Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rippijuhlat, uusperheet ja riitaisat välit ex-sukuun..

Vierailija
01.06.2012 |

Rippijuhlat tulossa. Mikä olisi oikea tapa toimia, järjestänkö isot juhlat johon kutsun lapsen isän puolen suvun, joka on minuun riitaantunut (ja uusi mieheni uhkaa jättää osallistumatta koko juhliin jos exän suku sinne tulee) vai olisiko parempi että järjestän juhlat vain meidän suvulle, exä kestitköön oman sukunsa erikseen?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
01.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin kirkossa ja vietettiin rippujuhlat viikon päästä meillä. Äidillään oli normaalisti kirkon jälkeen. Meillä ei vieraita tullut kuin miehen äiti ja sitten tietysti me oltiin paikalla.

Vierailija
2/29 |
01.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

edes käyttäytymään. Minä järkkäsin äitipuolena lapsen rippijuhlat, lapsen äiti leipoi niihin myös, hoidin tarjoilun jotta vanhemmat saivat keskittyä vieraiden kanssa seurusteluun ja sain miehen exältä upean kukkakimpun kiitokseksi. Yksi päivä pitkässä elämässä, kai sen pystyy lapsen eteen fiksusti viettämään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
01.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

et sinä, miehesi, tai exsäsi. Sano lapsellesi miehesi kuullen että tekee listan ihmisistä jotka haluaa kanssaan juhlimaan ja kutsut lähtee sen listan mukaisesti. Jos hän haluaa kutsua vain pari ystäväänsä eikä ollenkaan sukulaisia, sitten kutsutte ne ystävät vain. Tai lapsesi menee vaikka ystävineen johonkin hienoon ravintolaan syömään, jotkut ovat jopa häipyneet ulkomaille sukulaisten riitoja karkuun kun eivät juhliaan halunneet pilata.

Vierailija
4/29 |
01.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska on pojalle enemmän isä kuin oma isä.

Miksi mies ei halua nähdä exän sukua?

Koska hän pelasti henkeni väkivaltaiselta exältä eromme jälkeen (ennen kuin edes seurustelimme) ja sai koko suuren exän suvun niskaansa. Jopa tappouhkauksia, jos on tekemisissä lapseni kanssa. Nykyään tilanne on jo useamman vuoden ollut rauhallinen, emmekä ole tekemisissä muuta kuin lapsen asioissa, ihan neutraaleissa merkeissä.

Toisaalta haluaisin unohtaa menneet, toisaalta pelkään että skisma pilaisi pojan juhlat.

ap

Vierailija
5/29 |
01.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska on pojalle enemmän isä kuin oma isä. Miksi mies ei halua nähdä exän sukua? Koska hän pelasti henkeni väkivaltaiselta exältä eromme jälkeen (ennen kuin edes seurustelimme) ja sai koko suuren exän suvun niskaansa. Jopa tappouhkauksia, jos on tekemisissä lapseni kanssa. Nykyään tilanne on jo useamman vuoden ollut rauhallinen, emmekä ole tekemisissä muuta kuin lapsen asioissa, ihan neutraaleissa merkeissä. Toisaalta haluaisin unohtaa menneet, toisaalta pelkään että skisma pilaisi pojan juhlat. ap

ilmenee? Eivätkö he osaa olla juhlissa ihmisiksi vai mikä sua pelottaa jos kutsut sukua juhliin?

Vierailija
6/29 |
01.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska on pojalle enemmän isä kuin oma isä. Miksi mies ei halua nähdä exän sukua? Koska hän pelasti henkeni väkivaltaiselta exältä eromme jälkeen (ennen kuin edes seurustelimme) ja sai koko suuren exän suvun niskaansa. Jopa tappouhkauksia, jos on tekemisissä lapseni kanssa. Nykyään tilanne on jo useamman vuoden ollut rauhallinen, emmekä ole tekemisissä muuta kuin lapsen asioissa, ihan neutraaleissa merkeissä. Toisaalta haluaisin unohtaa menneet, toisaalta pelkään että skisma pilaisi pojan juhlat. ap

ilmenee? Eivätkö he osaa olla juhlissa ihmisiksi vai mikä sua pelottaa jos kutsut sukua juhliin?

Jos lapsi menee mummolleen, isänsä sopii ja hoitaa viennit. Melkein joka viikonloppu onkin isän suvun kanssa tekemisissä, ja kadulla vastaan tullessamme tervehdimme kohteliaasti sen enempää keskustelematta. Miestäni eivät tervehdi, edelleenkään. Vaikkei heillä ole mitään syytä siihen, ehkä katuvat mennyttä käytöstään?

ap

Vierailija
7/29 |
01.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi menee mummolleen, isänsä sopii ja hoitaa viennit. Melkein joka viikonloppu onkin isän suvun kanssa tekemisissä, ja kadulla vastaan tullessamme tervehdimme kohteliaasti sen enempää keskustelematta. Miestäni eivät tervehdi, edelleenkään. Vaikkei heillä ole mitään syytä siihen, ehkä katuvat mennyttä käytöstään? ap

Jos haluaa suvun juhliin niin sitten kaikkien olisi syytä vaan osata käyttäytyä.

Vierailija
8/29 |
01.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

keskustele lapsesi kanssa ja anna ex-miehesi pitää lapselle omat rippijuhlat. ei tartte hermoilla ex-sukulaisten kanssa ja ei ole tunnelma pilattu. Mieheni sukulaislapsi kutsui rippijuhliin mieheni lapsiensa kanssa mutta ei minua, toisia sukulaisia ei kutsuttu ollenkaan. Yo-juhliin ja ammatin valmistujaisjuhliin tuli kutsu tekstiviestinä jossa myöhästynyttä kutsua pahoiteltiin ja perusteltiin kutsun tulemista, sinnekin juhliin vain mieheni kutsuttiin. Olen päättänyt että en vie lapsiani mieheni sukulaisten juhliin ollenkaan, juhlikoot miten haluavat.

Vierailija
9/29 |
01.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

edes käyttäytymään. Minä järkkäsin äitipuolena lapsen rippijuhlat, lapsen äiti leipoi niihin myös, hoidin tarjoilun jotta vanhemmat saivat keskittyä vieraiden kanssa seurusteluun ja sain miehen exältä upean kukkakimpun kiitokseksi. Yksi päivä pitkässä elämässä, kai sen pystyy lapsen eteen fiksusti viettämään?

ero on takana ja kuinka pitkä aika siitä on. Minulla aikoinaan ihan hirveä ero, jossa mies veti minulta maton täysin altani ja henkisesti pahoinpiteli. Meni monta vuotta ennenkuin pystyin normaalin kanssakäymiseen. Enkä ole vieläkään kiinnostunut tapaamaan nykyistä rouvaa, jonka kanssa petti minua avioliittomme aikana.

Ja olen ihan fiksu ajatteleva ihminen.

Vierailija
10/29 |
01.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekat uusperhejuhlat olivat mieheni tyttären yo-juhlat. Tyttö asui tuolloin meillä, mutta äitinsä halusi järjestää juhlat. Meille ihan ok. Tyttö sanoi että hän päättää itse ketä kutsuu ja koska hän halusi minut juhliinsa, niin kauhusta kankeana menin. Ja olin iloisesti yllättynyt kun kaikki olivat mulle ihan ystävällisiä... ehkä ne oli vaan niin uteliaita näkemään millaiseen akkaan mies oli vaihtanut.

Mut pointti oli siis se, että lapsi päättää ketä juhliinsa kutsutaan ja vanhemmat ja sukulaiset käyttäytyvät juhlien arvon mukaisesti.

Vierailija
11/29 |
01.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

uusperheen on juhlittu kahdet rippijuhlat ja ensi keväänä tulee ekat yo-juhlat. Aina on sovittu saman katon alle kaikki, ilman että lapsen pitää kokea pahaa mieltä, tarkkailla toisten mielialoja tai selitellä jollekin jotakin!

Nyt aikuisuutta mitataan!!

Vierailija
12/29 |
01.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinka katkeria ja piiloaggressiivisia sitä oikeasti ollaan. Viis lapsen tunteista...

Vierailija
13/29 |
01.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

juhlan ajan lasten takia. Mutta kun ihmiset ei käyttydy niin. Ja meillä ei ainakaan puolet vieraista sitten edes tulis joku joku tietty henkilö on siellä ja se ei laspenkaan kannalta ole kiva.

Joten eri juhlat, ei voi mitään =(

Vierailija
14/29 |
01.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

järkätä kahdet juhlat. Jos välit ovat kovin tulehtuneet, siitä on nautinto kaukana lapsellakin kun joutuu pelkäämään koska joku kilahtaa ja tuleeko riitaa.

Vierailija
15/29 |
01.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehen vanhemmat ovat vuosikymmeniä sitten eronneet,mutta riitaa on vieläkin ollut exillä ja nyxillä:D.

Mä olen alusta (ristiäisistä) alkaen ollut sitä mieltä,että aikuiset pystyvät sietämään toisiaan lastenlasten juhlien aikana. Puhua ei tarvitse keskenään,mutta mitään kireilyä en suvaitse. Jos ei osaa olla,ei tarvitse tulla.

Tämä sanottiin molemmin puolin ja kas vaan. Hyvin on mennyt. Kaikista ei voi tykätä,kyllä ihan oikeesti pitää aikuisten pystyä toimimaan lasten hyväksi.

Naurettavaa kun joku vastaaja sanoi,että ei ne aikuset pysty itseään hillitsemään. Mitä ihmettä? Kyllä normaali terve aikuinen pystyy pitämään suunsa supussa. Kehitysvammaiset ja lapset ovat sitten erikseen..huh

Vierailija
16/29 |
01.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

järkätä kahdet juhlat. Jos välit ovat kovin tulehtuneet, siitä on nautinto kaukana lapsellakin kun joutuu pelkäämään koska joku kilahtaa ja tuleeko riitaa.

osaa olla kilahtamatta? Ihmettelen näitä kommentteja, nuorelta vaaditaan kaikenlaista joustoa ja venymistä, mutta itse ei pystytä edes yhtä päivää käyttäytymään sivistyneesti.

Vierailija
17/29 |
01.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko ap luottaa siihen että suku osaa olla fiksusti? Ap nyt itse tuntuu hierovan sovintoa, mutta ei hän voi yksin sopia.

Ehkä kannattaisi soittaa suvun "pääjehulle" ja vähän tunnustella ilmapiiriä?

Vierailija
18/29 |
01.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

osaa olla kilahtamatta? Ihmettelen näitä kommentteja, nuorelta vaaditaan kaikenlaista joustoa ja venymistä, mutta itse ei pystytä edes yhtä päivää käyttäytymään sivistyneesti.

tilanne edessä parin vuoden päästä, siis lapsen rippijuhlat. Ja en todellakaan aio väkivaltaista, uhkailevaa exääni sinne kutsua. Ihan turha puhua aikuisuudesta.

Vierailija
19/29 |
01.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tilanne edessä parin vuoden päästä, siis lapsen rippijuhlat. Ja en todellakaan aio väkivaltaista, uhkailevaa exääni sinne kutsua. Ihan turha puhua aikuisuudesta.

Kannattaisiko katsoa peiliinkin välillä? Miksi te lisäännytte noiden hullujen kanssa noin alkajaisiksi?

Vierailija
20/29 |
01.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisiko katsoa peiliinkin välillä? Miksi te lisäännytte noiden hullujen kanssa noin alkajaisiksi?

Mutta noin, jos käyttäisit aivojasi ja se hullu ex järjestää omat juhlansa lapselle, niin eikös se olisi kiva, että sielläkin juhlissa olisi muitakin vieraita kuin se isä? Vaikkapa se miehen oma suku? Ja niin se vaan on, että ihmiset muuttuu, enpä usko että kukaan tieten tahtoen alkaa lapsia tekemään jos tiedossa on, että toinen on väkivaltainen. Kannattais sunkin vähän katsella sinne peiliin ennen kuin alat laukomaan typeryyksiäsi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi viisi