Voiko arkkuun heittää mustan ruusun?
Meillä siis hautajaiset tulossa.
14v haluaisi heittää arkun päälle mustan ruusun.
Onko sopivaa?
Mitä musta ruusu merkitsee?
Kommentit (27)
Trg kirjoitti:
Heippa. Olin just hautajaisissa, joissa omaiset toivoivat vain yhtä kukkaa. Valtaosa kukista oli punaisia, myös valkoisia oli useita ja pari mustaa(eli tummanlilaa) ruusua sekä yks orkidea. Mun mielestä sellaisen saa viedä kun itsestä tuntuu ja tuskin surevat omaiset kiinnittää huomiota ruusua väreihin.
Juu, nykyään on kyllä aika pitkälti ihan sama minkä sinne vie. Myös pukukoodi on heitetty roskiin ja asiallisuuden sijaan tärkeämpää on käytännöllisyys ja mukavuus. Tehokkuusajattelua?
Mustat ruusut ovat kauniita. Aion kirjoittaa omaan testamenttiini että haluan nimenomaan mustia ruusuja 😍😍😍
Vien entisen aviopuolison arkulle 13 kpl mustia ruusuja 30vuoden avioliitovusiosta koska palasi 20 vuoden eronjälkeen minulle ja lapselle haudanlepoon sattamiseksi onko tämä sopivaa
tarkoita minävihaan sinua (12 kpl ruusua me selivitään vaikeuksista )
Vierailija kirjoitti:
Miksi tässä pitäisi ottaa huomioon mitä muut mahtavat ajatella? Ajatelkoon mitä haluavat. Mun mielestä on hienoa, että nuori itse on pohtinut asiaa ja haluaa jättää omanlaisensa jäähyväiset.
Lähinnä tulee mieleen, että vainaja oli kyseiselle nuorelle tärkeä ja rakas, koska haluaa laskea oman kukan.
Erikoista porukkaa mun mielestä jos joku tuosta loukkaantuu. Miten kukaan voisi määritellä mikä on toiselle oikea tapa hyvästellä?
Tämä! Lastemme mummo ( anoppini ) kun kuoli, niin kaikki lapsemme saivat valita juurikin sen värisen ruusun mummon haudalle, minkä kukakin halusi. Eri värisiä olivatkin, ei kylläkään mustaa, mutta jos joku heistä olisi sellaisen toivonut saavansa arkulle laittaa, olisin kyllä sen hyväksynyt, ja hälle suonut.
Itse ajattelen niin, että musta nimenomaan symboloi surua ja ikävää, minkä menettäessään läheisen, ihminen tuntee.
Olen samaa mieltä! Olin taannoin hautajaisissa,jossa iäkäs lapsi laittoi isänsä arkun päälle mustan ruusun. Olen jo kauan kts t em.henkilön mustaa tilaa. Elää mustissa,henkinen tila ei kovin tasapainossa. Röyhkeä,huomiota herättävä käytös. Säälittävää kaikenkaikkiaan. Elämä yl.näissä "pimeissä bileissä!"
Hauska kuvitella kun muu hautajaisväki on pukeutunut hillitysti, niin yksi vampyyriksi pukeutunut ernu poikkeaa joukosta :D