Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi tyrkytät lastasi muiden syliin?

Vierailija
20.06.2014 |

En halua sitä syliini, mutta miten ilmaisen sen ilman että loukkaan sinua?

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa olen miettinyt.

"Voi oi ihihii. Haluatko säkin pitää tätä rakkauspakkausta??!!??"

-"Ei kiitos/en halua kiitos vain/En minä taida"

"Mitä???!? Mikset?"

Vaivaannuttavin keskustelu ikinä!

Vierailija
2/49 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättävää että yhtäkään vastausta ei kuulu....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipailisin myös vastausta tähän.

Vierailija
4/49 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä tyrkyttänyt lapsiani kenenkään syliin enkä myöskään pitänyt siitä että jotkut haluavat toisten lapsia väkisin syliin. Minäkin kuulisin mielelläni vastauksia tähän.

Vierailija
5/49 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoastaan omille sisaruksilleni olen tyrkyttänyt. Ja kyläilyn jälkeen itkenyt, että meillä on niin etäiset välit. Veljeni ei ole pitänyt sylissään koskaan kahta nuorimpaani eikä siskoni nuorimpaani.

Itselleni sisarusten lapset on omista seuraavia, melkein omia lapsia. Tuntuu oudolta ettei joku halua pitää sisaruksensa lapsia sylissä.

En tietysti enää seuraavan kohdalla tyrkyttänyt, kun tiesin ettei ota kun ei edellistäkään sylitellyt ikinä syli-ikäisenä. Nyt lapset jo kouluikäisiä, eivät kuvista tunnista enoaan. Olen yrittänyt pitää yhteyttä mutta pakottaa ei voi.

Vierailija
6/49 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kysyn että haluatko. Jos vastaus on joo ni annan, jos ei ni en. Jotku tykkäis ottaa syliin mut ei uskalla kysyä.

Vierailija
7/49 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä rakastan vauvoja ja sylitän niitä mielelläni. En kehtaa itse pyytää, koska varsinkin yhden lapsen äidit ovat usein haluttomia antamaan vauvojaan.

T. Kolmen ison lapsen äiti

Vierailija
8/49 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en tyrkytä, koska oma mieheni inhosi yli kaiken näitä tyrkyttäjiä ennen meidän omia lapsiamme. Joskus olen miettinyt olisiko joku halunnut vauvaa pitää sylissään mutta ei kehdannut vain pyytää, mutta siltikään en tyrkytä, kun en voi olla varma.

Hämmästyttävintä on, että mieheni on itse tuollainen tyrkyttäjä, vaikka siis alunperin inhosi niitä itse. On yrittänyt tunkea lastamme omien sinkkukavereidensa syleihinkin, vaikka nämä ovat näyttäneet aivan kauhistuneilta. En tajua.

Kannattaa todeta vakavana ja rauhallisesti, että ei kiitos. Se tehoaa parhaiten. Toinen hyvä keino on todeta, että on vähän flunssainen eikä halua tartuttaa vauvaa. Ei mitään vakavaa, mutta ei oteta riskiä...

Vierailija
9/49 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kieltäytyä kohteliaasti, tyyliin: "Olen epävarma/en uskalla/en osaa pitää noin pientä sylissä." "On se niin söpö ja ihana, mutta minä en ole tottunut pitämään lapsia sylissä."

Minuakin kauhistutti syliin tyrkytetyt vieraat lapset ennen kuin sain omia lapsia. Enkä edelleenkään pidä kaikista lapsista - enhän pidä kaikista aikuisistakaan! Mutta vauvat ovat kyllä nykyään minun mielestäni kaikki ihan IHANIA, ja voisin nuuhkia niiden niskaa kuinka pitkään vain. Omat lapset ovat jo niin isoja, että tulee ihan ikävä niitä vauva-aikoja, kun jonkun toisen vauvan saan joskus syliini.

Vierailija
10/49 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt mitenkään tyrkytä, mutta jos meille tulee vieraita ja alan esim keittää heille kahvia tms., mielellään annan vauvan sylistäni (ellei sitten viihdy lattialla), että saan kädet vapaaksi. En mä oo tuohon vauvojen "tyrkyttämiseen" törmännyt, enemmän siinä musta on kyse siitä että äidillä/isällä on joku muu homma, vaikka oma syöminen, joka olisi helpompi hoitaa ilman vauvaa sylissä. Lapsettoman on ehkä vaikea ymmärtää tätä, että vapauttaa vauvan vanhemman kädet, mutta lapselliset yleensä osaavat tarjoutuakin avuksi, pyytävät vauvan syliin jos näkevät että äidillä on kädet täynnä hommaa.

Vierailija
11/49 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämäkin keskustelu on täynnä näitä fiksuja äitejä, mutta mistä ponnahtavat aina ne jotka eivät tajua että se etten tahdo sitä muksua syliini ei ole henkilökohtainen loukkaus häntä kohtaan tai että se ei tarkoita ettenkö pitäisi lapsesta, en vain tahdo periaatteessa vieraita mukuloita syliini.

Vierailija
12/49 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 21:45"]En nyt mitenkään tyrkytä, mutta jos meille tulee vieraita ja alan esim keittää heille kahvia tms., mielellään annan vauvan sylistäni (ellei sitten viihdy lattialla), että saan kädet vapaaksi. En mä oo tuohon vauvojen "tyrkyttämiseen" törmännyt, enemmän siinä musta on kyse siitä että äidillä/isällä on joku muu homma, vaikka oma syöminen, joka olisi helpompi hoitaa ilman vauvaa sylissä. Lapsettoman on ehkä vaikea ymmärtää tätä, että vapauttaa vauvan vanhemman kädet, mutta lapselliset yleensä osaavat tarjoutuakin avuksi, pyytävät vauvan syliin jos näkevät että äidillä on kädet täynnä hommaa.

[/quote]

Jos menen ystäväni luokse kahvile niin en todellakaan tahdo pitää vauvaa sylissä, jotta äiti saa hoidettua muita asioita. Menen sinne vaihtamaan kuulumisia en hyssyttelemään mitään lapsia.

Vierailija
13/49 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

en lukenut koko ketjua, mutta sano vaikka että ei kiitos, se on suloinen mutta ihailen vauvaa mieluummin tästä vierestä, ne ei yleensä viihdy mun sylissä

Vierailija
14/49 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 21:50"]

[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 21:45"]En nyt mitenkään tyrkytä, mutta jos meille tulee vieraita ja alan esim keittää heille kahvia tms., mielellään annan vauvan sylistäni (ellei sitten viihdy lattialla), että saan kädet vapaaksi. En mä oo tuohon vauvojen "tyrkyttämiseen" törmännyt, enemmän siinä musta on kyse siitä että äidillä/isällä on joku muu homma, vaikka oma syöminen, joka olisi helpompi hoitaa ilman vauvaa sylissä. Lapsettoman on ehkä vaikea ymmärtää tätä, että vapauttaa vauvan vanhemman kädet, mutta lapselliset yleensä osaavat tarjoutuakin avuksi, pyytävät vauvan syliin jos näkevät että äidillä on kädet täynnä hommaa.

[/quote]

Jos menen ystäväni luokse kahvile niin en todellakaan tahdo pitää vauvaa sylissä, jotta äiti saa hoidettua muita asioita. Menen sinne vaihtamaan kuulumisia en hyssyttelemään mitään lapsia.

[/quote]

Ok. Jos olet minun ystäväni, turha tulla meille sitten kahville, jollet voi ystävän palveluksena pitää vauvaani hetken sylissä.

Ei ole kyse siitä, ettäkö sinun pitäisi vauvalle leperrellä tms., ihan vaan pidät sylissä, vaikka metrin päässä itsestäsi suorin käsivarsin, jos oikein kovasti ällöttää. Tuskin kuolet siihen.

Vierailija
15/49 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Numerolle 15. Lienee parasta, että tapaat ystäväsi vaikkapa kahvilassa, jonne äiti saapuu ilman vauvaa, niin pääset tuosta ongelmastasi pitää ällöttäviä vauvoja sylissä. Onhan se kamalaa, ymmärrän sinua. Ymmärrän senkin, että lapsettomana et voi käsittää, että esimerkiksi kahvinkeitto tai pöydänkattaminen kahvivieraalle (=sinulle) on jokseenkin helpompaa kahdella kädellä. Kokeile vaikka itse kotona, kaappaa pikku puudelisi kainaloon ja pyöräytä siinä espressot itsellesi.

Vierailija
16/49 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vauvan pitelyyn riittää, että pitää sitä suorin käsivarsin, miksei sitä sitten voi vaan laskea johonkin makuulle? Mä voin keittää ne kahvit kyllä ja raivata pöydän tai voidaan unohtaa vaikka koko kahvitarjoilukin, mutta en halua ottaa vauvaa syliin. Ihan kuin en miehellesikään mitään hellyydenosoituksia suo, vaikka se ukko onkin sulle kuinka tärkeä hyvänsä.

Vierailija
17/49 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En antanut syliin. Itse hoidin ja mieheni.

Vierailija
18/49 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän mennessä tapahtunutta: tietenkään kukaan järkevä ihminen ei tyrkytä vauvaa toiselle. Mutta jos lapseton tuttu ei pitele lasta kyläillessä, välien rikkoutumisesta se sylittelyhaluton saa syyttää itseään.

Vierailija
19/49 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 21:39"]

Minä rakastan vauvoja ja sylitän niitä mielelläni. En kehtaa itse pyytää, koska varsinkin yhden lapsen äidit ovat usein haluttomia antamaan vauvojaan.

T. Kolmen ison lapsen äiti

[/quote]

Tämä on yksi syy, miksi itse kysyin monesti tutuilta haluavatko he pitää vauvaa: en halunnut vaikuttaa omistavalta yhden lapsen äidiltä, jolta ei kehdata pyytää vauvaa syliin. Useimmat kuitenkin oikeasti haluavat pitää vauvaa, mutta en missään nimessä loukkaantuisi, jos joku ei haluaisikaan. Tilanne on myös itselle kiusallinen, koska en aina osaa lukea ihmisistä mitä he vauvoista oikeasti ajattelevat.

Eli jos joku kysyy sinulta haluatko pidellä vauvaa, voit hyvin sanoa että ei kiitos. Tuskinpa siitä kukaan loukkaantuu, tai jos loukkaantuu niin so not. Se se vasta typerää olisikin.

Vierailija
20/49 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi äiti, jolle on aivan v*n sama pitääkö kahvivieras vauvaa vai keittääkö se kahvit ja iskee pullat pöytään, kunhan tekee jommankumman, pliis. Vauvan synnyttyä meillä on rampannut jonkinmoista vauvan ihmettelijää, jotka ilmoittaa, että ihan vaan kahville tultiin, ei tarvi laittaa sen ihmeempiä. No sepä kiva. Laita sitten itse ne kahvit, jooko, ainakin silloin jos näyttää siltä että oon jumissa imetys-vaippa-nukutus-hyssytys -moodissa ja yöunia takana kaks tuntia. Argh! Osan kyläilijöistä oon torpannutkin ja osa ihanimmista on tuonut omat pullat mukanaan, mut sit on näitä jotka tyyliin pamahtaa paikalle (oltiin tossa lähellä), istuu ja kököttää ja odottaa tumput suorina kahvia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi neljä