Miksi lasta jonka koulumenestys 9-10 ei muisteta stipendillä?
Kommentit (24)
itse olin aikanani vuotena jos toisena luokan paras - keskiarvolla ( 9.2. - 9.7)ja arvosanoilla (9-10) mitattuna- mutta en todellakaan saanut joka vuosi stipendiä. voihan se peruste stipendille olla joku muukin kuin nuo yllämainitut...ja ainakaan minua se ei haitannut.
Luokalla tai luokka-asteella on varmaankin muitakin hyviä oppilaita. En itsekään saanut joka vuosi stipendiä, vaikka todistukseni oli todella hyvä. Myös toiseksi tai kolmanneksi parhaalla voi olla oikein hyvä todistus. Mielestäni noissa on hyvä vuorotella, ettei paras oppilas pidä itseään liian hyvänä. Päättöluokilla stipendit kyllä mielestäni kuuluvat nimenomaan todistuksen perusteella parhaille.
Sille, joka kommentoi, että toiset kävivät joka vuosi palkintokorokkeella ja vielä useasti; siihen saattoi olla syytäkin. Meillä usein jaettiin taideaineissa ja urheilussa menestyneille ylimääräisiä stipendejä. Samoin urheilu-, piirustus- ja kirjoituskilpailujen palkintoja saatettiin antaa kevätjuhlassa, vaikka ne tulivatkin valtakunnallisista kisoista. Muistaakseni myös joku muistaminen valtakunnallisista luonnontieteiden kokeista jaettiin joskus kevätjuhlassa. Olisiko minun koulumenestysstipendini pitänyt antaa jollekin toiselle siksi, että sain myös kilpailupalkintoja? Muistaakseni usein myös muut stipendinsaajat pärjäsivät hienosti harrastuksissaan ja saivat niistäkin muistamisia.
Koska siihen vaikuttaa vähän muutkin asiat kuin pelkät kusiset numerot..kaikista vähiten sen stipendin saamiseen voi kuitenkin vaikuttaa pösilö vanhempi, joka on katkera muiden ihmisten menestyksestä ja ottaa nämä asiat muutenkin vähän liian tosissaan.
Köyhiltä rikkaille ja viisailta tyhmille. Seuraavaksi ehdotat kai, että urheilukilpailuissakin mitalit annetaan niille "tsempanneille", jotka puuskuttaen ylittää vikana maaliviivan.
Ei se kymppi kenellekään ilmaiseksi tule. Ja jatkuvasti kympin tasolla pysyvä se vasta supertyyppi onkin!