Miten selviän tämän kesän yli?
Minulla alkaa syksyllä opinnot. Elokuuhun asti pitäisi siis selvitä. Tilanne on nyt tämä:
Entinen työsuhde päättyi huhtikuun alussa, kyseessä oli sijaisuus. Etsin viimeiset 2kk töitä kuin hullu, mitään ei tullut. Sain näillä palkkarahoilla maksettua myös toukokuun vuokran. Nyt viimekuun olin kokeilemassa puhelinmyyntiä, jota vihasin sydämeni pohjasta mutta pakko oli kun ei muuta saanut siihen hätään. Lopputulos: et myynyt tarpeeksi, voit tulla töihin mutta pelkästään provisiopalkalla. Tämä tarkoittaa että tuntipalkkani tällä tahdilla olisi jotain 2-3e luokkaa.
Olen hakenut työkkärin sivuilla jokaiseen mahdolliseen työpaikkaan mitä siellä on avoinna, käynyt useissa myös paikan päällä kysymässä ja vastaus on sama: ei tarvita. Olen jopa siivoojaksi hakenut eikä ole kuulunut vastausta. Työkkäristä olen karenssissa, liiton rahoihin en ole oikeutettu ja soskusta ei herunut mitään koska "olen tienannut liikaa". Joo, no olen tässä maksellut ulosottovelkojani pois, eipä ole jäänyt rahaa säästöön.
Joo no kiva homma. Tässä nyt pitäs sitten enskuu olla syömättä ja heinäkuu pitäs pärjätä asumistuella jolla ei edes vuokraa makseta.
Olen nuori, ei kauheana työkokemusta mutta onpahan jotain. Vanhemmilla ei ole velvollisuutta tukea, enkä kehtaisi kyllä pyytääkkään. Joo, olen onnistunut mokaamana asiani, mutta miksi kukaan ei minua palkkaa? Epätoivo itkee, mitä minä teen?
Kommentit (75)
sun pitää vain löytää ilmoitus ensin, en jaksaa alkaa aiheesta googlettaan just nyt.
mutta ihan työvoimatoimiston ilmoitustaululta silloin löytyi useitakin ilmoituksia.
Nopea poimija tienaa sillä kyllä jonkin verran.
t. ap
mansikkamaalla työskennellyt 10 vuotta,ja sillon soitettiin ihan mansikkatilalle ja kysyttiin. voi saada myös kitkemis ja istutushommia.
kiva, etta taalla annetaan vinkkeja ja kannetaan huolta lahimmaisesta. tama on niiiin liikuttavaa.
Sinne halutaan suomenkielentaitoisia tarjoilioitaJonkinasteen ruotsinkielen taito vaaditaan mutta ei kummoinen. Itse olin siellä aikoinaan kaksi kesää töissä ja ruotsin numero oli lukiossa 6.
taidan oikeasti raapustaa tuonne hoitopaikka -sivulle ilmoituksen. Myös tuon mansikanpointavinkin ansiosta löysin oivan sivun ja pistin itseasiassa pari hakemusta.
Kiitos myös kaikille vastanneille, myös sinulle joka palkkaisit minut jos vain asuisin lähempänä - kyllä viestisi oikeasti lämmitti todella paljon.
Kiitos! t. ap
Käypä uudestaan sossussa. Voit olla yhteydessä myös sosiaaliasiamieheen. Toki olet tehnyt tyhmästi, jos olet maksanut isot ulosotot pois etkä ole tajunnut varautua tuleviin kuukausiin. Sossu ei katso paria kk:tta enempää tuloja taakse päin - kesällä saat toimeentulotukea aivan varmasti.
Millä aiot elää kun opiskelet? Opintolainaa tuskin saat jos luottotiedot eivät ole kunnossa? Kannattaa kysyä silloinkin toimeentulotukea: sitä pitäisi saada opintojen ajan jos ei saa opintolainaa. Olisi siis aika kannattavaakin, tt.tuki on suurempi kuin opintoetuudet!
Siis oletatko tosissasi, että sossun pitäisi sinulle maksaa jotain? Olet ryssinyt asiasi ja mällännyt rahat ennakkoon niin, että olet nyt ulosotossa. Nyt itket kun rahat on mennyt velkojen maksuun ja uutta pätäkkää ei annetakaan? Eli sinun tulisi mielestäsi saada elää yli varojen ja verorahoista sitten kustannettaisiin sossutätien toimesta vielä kivaa kesärahaa sidukoihin ja kaikkeen kivaan mitä kaveritkin saa? Voi tsiisus. Eihän muutkaan lyhennä esim. asunto- ja autolainoja velaksi ja hae sitten käyttörahoja sossuta! Kyllä menot ja tekemiset suhteutetaan siihen mitä tilille rapsahtaa ja omilla ansioilla saadaan. Kyllä todella toivon, että saat nyt viettää kesäsi leipäjonossa ja keksiä keinot itsesi elättämiseen. yksi kurja kesä ilman jötskiä ei maailmaa kaada, varsinkin kun sen on itse aiheuttanut. On oikeastaan ihan hyvä, että näin nyt kävi. pistää miettimään omaa rahankäyttöä, eikö? Monet oppivat vasta kantapään kautta.
mutta ihan oikeasti olis se kesällä ihan kiva käydä vaikka jätskillä tai kaverin kanssa terassillakin välillä. Hulluksihan sitä tulee jos joutuu vaan päivät makoilee kotona rahattomana. Mä teen kahta työtä eikä mulla ole varaa käydä jätskillä tai terassilla! Mun pitää elättää 5 henkinen perhe. Rahat riittää just ja just välttämättömiin menoihin.
Kahta työtä? Viet siis joltakulta todella tarvitsevalta työpaikan. Jätä toinen pois, niin ehdit jätskille välillä ja jää töitä muillekin.
Onko sulla pyörä tai seutulippu tai mopo?
Oot siis noin parikymppinen tyttö?
Mitään kokemusta lapsista? Osaatko vaihtaa vaipan lyhyellä koulutuksella? Osaatko kieltää lapselta jätskin? Jaksatko kunnon puolesta pyöräillä noin 15km, ja sitten vielä juosta lasten perässä?
Oletko koiralle allerginen? Osaatko ulkoiluttaa koiraa päästämättä sitä muiden koirien lähelle?
Osaatko pestä ikkunan kunnolla? Entä muu kotisiivoushomma?
Entäs synttärikakun leipominen?
Hanttihommia saattais tulla tarjolle. Jos näihin saa vastauksia, niin voin kertoa,minkä kaupan ilmoitustaululle voi mennä katsomaan (sinne 15 km päähän=). Palkalla ei ehkä makseta koko vuokraa, mutta ainakin sen siiderin saa. Jätski kantsii ostaa vaikka Anttilasta ja sitten syödä se Rotuaarin penkillä.
4H välittää nuoria töihin 12€ tuntipalkalla, joillekin siivousfirmoille pitää maksaa 30€/h.
Jos saisit nyt sossusta rahaa, se olisi sama kuin että sossu maksaisi sinun ulosottolaskusi ja saisit käyttää omat rahasi ruokaan, shoppailuun ja kesänviettoon. Käytit rahasi omiin velkoihisi, joten ihan turha kitistä ettet saa lisää rahaa elämiseen. Oletko kuullut sanontaa, että niin makaa kuin petaa? Ei ole sossun tehtävä maksaa ihmisten törsäilystä itse aiheuttamiaan velkoja.
Siis oletatko tosissasi, että sossun pitäisi sinulle maksaa jotain? Olet ryssinyt asiasi ja mällännyt rahat ennakkoon niin, että olet nyt ulosotossa. Nyt itket kun rahat on mennyt velkojen maksuun ja uutta pätäkkää ei annetakaan? Eli sinun tulisi mielestäsi saada elää yli varojen ja verorahoista sitten kustannettaisiin sossutätien toimesta vielä kivaa kesärahaa sidukoihin ja kaikkeen kivaan mitä kaveritkin saa? Voi tsiisus. Eihän muutkaan lyhennä esim. asunto- ja autolainoja velaksi ja hae sitten käyttörahoja sossuta! Kyllä menot ja tekemiset suhteutetaan siihen mitä tilille rapsahtaa ja omilla ansioilla saadaan. Kyllä todella toivon, että saat nyt viettää kesäsi leipäjonossa ja keksiä keinot itsesi elättämiseen. yksi kurja kesä ilman jötskiä ei maailmaa kaada, varsinkin kun sen on itse aiheuttanut. On oikeastaan ihan hyvä, että näin nyt kävi. pistää miettimään omaa rahankäyttöä, eikö? Monet oppivat vasta kantapään kautta.
-Ei, en oleta, ei heillä ole mitään velvollisuutta. Töitä haluaisin.
-Itken koska haluaisin töitä, eikä niitä ole.
-Joo, haluaisin jotain yhteistä tekemistä kavereiden kanssa, ees sen 2 kivaa sidukkaa!
-1 kurja kesä menee mutta ois kiva jos kämppä ei lähtis alta
-Kiva että iloitset toisten epäonnesta, mahtaa sullakin mennä hyvin
Kiitos! :)
-Pyörä löytyy!
Oot siis noin parikymppinen tyttö?
-Kyllä
Mitään kokemusta lapsista?
-Olen muutaman kerran toiminut lapsenlikkana
Osaatko vaihtaa vaipan lyhyellä koulutuksella?
-Toki, ei ongelmia
Osaatko kieltää lapselta jätskin?
-Uskoakseni, kyllä. Nyt ei osteta, piste.
Jaksatko kunnon puolesta pyöräillä noin 15km, ja sitten vielä juosta lasten perässä?
-Mielummin käytän rullaluistimia jos mahdollista. Mutta joo, kyllä jaksan.
Oletko koiralle allerginen?
-En
Osaatko ulkoiluttaa koiraa päästämättä sitä muiden koirien lähelle?
-Omaa koiraa ei koskaan ole ollut, mutta kavereiden koirien kanssa olen kyllä tullut toimeen. Jos koira on hirveän iso, saatan pelätä että hyppää päälle.
Osaatko pestä ikkunan kunnolla?
-Kyllä
Entä muu kotisiivoushomma?
-Siivous onnistuu, tiskaus ei ole suosikkihommaani mutta sekin menee.
Entäs synttärikakun leipominen?
-Heikko kohtani. Osaan kyllä tehdä hyvänMAKUISEN kakun mutta se ulkonäkö.. Tiedäthän?
Hanttihommia saattais tulla tarjolle. Jos näihin saa vastauksia, niin voin kertoa,minkä kaupan ilmoitustaululle voi mennä katsomaan (sinne 15 km päähän=). Palkalla ei ehkä makseta koko vuokraa, mutta ainakin sen siiderin saa. Jätski kantsii ostaa vaikka Anttilasta ja sitten syödä se Rotuaarin penkillä.
-Ei kokovuokraa tarvitse onneksi maksaa (kiitos asumistuen) mutta jos nyt saisi ennen sitä siideriä sen puuttuvat 20% vuokrasta, olisin jo tyytyväinen.
4H välittää nuoria töihin 12€ tuntipalkalla, joillekin siivousfirmoille pitää maksaa 30€/h.
-Kiitos vinkistä! Miksiköhän en ole tästä kuullut?
-Pyörä löytyy!Oot siis noin parikymppinen tyttö?
-Kyllä
-Olen muutaman kerran toiminut lapsenlikkanaOsaatko vaihtaa vaipan lyhyellä koulutuksella?
-Toki, ei ongelmiaOsaatko kieltää lapselta jätskin?
-Uskoakseni, kyllä. Nyt ei osteta, piste.Jaksatko kunnon puolesta pyöräillä noin 15km, ja sitten vielä juosta lasten perässä?
-Mielummin käytän rullaluistimia jos mahdollista. Mutta joo, kyllä jaksan.Oletko koiralle allerginen?
-EnOsaatko ulkoiluttaa koiraa päästämättä sitä muiden koirien lähelle?
-Omaa koiraa ei koskaan ole ollut, mutta kavereiden koirien kanssa olen kyllä tullut toimeen. Jos koira on hirveän iso, saatan pelätä että hyppää päälle.Osaatko pestä ikkunan kunnolla?
-KylläEntä muu kotisiivoushomma?
-Siivous onnistuu, tiskaus ei ole suosikkihommaani mutta sekin menee.Entäs synttärikakun leipominen?
-Heikko kohtani. Osaan kyllä tehdä hyvänMAKUISEN kakun mutta se ulkonäkö.. Tiedäthän?Hanttihommia saattais tulla tarjolle. Jos näihin saa vastauksia, niin voin kertoa,minkä kaupan ilmoitustaululle voi mennä katsomaan (sinne 15 km päähän=). Palkalla ei ehkä makseta koko vuokraa, mutta ainakin sen siiderin saa. Jätski kantsii ostaa vaikka Anttilasta ja sitten syödä se Rotuaarin penkillä.
-Ei kokovuokraa tarvitse onneksi maksaa (kiitos asumistuen) mutta jos nyt saisi ennen sitä siideriä sen puuttuvat 20% vuokrasta, olisin jo tyytyväinen.4H välittää nuoria töihin 12€ tuntipalkalla, joillekin siivousfirmoille pitää maksaa 30€/h.
nyt joku oululaisista äideistä,jeesatkaa nyt nuorta naista hädässä!!
kyllä nyt joltain jotain kotihommaa ja massia löytyy,että toinen selviäisi..
-Pyörä löytyy!Oot siis noin parikymppinen tyttö?
-Kyllä
-Olen muutaman kerran toiminut lapsenlikkanaOsaatko vaihtaa vaipan lyhyellä koulutuksella?
-Toki, ei ongelmiaOsaatko kieltää lapselta jätskin?
-Uskoakseni, kyllä. Nyt ei osteta, piste.Jaksatko kunnon puolesta pyöräillä noin 15km, ja sitten vielä juosta lasten perässä?
-Mielummin käytän rullaluistimia jos mahdollista. Mutta joo, kyllä jaksan.Oletko koiralle allerginen?
-EnOsaatko ulkoiluttaa koiraa päästämättä sitä muiden koirien lähelle?
-Omaa koiraa ei koskaan ole ollut, mutta kavereiden koirien kanssa olen kyllä tullut toimeen. Jos koira on hirveän iso, saatan pelätä että hyppää päälle.Osaatko pestä ikkunan kunnolla?
-KylläEntä muu kotisiivoushomma?
-Siivous onnistuu, tiskaus ei ole suosikkihommaani mutta sekin menee.Entäs synttärikakun leipominen?
-Heikko kohtani. Osaan kyllä tehdä hyvänMAKUISEN kakun mutta se ulkonäkö.. Tiedäthän?Hanttihommia saattais tulla tarjolle. Jos näihin saa vastauksia, niin voin kertoa,minkä kaupan ilmoitustaululle voi mennä katsomaan (sinne 15 km päähän=). Palkalla ei ehkä makseta koko vuokraa, mutta ainakin sen siiderin saa. Jätski kantsii ostaa vaikka Anttilasta ja sitten syödä se Rotuaarin penkillä.
-Ei kokovuokraa tarvitse onneksi maksaa (kiitos asumistuen) mutta jos nyt saisi ennen sitä siideriä sen puuttuvat 20% vuokrasta, olisin jo tyytyväinen.4H välittää nuoria töihin 12€ tuntipalkalla, joillekin siivousfirmoille pitää maksaa 30€/h.
nyt joku oululaisista äideistä,jeesatkaa nyt nuorta naista hädässä!!
kyllä nyt joltain jotain kotihommaa ja massia löytyy,että toinen selviäisi..
eli ap,tee sähköposti,jos joku vaikka ottaisi yhteyttä.. t. kakkonen
no eipä muuta tule mieleen,kuin että kaupan seinälle tms. paikkaan ilmoitus,että voit siivota tai toimia lapsenlikkana.
eikö sossu edes huomioinu,että olet maksellut ulosotto velkoja?
hae vain työpaikkaa.Älä luovuta.Kyllä siitä jotain tulee.Toivottavasti työsi palkitaan.
hiukan lapsenvahdin hommia kesäksi heti :) Ja vaikka ikkunanpesua. En ole rikas minäkään, mutta sulla on oikea asenne...
Tiedänhän mä, ettei tää viesti lohduta, mutta sulla on selvästi selviytymisen ainekset, koska jo tuon ikäisenä tajuat tekojesi seuraukset ja haluat ne korjata! Moni nelikymppinen ei ole noin fiksu!! :)
*halaus* ja pidän peukkuja... :)