Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten saisin 2 kuukaudessa 6-10kg pois?

Vierailija
23.05.2012 |

Olen liikkunut paljon eli pyöräillyt 2h päivässä 5x viikossa ja syönyt kevyemmin esim. salaatteja, kasvisjuttuja, jättänyt hiilareita vähemmälle jne.

Mutta paino vain junnaa paikoillaan tai välillä jopa nousee. Vettäkin olen yrittänyt litkiä litratolkulla.

Nyt alkaa olemaan paniikki, kun meillä on juhlat 2kk päästä ja kuvittelin saavani hienosti kiloja pois siihen mennessä.

Eipä näytä juurikaan kilon kiloa lähtevän!! :(

Turvotuksia kyllä on hävinnyt, mutta vaatteet ei mahdu siltikään sen paremmin päälle.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostat jotain VLCD-valmistetta kuten Nutrilett-pirtelöt, Easy Diet tai vastaavat ja elät pelkästään sillä ravinnolla jonkin aikaa. Yleensä noilla lähtee puolisentoista kiloa viikossa vaikka olisi lähellä normaalipainoakin.

Vierailija
2/18 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jois olet tikkulaiha tai sulla on paljon lihasta, ei paino tipu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on 175cm / 82 kg.

Nutrilettia olen yrittänyt, mutta on niin pahaa etten pysty niitä juomaan!

En tiedä saisinko muita laihdutustuotteita alas. Easy diettiä en ole kokeillut...

ap

Vierailija
4/18 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. 173cm/ 95kg

on 175cm / 82 kg.

Vierailija
5/18 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on 175cm / 82 kg.

Nutrilettia olen yrittänyt, mutta on niin pahaa etten pysty niitä juomaan!

En tiedä saisinko muita laihdutustuotteita alas. Easy diettiä en ole kokeillut...

ap

että aikuinen ihminen ei pysty nopeasti kulauttamaan alas jotain pahanmakuista litkua. On ne minustakin kaamean makuisia mutta nenästä kiinni ja nopeasti alas ja heti päälle jotain kevytjuomaa millä saa pahan maun suusta pois, niin kyllä ne alas menee kun ajattelee että ei se ole ruokaa vaan lääkettä.

Easy Diet on siinä mielessä pahempi, että siinä useimmat ruoat on lämpimiä keittoja, joita ei voi noin vaan nopeasti kulaista. Itse olen kokeillut siis molempia. Mutta jopa ne Easy Dietin karmeimmat kuten saippuanmakuisen thaikeiton tai etovan mansikkapirtelön tai supersuolaisen juustokeiton sain tahdonvoimalla alas kun tiesin että palkkiona on nopea laihtuminen.

Vierailija
6/18 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtä lailla niissä on ravinteita kuin diettijuomissakin.

Kasviskeittojen lisäksi voi ottaa monivitamiinitabletinjos siltä tuntuu.

Vierailija
7/18 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sulla on niin paljon ylimääräistä, että lähtee kun ajattelet, mitä suuhus pistät

simple as that

Vierailija
8/18 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt laihduttelen näin:

Aamupala: rahkaa ja mehukeittoa/marjoja

tai raejuustoa ja hedelmää

Ruoka: samaa mitä teen lapsille, tavallista ruokaa. Koitan ottaa vähän, ja torpata hirveästi salaattia (esim. kolme tomaattia ja neljäsosa kurkusta)

Välipala: kuten aamupala

Päivällinen: kuten lounas

Iltapala: kuten aamupala

Toimii. :) Tarvittaessa tomaattia naamariin, tai omenaa.

Vierailija
9/18 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eka kerralla Nutrilettia yrittäessäni onnistuinkin jopa 5 päivää niitä juomaan. Mutta sen jälkeen jo se ensimmäinen kulaus suussa meinaa tuottaa oksennusrefleksin, se on vain niin jumalattoman hirveää jauhomömmöä :(

Pystyisimpä juomaan, koska niillä sain kyllä hyvän tuloksen silloin, viikossa lähti ainakin 4kg ja sen jälkeenkin karppausruokavaliolla jatkui nopeasti.

Mutta en vain saa kertakaikkiaan niitä alas suusta. Ja pelkään etten muutenkaan nyt paljon urheillessa pystyisi, kun päätä alkaa niistä särkemään ja heikottamaan.

ap

Vierailija
10/18 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyöräily on kevyttä ja miellyttävää, mutta suosittelen sen lisäksi vähintään 2-3 kertaa viikossa tehokasta kuntosalitreeniä. Kävely ja uintikin laihduttavat.

Onnea matkaan! :)

Vierailija
11/18 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

juurihan laitin, että liikun tosi paljon ja syön kevyesti. Paino ei vain siitä huolimatta tipu.

Välillä on paino ollut 80kg, sitten taas nousee 82kg vaikka syön ihan samalla tavalla ja liikun sen 5x viikossa 2h.

Esim. aamulla liikun tunnin ennen kuin olen syönyt mitään. Aamupalaksi pari näkkileipää. Lounaalla salaattia ja lohta. Sitten taas liikun tunnin. Kotona esim. kasviksia ja kanaa, ruisleipä.

Näillä olen yrittänyt, mutta painossa ei tapahdu mitään.

ap

Vierailija
12/18 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtä lailla niissä on ravinteita kuin diettijuomissakin.

Kasviskeittojen lisäksi voi ottaa monivitamiinitabletinjos siltä tuntuu.

tai lähtee turhan paljon lihasta. Kasviskeitoissa ei sitä oikein ole.

Vierailija
13/18 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ellei enemmänkin. Juot maksimissaan 500 kcal sokeroimattomia juomia (mehukeitto, mehu, lihaliemiliuos) ja parisen litraa vettä. Kahvi tehostaa vaikutusta, mutta saattaa aiheuttaa närästystä kun vatsa on tyhjä.

Tällä lähtee todellakin! On vaikeaa ja vaatii kovaa itsekuria, mutta hei, se on viikko sun elämästä. :)

Vierailija
14/18 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta en vain saa kertakaikkiaan niitä alas suusta. Ja pelkään etten muutenkaan nyt paljon urheillessa pystyisi, kun päätä alkaa niistä särkemään ja heikottamaan.

ap

urheilla saakaan. Mutta miksi täytyisikään kun paino tippuu hyvin nopeasti ilmankin.

Mutta kun tuo keino ei sinulle käy niin ei kai sun oikein muu auta kuin alkaa punnita niitä ruoka-annoksiasi ja pienentää niitä, jos kerran nykyisellä syömisellä ei paino tipu ja ravinnon laatu sinänsä on kohdallaan. Määrät ilmeisesti liian isoja kulutukseen nähden.

Vierailija
15/18 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikon nestepaasto vie ainakin 4 kiloa ellei enemmänkin.

Mutta yleensä vain 1,5-2,5 kiloa siitä oikeaa "läskiä", loppu nestettä joka palaa heti takaisin kun alkaa syödä.

Ihmisen yksi painokilohan on keskimäärin 7000 kcal, eli noin paljon pitää pihistää kulutuksesta että saa kilon pois. Jos ajatellaan että syö 500 kcal päivä kuten VLCD:llä tai nestepaastolla, niin eihän siinä tule 2000 kcal kuluttavalle kuin 1500 kcal / päivä vajetta, eli 10 500 kcal viikossa, mikä vastaa noin puoltatoista kiloa. Jos on huomattavan ylipainoinen voi toki kulutus olla paljon enemmänkin kuin 2000 kcal, mutta ei nyt käytännössä koskaan niin paljon enemmän että 4 kiloa lähtisi liikapainoa.

Vierailija
16/18 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vannon tämän nimeen. Varmasti googlettamalla löydät ohjeet. Tätä KIRJAIMELLISESTI noudattamalla paino putoaa. Itselläni lähti neljässä viikossa 6 kg ja se on pysynyt poissa, koska olen syönyt samaan malliin paitisi vähän enemmän.

Vierailija
17/18 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta itsekin pyöräilleenä tiedän ettei ainakaan minulla kuluta lähellekään niin hyvin kuin jumpat ja juokseminen/reipas lenkkeily, tai yleensäkin monipuolisempi liikkuminen. Uintikin on erittäin hyvä. Mulla tippui paino 500g viikossa kun kävin muutaman kilometrin juoksulenkillä kolme kertaa viikossa. Muuta en oikeastaan tehnyt arkiliikkumisen lisäksi. Syön paljon vihanneksia, hedelmiä, kalaa, lihaa, kanaa. En ollenkaan jogurtteja, muromyslejä, patukoita, roskaruokaa, sipsejä kerran kuussa, karkkia kerran viikossa, ei limuja ja mehuja harvoin. Kahvileipää syön silloin kun käy vieraita 1-2x viikossa, en välttämättä silloinkaan aina. Ruokailu kolme kertaa päivässä: aamupäivä 10-11 (minulla ei ole koskaan nälkä aamuisin ja jos on niin onnistun saamaan alas korkeintaan appelsiinin), iltapäivä klo 14 ja ilta klo 18. Jokainen ateria ihan kunnon ateria, mutta en syö koskaan ähkyyn asti. Välipaloja en syö, mutta jos on välillä nälkä niin otan hedelmän. Leipää parina päivänä viikossa. Juon litran verran vettä päivässä. Jonkun verran menee vähärasvaista rahkaa, raejuustoa tms.

Joskus laihdutus epäonnistuu kun syö liian vähän tai vääränlaista ravintoa. Elimistö ei tällöin jaksa kuluttaa läskiä vaan kaikki ruoasta tullut energia menee päivän peruskulutuksen korvaamiseen.

Vierailija
18/18 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tippui paino 500g viikossa kun kävin muutaman kilometrin juoksulenkillä kolme kertaa viikossa. Muuta en oikeastaan tehnyt arkiliikkumisen lisäksi.

Minä tein viime keväänä-kesänä sen Porin juoksukoulun ja lopulta juoksin 10 km lenkin kolme kertaa viikossa. Paino ei pudonnut yhtään. Syön terveellisesti, mutta koska en punninnut ruokia kävi epäilemättä niin että kuntoilu lisäsi ruokahalua niin että huomaamatta söin niitä terveellisiä ruokia sen verran enemmän että tuli yhtä paljon enemmän kaloreita kuin mitä lenkeillä kului. Ja se taas olisi ollut hittoa että liikkuu paljon mutta täytyy samalla nälässä kituuttaa, joten itse sitten syksystä lopetin juoksemisen ja pudotin liikapainot sohvaperunana "nälkäkuurilla".

Mulla ei tosin kauheasti sitä liikapainoa ollut, BMI alussa 26. Tosi ylipainoiselta varmaan liikunta paremmin poistaa ylimääräistä.