Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En sitten allekirjoittanut työsopimusta, saas nähdä mitä tästä vielä seuraa

Vierailija
01.06.2012 |

karenssit tietenkin ja muuta mukavaa.

Mut soitettiin kesäksi töihin, minulle luvattu työ oli päivätyö 8-16 ma-pe. Menin sitten tänään hakeen avaimia yms ja samalla olisi pitänyt tuo sopimus allekirjoittaa. Siihenpä olikin sitten laitettu lisäkohta, että työ sisältää myös ilta- ja viikonlopputöitä.

Minulla 7 vuotias lapsi ja olen yksinhuoltaja. Lapsen isä ei ole elämässä mukana. Olen saanut lapsen kesähoidon järjsetymään siten, että 1kk kulkee päiväkerhossa ja toisena kuukautena lapsen kaverina kulkevat 2 isompaa serkkua vuorotellen.

Ilta ja viikonloppuhoidot eivät kyllä näin pienellä varoitusajalla tule onnistumaan mitenkään :(. Maanantaina aloitan kuitenkin työt ja nyt siellä sitten selvittelevät, mitä tuo kohta sopimuksessa tarkoittaa. Pomo ei ollut paikalla sitä selvittämässä. Voi persereikä!

Että mua ottaa päähän!

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
01.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kerran aloitat työt maanantaina?

Vierailija
2/31 |
01.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kerran aloitat työt maanantaina?

se, jos jos en pysty jatkamaan työssä, jos vaativat iltoja ja viikonloppuja ja palkkaavat jonkun joka niitä pystyy tekemään. Työkkärille kun ei riitä syyksi lastenhoito-ongelmat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
01.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se työkkäri jo tietää mahdollisesta työstäsi?

Yleensähän sinne ilmoitetaan vasta kun ei ole enää työtön työnhakija. Ja sitähän sinä olen siihen asti, että paperi on asianmukaisesti allekirjoitettu?

Sinänsä teit aivan oikein: työsopimusta ei allekirjoiteta jos siinä ei lue just tasan tarkkaan niinkuin asiat on sovittu.

Vierailija
4/31 |
01.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se työkkäri jo tietää mahdollisesta työstäsi? Yleensähän sinne ilmoitetaan vasta kun ei ole enää työtön työnhakija. Ja sitähän sinä olen siihen asti, että paperi on asianmukaisesti allekirjoitettu? Sinänsä teit aivan oikein: työsopimusta ei allekirjoiteta jos siinä ei lue just tasan tarkkaan niinkuin asiat on sovittu.

olen ilmoittanut sinne jo pari viikkoa sitten, kun tuli muualle työhön osoitus, että olen jo lupautunut toisaalle. Eli tietävät siellä, että mulla on kesä töitä.

ap

Vierailija
5/31 |
01.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen kummempaa kuin että sinulla on päivätyö, kuten oli suullisesti sovittu. Joku on ehkäpä tehnyt virheen työsopimuksesi kanssa, siihen on luultavasti virheellisesti jäänyt tuo viikonlopppu- ja iltatyöosuus. Varmasti teit haastattelussa selväksi, ettet pysty iltoja tai viikonloppuja tekemään, jos näin on, niin työnantaja on tässä tilanteessa harhauttanut sinua.

Hyvä että olet päättänyt aloittaa työt, asia varmasti selviää heti maanantaina.

Vierailija
6/31 |
01.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen kummempaa kuin että sinulla on päivätyö, kuten oli suullisesti sovittu. Joku on ehkäpä tehnyt virheen työsopimuksesi kanssa, siihen on luultavasti virheellisesti jäänyt tuo viikonlopppu- ja iltatyöosuus. Varmasti teit haastattelussa selväksi, ettet pysty iltoja tai viikonloppuja tekemään, jos näin on, niin työnantaja on tässä tilanteessa harhauttanut sinua. Hyvä että olet päättänyt aloittaa työt, asia varmasti selviää heti maanantaina.

On kyllä jokseenkin huijattu olo ja se kohta ei ole virhe, käsin kirjoitettu siihen sopimukseen...

ap

Vierailija
7/31 |
01.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voimassa olevaa työsopimusta

Vierailija
8/31 |
01.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten vielä ihmettelette, miksi työn saanti on vaikeaa jne. Ilta- ja viikonlopputyöt ovat vain järjestely kysymyksiä, oli sitten yksinhuoltaja ja tai ei.

Otitko edes selville, että onko ilta- ja viikonlopputyöt säännöllisiä vaiko vain satunnaisia.

Mikäs siinä sitten on jos kerran on valinnan varaa.

Vierailija
9/31 |
01.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten vielä ihmettelette, miksi työn saanti on vaikeaa jne. Ilta- ja viikonlopputyöt ovat vain järjestely kysymyksiä, oli sitten yksinhuoltaja ja tai ei. Otitko edes selville, että onko ilta- ja viikonlopputyöt säännöllisiä vaiko vain satunnaisia. Mikäs siinä sitten on jos kerran on valinnan varaa.

nyt opettelisit ensin lukemaan ja kommentoisit vasta sitten.

Vierailija
10/31 |
01.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaa vielä kiukuttelet, asiat selviää maanantaina. Inhimillinen erehdykskin on ihan mahdollista.

Jos et tota työt ota, karenssi tulee kyllä. Yksinhuoltajuus ei riitä syyksi kieltäytyä työstä. Lapsi ei ilmeisesti ole vielä koulua aloittanut?! Päiväkotipaikkaa sitten vaan hakemaan.

Vierailija
11/31 |
01.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaa vielä kiukuttelet, asiat selviää maanantaina. Inhimillinen erehdykskin on ihan mahdollista. Jos et tota työt ota, karenssi tulee kyllä. Yksinhuoltajuus ei riitä syyksi kieltäytyä työstä. Lapsi ei ilmeisesti ole vielä koulua aloittanut?! Päiväkotipaikkaa sitten vaan hakemaan.

Vierailija
12/31 |
01.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se työkkäri jo tietää mahdollisesta työstäsi? Yleensähän sinne ilmoitetaan vasta kun ei ole enää työtön työnhakija. Ja sitähän sinä olen siihen asti, että paperi on asianmukaisesti allekirjoitettu? Sinänsä teit aivan oikein: työsopimusta ei allekirjoiteta jos siinä ei lue just tasan tarkkaan niinkuin asiat on sovittu.

Vierailija
13/31 |
01.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauhotu hyvä ihminen, ihan turha kiukutella. Selvität asian pomon kanssa ENNEN, kun aloitat työt.

Vierailija
14/31 |
01.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tätä oikein voi olla stressaamatta. No ei auta kuin kärvistellä viikonlopun yli, eiköhän asia maanantaina sitten kirkastu. Tosiaankin toivon, että tuo kohta olisi erehdyksissä kirjoitettu sopimukseen.

ap

Vierailija
15/31 |
01.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koululaisen katsotaan jo pärjäävän yksin kotona vanhempien työssä oloajan.

Vierailija
16/31 |
01.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun ei ole pakko suostua tekemään iltaa ja viikonloppua jos olet suullisesti sopinut muuta.

Vierailija
17/31 |
01.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun työkkäri osoittaa sinulle työpaikan. Tuota ihmettä ei minulle ole tapahtunut koko elämäni aikana. Ja olen ollut kerran pidempäänkin työttömänä ja pari kertaa lyhyesti.

Vierailija
18/31 |
01.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sadoilla koululaisten vanhemmilla on joka kesä tämä sama ongelma, miten järjestää lastensa kesähoito. Niin, hurjaltako se kuulostaakin, 7-vuotiaan pitäisi jo pärjätä omillaan, kun vanhemmat on töissä.

Vierailija
19/31 |
01.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun työkkäri osoittaa sinulle työpaikan. Tuota ihmettä ei minulle ole tapahtunut koko elämäni aikana. Ja olen ollut kerran pidempäänkin työttömänä ja pari kertaa lyhyesti.

paikka ei ollut työkkärin järjestämä, ihan muiden suositusten kautta soittivat minua töihin. Eihän työkkäristä nyt olekaan mitään hyötyä.

Ja kyllä tiedän, että muillakin on samoja ongelmia lasten hoidon kanssa.

Minulle asian laita selvisi kuitenkin vasta tänään, ettei kyseessä ehkä olekaan sellainen työ, joka minulle on luvattu. Olenhan minä muun hoidon jo järjestänytkin sen mukaan, mitä olen kuvitellut työn olevan.

ap

Vierailija
20/31 |
01.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli missä saa päättää, tekeekö pelkkää päivävuoroa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme viisi