Vierailija
7/7 |
01.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni alkoi rusehtava vuoto rv 5. Vähän tiputteli muttei kunnolla. Rv 6 yhtenä iltana vuoteli vähän enemmän, ja veri oli jo punaista. Menin lääkärille, joka vain voivotteli, että eihän näille mitään voi jos kesken menee, mutta laittoi lähetteen ultraan rv 7 kuitenkin. Siinä viikon mittaan vuoteli milloin enemmän milloin vähemmän, ja maani myyneenä menin ultraan, olin 100% varma että kesken on mennyt. Hämmästys olikin suuri, kun ultraaja sanoi, että kyllä täältä syke löytyy. Vuodon aiheuttaja oli kesken mennyt kaksonen tai hemotooma. Vuotoja, välillä runsaitakin, oli rv 13 saakka, sit ne loppuivat. Nyt rv 21 menossa ja kaikki näyttää olevan ok.