Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

8h työpäivä ja 2h työmatkat 5 d viikossa. Silkkaa hulluutta pienten lasten äideille!

Vierailija
31.05.2012 |

Itse olen sellainen. En voi valita mitään osa-aikatyötä ja töitäkin on otettava mistä löytyy, kun olen sijainen. Joskus tulee pitempi matka. Parhaassa tapauksessa voin pyöräillä töihin puolessa tunnissa.

Tarvitsen unta 7-8 h. Kun pääsen kotiin teen ruuan ja syömme ja siivoan jälkiä. Sitten pitää olla lasten kanssa. Kun nukutan heitä olen niin väsynnyt, että nukahdan itsekin. Mahtavaa.

Viikonloppuisin sitten yritän siivoilla jotain murusia tästä kaaoksesta.

Mies tekee jonkin verran omaa osaansa, mutta työn ohessa opiskelu vaikeuttaa sitä...

Miten selviätte henkisesti tästä kaaoksesta mikä kotona vallitsee? Esim. kun kotiäitinä elämänsä viettänyt anoppi tulee käymään... Joka kuitenkin kannustaa, suorastaan työntää minua takaisin työelämään. Hoitovapaatakin olisi ollut vielä jäljellä.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
31.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en jaksaisi tuollaista. Teen vain 24 tuntia töitä viikossa, senkin yöllä. On aikaa perheelle ja kaikelle muulle kivalle. Mieskin tekee osa-aikaista.

Ollaan tietoisesti valittu elämäntapa, jossa kuluttaminen on pientä ja kaikki muu suurta. Mutta tsemppiä sinulle! Harkitse kuitenkin kuinka haluat elämäsi viettää.

Vierailija
2/8 |
31.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta niistä maksetaan sen verran paremmin kuin vakiduunista, että pidän silloin tällöin vapaata. Välillä tulee töitä kauempaa, mutta pidän minimissään sellaiset keikat joihin menee matkaan tunti. En tiedä minkä alan keikkoja teet, mutta ainakin ravintola-alalla on pulaa pääkaupunkiseudulla työntekijöistä, melkein saa valita koska ja missä työskentelee.

Itse en jaksisi sun tahdillasi kauan. Mulla on muutakin elämää kuin työ.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
31.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kyllä paljon. Työpäivä on varmaankin 8h sisältäen lounaan eikä 8h + puolen tunnin lounas? Siltikin 2h siihen päälle suuntaansa on paljon. Yhteensä jo 12h päivästä. :(

Itse harkitsen parhaillaan ottaisinko vastaan työpaikan jossa pääsen etenemään huomattavasti nykyisestä työstäni (lähinnä palkkamielessä) ilman että vastuut kasvavat kovinkaan suuremmiksi. Työmatkat vaan kasvaisivat myös 45 minuutista 1h 10 minuuttiin ja jo tuo tuntuu pitkältä.

Tsemppiä paljon!

Vierailija
4/8 |
31.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin voi loman viettää lomana esim ulkomailla ja panostaa kaikki lomat lapsiin eikä olla kotona pälyilemässä sähköpostia

Vierailija
5/8 |
31.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei sitä hoitovapaata voinut pitää? Ja miksi miehen pitää opiskella juurikin silloin, kun lapset ovat pieniä?

Vierailija
6/8 |
31.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasten teko vapaaehtoista. Tämäkin yksilön oma valinta. Siis miksi siitä avaudut? Tyhmyydelle ei voi mitään.

Vierailija
7/8 |
31.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkisesti siis, fyysisesti kyllä juuri ja juuri. Otin loparit ja nyt mietin mistä saisin osa-aikatöitä. Meillä on onneksi sen verran säästöjä ja miehellä kohtuu palkka, että tämä oli mahdollista.

Vierailija
8/8 |
31.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta hoitovapaanaikana päätin hakea uuden paikan, koska työpäivistä olisi tullut vanhassa paikassa liian pitkiä. Oli siis 8h päivä + 1h matkaan/suunta.

Eli hoitovapaalla töihinpaluun lähestyessä aloin hakea duunia. Hain ainoastaan paikkojan jotka max 30min ajomatkan päässä kotoa ja neuvottelin itselleni lyhennetyn työpäivän. Lisäksi pystyn tekemään kohtuullisen paljon etätöitä.

Tämä oli mahdollista, koska minulla vahva ammattitaito ja koulutus oman alani työhön ja olen siis haluttua työvoimaa.