Onko muita, joilla astma tai allergiat PAHENTUNEET odotusaikana?
Olen ymmälläni....esikoista odottaessa astmani katosi kokonaan, samoin kaikki allergiaoireet. Nyt sairastin rv 5-6 flunssan, ja sen jälkeen astma paheni todella samoin kaikki allergiaoireet. Koko ajan aivastuttaa, nenä on tukossa. Henkeä ahdistaa jatkuvasti! Pelottaa, jos astma on jo nyt alkuraskaudessa näin paha, niin miten pitemmälle mentäessä. Onhan Ventolinen Diskus-niminen lääke varmasti vaaraton myös alkuraskaudessa? Näin sanoi terveyskeskuslääkäri....auttakaa, olen huolissani. Viikkoja on nyt vajaa 9.
Kommentit (3)
MINULLA ON ATOOPPINEN IHO, TALVELLA VARSINKIN TOSI PAHANA. USEAN RASKAUDEN AIKANA POISTUNUT VAIVA LÄHES KOKONAAN. KUIVA ON IHO, MUTTA EI NYKYISINKÄÄN IHOTTUMAA MUUALLA KUIN SELÄSSÄ RINTSIKOIDEN KOHDALLA. HIERTÄÄ KOKO AJAN SAMASTA PAIKASTA JA KUN LIIKUN PALJON HIKOILU LISÄÄ KUTINAA, VAIKKA SUIHKUSSA KÄYNKIN JOKA KUNTOILUN JÄLKEEN.
ASTMAA EN SAIRASTA.
Ennenkuin olin tehnyt + testin olin aivan ymmälläni, miksi allergia-oireeni ovat palanneet takaisin vaikka ovat olleet poissa jo useamman vuoden. Minä sairastuin ns. murrosiän allergiaan, eli 15v paukahti päälle mieletön allergia mm. ruoka, siitepöly, eläin, jatkuva krooninen nuha jne. Sopivat lääkkeet sain 25v, joihin myös kuuluivat astmasuihkeet ja hieman alle 30v alkoivat allergia oireet kadota ja olenkin ollut melkein ilman lääkkeitä muutamia vuosia. MUTTA nyt oireet palasivat ja ihmettelin mistä moinen johtuu, mutta muutama viikko sitten, kun tein + testin niin ymmärsin yskän, eikös monien allergiat joko katoa kokonaan r-aikana tai toisilla ne pahenee. Iho on kanssa viimeiset 2 viikkoa ollut kuiva, vaikka rasvailen sitä jatkuvasti aamulla, päivällä ja illalla, mutta ei auta. Ei kait auta muu kuin jaksaa tämän vuotavan ja tukkoisen nenäni kanssa .. Minulla nämä allergia oireet ovat onneksi jääneet tänne nenän alueelle ( ruoka-allergioita en haluaisi !!! )
Hyvää odotusaikaa kaikille
t. emmi rv-6+5
Astmasta kyselit ja itselläni semmoinen myös on ja se on kyllä hieman vaivannut tämän raskauden aikana..joskus enempi ja joskus vähempi.Minulla on myös nenä tukossa päivittäin ja onkin krooninen nuha eli ympärivuotinen:/senkin kanssa vaan on elettävä.Ja allergia on myös vaivannut useammin kuin ennen raskautta ja sitä sen aiheuttajaa on vaan vältettävä että olisi parempi olla.Käytän myös ventolinea ja flixotidea.Flixotidea päivittäin ja ventolinea tarvittaessa.Ja ventolinea menee joskus enempi ja joskus taas vähempi.Ja ventolinesta ei ole haittaa raskauden aikana joten voit ottaa sitä ihan rauhassa vaan:)enempi olisi haittaa jos et sitä käyttäisi ja niin ei saa tehdä:)toivottavasti tästä oli apua,mutta niin se minäkin tämän taudin kanssa vaan kärsin:/
nekku11 ja möykky 19+5