Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymys toimeentulotuesta ja avioliitosta!

Vierailija
31.05.2012 |

Joudun hakemaan viimeiselle opiskeluvuodelle toimeentulotukea, koska opintotuki loppuu. Olen tällä hetkellä avoliitossa ja mieheni opiskelee työn ohella, hänelläkään ei siis opintotuki enää juokse.

Olemme harkitsemassa avioon astumista, mutta äkkäsin juuri, että sehän vaikuttaa varmaan toimeentulotukeeni, vai vaikuttaako? Onko avo- ja avioliitolla suurtakaan merkitystä toimeentulotuen kannalta? Mieheni ei todellakaan ole suurituloinen töiden osa-aikaisuuden vuoksi, joten hänen tuloillaan ei meitä molempia juurikaan elätetä.

Minkä kokoisia tukia te yleensäkään saatte? Meillä ei ole lapsia, vielä. Hankitaan vasta, kun opinnot ovat valmiit.

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
31.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

elatusvelvollisia toisilleen, ihan sama on ko avo- vai avioliitossa. Opiskelija voi saada toimeentulotukea, jos hyväksytyt menot on niin korkeat, että opintotuki, asumislisä ja opintolaina ei riitä. Esim sairaustapauksissa, kalliita lääkkeitä ym.

Mutta siitä en ole kuullut, että toimeentulotuella voisi rahoittaa opintoja silloin kun opintotuki on kätetty loppuun.

ja toimeentulotuen avulla pystyn suorittamaan opintoni loppuun. Olen yhden lapsen yh enkä pysty opintojen ohella käymään töissä, koska lapsi on jo tarhassa sen ajan kun olen koulussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän viisi