Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En sitten allekirjoittanut työsopimusta, saas nähdä mitä tästä vielä seuraa

Vierailija
01.06.2012 |

karenssit tietenkin ja muuta mukavaa.

Mut soitettiin kesäksi töihin, minulle luvattu työ oli päivätyö 8-16 ma-pe. Menin sitten tänään hakeen avaimia yms ja samalla olisi pitänyt tuo sopimus allekirjoittaa. Siihenpä olikin sitten laitettu lisäkohta, että työ sisältää myös ilta- ja viikonlopputöitä.

Minulla 7 vuotias lapsi ja olen yksinhuoltaja. Lapsen isä ei ole elämässä mukana. Olen saanut lapsen kesähoidon järjsetymään siten, että 1kk kulkee päiväkerhossa ja toisena kuukautena lapsen kaverina kulkevat 2 isompaa serkkua vuorotellen.

Ilta ja viikonloppuhoidot eivät kyllä näin pienellä varoitusajalla tule onnistumaan mitenkään :(. Maanantaina aloitan kuitenkin työt ja nyt siellä sitten selvittelevät, mitä tuo kohta sopimuksessa tarkoittaa. Pomo ei ollut paikalla sitä selvittämässä. Voi persereikä!

Että mua ottaa päähän!

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
01.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli missä saa päättää, tekeekö pelkkää päivävuoroa?

verran voin kertoa, että menen vastaavaksi ja vastaavat ei tee kuin päivävuoroja ma-pe. Mutta kai tässä nyt yritetään ujuttaa mulle muitakin hommia.

ap

Vierailija
22/31 |
01.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuollaista pidäkään allekirjoittaa. Jos olet jo suullisesti sopinut että työ on päivätyötä niin se on ihan pitävä sopimus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
01.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se pitää haastattelussa sanoa, jos on satunnaisia viikonloppu tai yövuoroja tiedossa.

Nyt joko pomo on mokannut vahingossa tai tahallaan eli unohtanut kertoa viikonlopuista ja niitä yritetään nyt ujuttaa sopimukseen. Hyvä, että ap luki sopimuksen tarkaan ja huomasi tuon.

Vierailija
24/31 |
01.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

verran voin kertoa, että menen vastaavaksi ja vastaavat ei tee kuin päivävuoroja ma-pe. Mutta kai tässä nyt yritetään ujuttaa mulle muitakin hommia. ap

on sinun hankala väittää, että et tee. Ainakin siivouspuolella työskentelevä tuttuni tietää, että jos jostain vuorosta joku on pois, joutuu hän vastaavana sen hätätilassa paikkaamaan eli iltatöitäkin on.

Vierailija
25/31 |
01.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siksi en sellaiseksi rupeaisikaan.

Vierailija
26/31 |
01.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

verran voin kertoa, että menen vastaavaksi ja vastaavat ei tee kuin päivävuoroja ma-pe. Mutta kai tässä nyt yritetään ujuttaa mulle muitakin hommia. ap

on sinun hankala väittää, että et tee. Ainakin siivouspuolella työskentelevä tuttuni tietää, että jos jostain vuorosta joku on pois, joutuu hän vastaavana sen hätätilassa paikkaamaan eli iltatöitäkin on.

muuta kuin päivävuoroa ja se on fakta.

ap

Vierailija
27/31 |
01.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä tein kerran kirjallisen selvityksen yhdestä työpaikasta kun en pystynytkään tekemään sitä ym.

en saanut karenssia. Kyllä ne joskus näkyy ymmärtävän,yleensä ei:)

Vierailija
28/31 |
01.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voin sanoa,että on järjestely kysymys,mutta kun kyse vaan kesätöistä,niin ei todellakaan helppo järjestää hoitoa viikonlopuille jos työ ei jatkuvaa. Lapsikin jo ton ikänen. Kokemusta on.

Vierailija
29/31 |
02.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on sopimukseen kirjattu. Lisäksi on kirjattu, että työhön saattaa kuulua ilta- ja viikonlopputöitä.

No, viisi vuotta on jo kulunut, eikä yhtään iltaa tai viikonloppua ole tarvinnut olla töissä.

Olisiko siis niin, että tuo on sellainen "kaiken varalta" -kohta ja hyvin todennäköisesti ei toteudu.

Vierailija
30/31 |
02.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

silti sopimuksessa lukee, että jos työnantaja määrää, on tehtävä iltoja tai viikonloppuja. Kukaan meillä ei tietääkseni ole 10 vuoteen niitä tehnyt.

Vierailija
31/31 |
01.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulle on luvattu kesäksi päivätyötä, näin todennäköisesti tulee olemaan. Mutta sopimukseen kirjataan se epämukavin malli, niin on myöhemmin sitten helpompi jatkaa sopimusta poissulkematta epämukavampaa mallia. Itse esim teen päivätyötä, mutta sopimuksessa kolmivuorotyö. Olen tehnyt jo vuosia ja loppua ei näy. Mutta sopimusteknisistä syistä siis tuo kolmivuoro kirjattuna. Joillakin työkavereilla muuttui työaikamalli päivätyö-> vuorotyö ja esimies ilmoitti asiasta noin 8 kk etukäteen. Osa vaihtoi siinä välillä työpaikkaakin. Ts. Älä huoli. Ihan normikäytäntö on :).