Mitkä e-pillerit ottaisin.. kertokaa kokemuksia
Ennen 1 raskautta söin Femodem nimisiä pillereitä. Pillereitä söin ainakin 7v. Välillä sain ihan kamalia raivokohtauksia ja haluttomuuttakin oli. En sitten tiedä, johtuiko pillereistä vai ei.
Raskauden jälkeen söin jonkun aikaa minipillereitä (Olisiko ollur Cerazette) ja sitten siirryin imetyksen lopettamisen jälkeen Feliane merkkisiin (gyn suositteli niitä minulle eritoten)
Halusin matakahormoniset, mutta tuntui, ettei nekään pillerit oikein sopineet minulle. Jätin pillerit pois, kun aloimme yrittämään toista lasta. Söin vuoden verran pillereitä.
Vannoin, etten söisi enää pillereitä, mutta kierukkaa en halua, kondomi on hankala, ehkäisylaastariin en luota ja ehkäisykapselikaan ei houkuttele.
Elikkäs. Mitkä olisi mahdollisimman matalahormoniset e-pillerit? Olisi jotain hajua pilleresitä, kun gynelle menen.
-kiitos-
Kommentit (2)
aina? Itsekin kyllä ennen halusin kun ajattelin että sitä parempi mitä vähemmän keinotekoista "lääkettä" kropassa, ja uskoin myös että sivuvaikutukest olisi pienemmät.
Yksityisellä gynellä sitten kävin kerran sen ongelman kanssa kun vuoto alkoi jo kesken pillerilaatan, ja hän sanoi että minulle nämä pillerit on ihan liian matalahormoniset. Kun vähän pelkäsin vaihtaa korkeahormonisempaan, kun kerran matalahormonisilla jo tuli pahoja oireita (itkuisuus, ihon ja limakalvojen kuivuminen) niin tämä gyne sanoi että päinvastoin, näitä oireita tulee yleensä eniten hyvin matalahormonisella pillerillä. Ja niin se oli, nämä mun nykyiset Microgynonit ei aiheuta mulle juurikaan havaittavia sivuoireita vaikka matalahormonisemmat on aina aiheuttaneet.
Kokeile Nuvaring-ehkäisyrengasta. Hormonia vapautuu tasaisesti, ei "piikkinä" kuten e-pillereitä käytettäessä.