Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi syö yhden haukun leivästä, mitä teet lopulle?

Vierailija
31.05.2012 |

1) syöt sen itse

2) syötät koiralle

3) laitan jääkaappiin, lapsi tai joku muu syö sen myöhemmin

4) laitat biojätteeseen

5) laitat roskiin

6) muu, mikä?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
31.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo vuosia tehnyt (nyt 5v) lapselle postimerkin kokoisia leipiä.... kun se ei kuitenkaan enempää syö.

Vierailija
2/19 |
31.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä en tykkää heittää ruokaa roskiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
31.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo vuosia tehnyt (nyt 5v) lapselle postimerkin kokoisia leipiä.... kun se ei kuitenkaan enempää syö.

Vierailija
4/19 |
31.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koiraa ei ole, hamsteri ei syö, minä en syö, mies yleensä syö jo jotain muuta. Laitan tosin lapselle yleensä sen verran mitä yleensä meneekin, mutta poikkeuksia tapahtuu joskus.

Vierailija
5/19 |
31.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

paitsi jos on leipä vähissä niin voin syödä itse.

Vierailija
6/19 |
31.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En leivo itse, kuin joskus harvoin ja silloinkin ihan normaalikokoisia sämpylöitä.

Lapselle leikkaan esim. sämpylästä siivun, samoin kuin muut leikkaavat leivästä.

Tai reikäleivästä sellainen 1,5cm leveä pala.

Tai valmiiksi siivutetusta palasta kolmasosa.

Siis minikokoisia leivänpaloja...oliko riittävästi rautalankaa? pi

Vierailija
7/19 |
31.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos yhtään hiukoo, muutoin pyrin olla syömättä näitä ylimääräisiä jämiä. Saatan myös antaa koiralle tai pakata jääkaappiin. Kompostiin, never.

Vierailija
8/19 |
31.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira ja marsut syö kaiken muun biojämän paitsi appelsiininkuoret ja kahvinporot.

Vierailija
9/19 |
31.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies saattaa syödä loput

saatan laittaa jääkaappiin myöhempää tarjoilua varten

jos on hyvin pieni jämä, laitan roskiin

joskus meillä on koira hoidossa, jos sattuu olemaan juuri silloin, syötän koiralle

Vierailija
10/19 |
31.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein annan lasten syödä iltapalan ensin ja vasta sitten syön itse. Juurikin tämän takia. Nykyään harvemmin enää jää yli mitään, kun ovat jo isompia.

Vierailija
11/19 |
31.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En leivo itse, kuin joskus harvoin ja silloinkin ihan normaalikokoisia sämpylöitä. Lapselle leikkaan esim. sämpylästä siivun, samoin kuin muut leikkaavat leivästä. Tai reikäleivästä sellainen 1,5cm leveä pala. Tai valmiiksi siivutetusta palasta kolmasosa. Siis minikokoisia leivänpaloja...oliko riittävästi rautalankaa? pi

Eli mitä teet ylimääräisille leivän paloille?! Syötkö itse vaalmiiksi siivutetusta leiväsä loput?!

Vierailija
12/19 |
31.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä teen valmiiksi minipaloja kanssa, joten jos siitä jää yli niin menee roskiin.

Vierailija
13/19 |
31.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisten jätöksiä en halua syödä enkä syöttää uudelleen kuivunutta leipää lapselle, koiraa ei enää ole, biojätettä ei kerätä.

Vierailija
14/19 |
31.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
15/19 |
31.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies syö minunkin leivänjämät. Ei tarvita koiraa :)

Vierailija
16/19 |
31.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En leivo itse, kuin joskus harvoin ja silloinkin ihan normaalikokoisia sämpylöitä. Lapselle leikkaan esim. sämpylästä siivun, samoin kuin muut leikkaavat leivästä. Tai reikäleivästä sellainen 1,5cm leveä pala. Tai valmiiksi siivutetusta palasta kolmasosa. Siis minikokoisia leivänpaloja...oliko riittävästi rautalankaa? pi

Eli mitä teet ylimääräisille leivän paloille?! Syötkö itse vaalmiiksi siivutetusta leiväsä loput?!

No siitä valmiista siivusta saa 3 minileipää. Lapsi saattaa syödä 2 / päivä. Pistän pussiin takasin ja jos kuivuu pussiin, niin päätyy korppujauhoksi. Lapsukaisen isä on kyllä sellanen leipäsyöppö, että yleensä ne vajaat vaan häviää jonnekin.

Vierailija
17/19 |
31.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tee lapselleni leipää, jota se ei aio syödä. En tykkää heittää pois hyvää ruokaa, siksi näin. Ruuan kanssa meillä ei ole tapana syödä leipää(paitsi keiton) ja sitten kun on voileipää,niin ei ole muuta ennen kuin leipä on syöty tai ei ole leipää ennen kuin joku muu juttu on syöty.

Meillä on säännölliset ruoka-ajat ja osaan aika hyvin arvioida 3-vuotiaan nälän. Esim välipalalla osaan laittaa rahkaa kippoon sen verran, että se rahkan kanssa tarjoiltu hapnkorppukin tulee syötyä ja sitten anna lisää jompaa kumpaa,jos vielä haluaa.

Ja joskus jos jää leipää syömättä, niin koira huolii :)

Vierailija
18/19 |
31.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

6= mies syö / joku ottaa evääksi (jos leipä tehty esim. aamiaisella niin minä/mies voidaan ottaa se evääksi töihin)

Vierailija
19/19 |
31.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisten jätöksiä en halua syödä

Ei varmaan kovin moni muukaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yksi