Rippijuhlat, uusperheet ja riitaisat välit ex-sukuun..
Rippijuhlat tulossa. Mikä olisi oikea tapa toimia, järjestänkö isot juhlat johon kutsun lapsen isän puolen suvun, joka on minuun riitaantunut (ja uusi mieheni uhkaa jättää osallistumatta koko juhliin jos exän suku sinne tulee) vai olisiko parempi että järjestän juhlat vain meidän suvulle, exä kestitköön oman sukunsa erikseen?
Kommentit (29)
on saanut paskaa niskaa hänen suvultaa, niin nyt ei ole teidän kummankaan juhla, vaan sen lapsen. Mä kutsuisin kaikki ja ne tulevat jotka tulevat. Jos sun miehes on yhtään fiksu, niin ymmärtää tilanteen eikä ala kiukuttelemaan tai jäämään pois lapsen tärkeästä päivästä. Se on sitten ihan sama jääkö ex sukunsa kanssa osallistumatta ja järkkääkö omat juhlat, sä olet tehnyt oikein lapsesi takia.
Ja kyllä se mies osallistuu, kunhan saa hetken ajatella asioita rauhassa.
ap joka starttaa juhlajärjestelyt NYT!
Ja itse pitäis olla vielä 15-vuotiaalle isänä tai äitinä, OMG!
Kun ei pystytä YHTÄ PÄIVÄÄ olemaan ihmisiksi. Kyllä en ihmettele, jos teidän mukuloista kasvaa vinossa olevia tappajia kun malli normaalista vuorovaikutuksesta puuttuu täysin!
Ja itse pitäis olla vielä 15-vuotiaalle isänä tai äitinä, OMG!
Kun ei pystytä YHTÄ PÄIVÄÄ olemaan ihmisiksi. Kyllä en ihmettele, jos teidän mukuloista kasvaa vinossa olevia tappajia kun malli normaalista vuorovaikutuksesta puuttuu täysin!
on olemassa niinkin epätäydellisiä vanhempia. Vanhempia, jotka ei voi tunteilleen mitään.
Toki ylioppilasjuhlat on lapsen, mutta on se myös niiden vanhempien, nehän sen järjestää ja maksaa. Minulla ei ainakaan ole mitään intoa iloisena perheen ja suvun juhlapäivänä viettää aikaa ihmisten kanssa,jotka aiheuttavat minulle henkistä pahoinvointia. Ja mikä iloinen muisto siitä sille juhlan sankarille jää, jos toisiaan inhoavat ihmiset pinnistelevät koko päivän samassa huoneessa. Sanoisin, että aika paskat juhlat kaikille osapuolille.
Meillä vahnemmat eros kun mä olin 16v ja sisko 13v. Kaikki muut juhlat paitsi häät ja hautajaiset on vietetty siitä asti kahdessa erässä. Vanhempien ero ei ollut sopuisimpia mahdollisia, vaan siihen soppaan pisti lusikkansa koko suku. Jos nuo suvut olisivat ahtautuneet pieneen asuntoon rippi- tai yo-julhiin, olisi siitä tullut kaikkea muuta kuin juhlapäivä.
Sensijaan meillä esimerkiksi siskon rippijuhlissa molemmat vanhemmat ja isovanhemmat oli kirkossa, mutta vain äidin suku tuli meille rippijuhliin. Isän suvun kanssa juhlittiin toisena päivänä. Meillä oli siis kahdet hyvät juhlat ja aikaa keskustella kaikkien sukulaisten kanssa ihan rauhassa. Mulle itselle on jäänyt vain hyviä muistoja.
Häitäkin juhlittiin kahtena päivänä, mutta ihan eri syystä. Meidät vihittiin maistraatissa ja sen päälle käytiin pienenllä sakilla syömässä hyvin. Vasta seuraavana päivänä oli siunaus kirkossa ja isot juhlat suvuille. Silloin oli kaikki suvut samassa juhlassa. Ja sielläkin isän silloinen vaimo aiheutti ihmetystä käytöksellään, mutta onneksi mä en sitä tiennyt ennen kuin jälkikäteen.
ainakin lapsi on haltioissaan, kun saa kahdet synttärit!
Koska on pojalle enemmän isä kuin oma isä.
Miksi mies ei halua nähdä exän sukua?
Koska hän pelasti henkeni väkivaltaiselta exältä eromme jälkeen (ennen kuin edes seurustelimme) ja sai koko suuren exän suvun niskaansa. Jopa tappouhkauksia, jos on tekemisissä lapseni kanssa. Nykyään tilanne on jo useamman vuoden ollut rauhallinen, emmekä ole tekemisissä muuta kuin lapsen asioissa, ihan neutraaleissa merkeissä.
Toisaalta haluaisin unohtaa menneet, toisaalta pelkään että skisma pilaisi pojan juhlat.
ap
Oletteko te kaikki romaneja vai pelkästään poikasi bioisä sukuineen?
ps uus miehes on urpå, sillä ei ole mitään oikeutta kiristää sun lasta
on juhlat vasta parin vuoden päästä,mutta on exän kanssa sovittu että minä järjestän täällä omat ja exä kestitsee oman sukunsa=)Exä ja sen suku asuu 3km ppässä ja ei kellään ois halua edes tulla tänne,toki voisivat tännekkin juhliin tulla jos ois halua=)
on saanut paskaa niskaa hänen suvultaa, niin nyt ei ole teidän kummankaan juhla, vaan sen lapsen. Mä kutsuisin kaikki ja ne tulevat jotka tulevat. Jos sun miehes on yhtään fiksu, niin ymmärtää tilanteen eikä ala kiukuttelemaan tai jäämään pois lapsen tärkeästä päivästä. Se on sitten ihan sama jääkö ex sukunsa kanssa osallistumatta ja järkkääkö omat juhlat, sä olet tehnyt oikein lapsesi takia.