Löysin teinini huoneesta foliota yms
Käväsin teinin huoneessa etsimässä likaisia astioita ja löysin hänen pöydältään ehkä hiukan "piilossa" olleita foliopalasia, jotka olivat vähän niin kuin taiteltu "suppiloksi" ja niissä oli kai jotenkin vähän niin kuin palaneita jälkiä. Osaako kukaan sanoa mitä nämä voisivat olla?
Teini siis 16v tyttö
Kommentit (77)
Mitenkäs minun mielenterveyteni tuossa viestissä oli vioittunut ;D? Anteeksi kun olen liberaali ja älykäs, tulin ilmeisesti väärälle palstalle puhumaan.
mutta todellisuudessa käyvät aika hitaalla ja näkemyksensä ovat aika suppeita. Kannabiksen säännöllinen käyttö aiheuttaa tietenkin riippuvuutta siinä missä muutkin päihteet.
Juu, kyllähän tuo osittain pitää paikkaansa. Tuohon väitteeseen liittyy kyllä paljon turhaa liioittelua. (katso alkoholin haittavaikutukset). Olen polttanut noin 4 vuotta 1-2 kertaa kuukaudessa kannabista. Mielenterveyteni ei ole muuttunut mihinkään, ja olen ajattelutavaltani jopa positiivinen kuin 5 vuotta sitten. Kannabiksen haittavaikutuksia tutkivat kokeet ovat toteutetut kannabiksen päivittäiskäyttäjillä. Moni suomalainen juo pari kaljaa viikossa, mutta eivät kärsi yhdestäkään alkoholin käytön haittavaikutuksista.
Mitenkäs minun mielenterveyteni tuossa viestissä oli vioittunut ;D? Anteeksi kun olen liberaali ja älykäs, tulin ilmeisesti väärälle palstalle puhumaan.
http://www.uusisuomi.fi/ymparisto/106336-tutkimus-kannabis-tyhmentaa-ai…
Vesipiipputavaraa. Ilmeisesti in juttu nykyisin. Itse en tiennyt aikaisemmin. Lapsi tunnusti meillä.
Niinhän ne budipäät on kaikki omasta mielestään älykkäitä
Harvassa on ihminen, joka nöyränä kaivelee päänahkaansa ja toteaa olevansa tavallinen rautalapio. Hyvä kädessä mutta huono päässä.
Harva pudipää tai normaali terve ihminenkään pitää itseään huippu älykkäänä. Aika monet pitävät itseään keskivertona. Ethän sinäkään ole mikään haponkeksijä itsekään.
Minä muuten kuulun mensaan ja väitän että tässä keskustelussa ei muita mensaan kuuluvia ole paikalla. Kuulun ns. vähemmistöön ja olen myös asperger. Aspergeriyteni tekee mensalaisuudestani hitusen verran arvokkaamman.
Buddypää en silti ole, mutta en usko buddypäiden ovan sen vähempiälyisiä, kuin normaalitkaan ihmiset ovat. Sillä sehän on selvitettävissä jo puhtaasti matemaattisella kaavalla. Toivottavasti ymmärrät tämän ja väitteesi vääryyden. Kaikkea hyvää sinulle toivottavasti et loukkaantunut, kun korjasin sinua.
Tutkimuksessa kävi ilmi, että varhain lapsuudessa kannabiksen käytön aloittaneiden koehenkilöiden aivot käsittelivät asioita eri paikassa ja eri tavalla.
aloitin kannabiksen käytön kun täytin 23. Tutkimuksessa mainitaan myös RUNSAAN ja pitkäaikaisen käytön vähentävän älynlahjoja. Itse käytän suhteellisen harvoin ja pieninä määrinä kerrallaan.
Kiitosta tästä tuesta, en jaksa koko aikaa vaijeta kannabiksen käytöstäni peläten, että joku pitää minua hörhöä. Hus hus konservatismi vauvafoorumeilta! ;DD
Niinhän ne budipäät on kaikki omasta mielestään älykkäitä
Harvassa on ihminen, joka nöyränä kaivelee päänahkaansa ja toteaa olevansa tavallinen rautalapio. Hyvä kädessä mutta huono päässä.
Harva pudipää tai normaali terve ihminenkään pitää itseään huippu älykkäänä. Aika monet pitävät itseään keskivertona. Ethän sinäkään ole mikään haponkeksijä itsekään.
Minä muuten kuulun mensaan ja väitän että tässä keskustelussa ei muita mensaan kuuluvia ole paikalla. Kuulun ns. vähemmistöön ja olen myös asperger. Aspergeriyteni tekee mensalaisuudestani hitusen verran arvokkaamman.
Buddypää en silti ole, mutta en usko buddypäiden ovan sen vähempiälyisiä, kuin normaalitkaan ihmiset ovat. Sillä sehän on selvitettävissä jo puhtaasti matemaattisella kaavalla. Toivottavasti ymmärrät tämän ja väitteesi vääryyden. Kaikkea hyvää sinulle toivottavasti et loukkaantunut, kun korjasin sinua.
Ks. ylempi linkki. Naurattaa myös ns. Mensaan kuuluvat, jotka eivät haltsaa edes yhdyssanoja. Mensan nettitestistä sain aikanani 135.
Mutta en tosiaan ymmärtänyt viestisi pointtia. Johtunee varmaankin siitä että sinulla on Aspergerin oireyhtymä. Tai sitten minulla(kin) on.
Tutkimuksessa kävi ilmi, että varhain lapsuudessa kannabiksen käytön aloittaneiden koehenkilöiden aivot käsittelivät asioita eri paikassa ja eri tavalla.
aloitin kannabiksen käytön kun täytin 23. Tutkimuksessa mainitaan myös RUNSAAN ja pitkäaikaisen käytön vähentävän älynlahjoja. Itse käytän suhteellisen harvoin ja pieninä määrinä kerrallaan.
Ei varhain lapsuudessa sentään, mutta aloituksessa puhuttiinkin teinistä. Mutta satunnainen käyttö on mielestänikin ok.
Ks. ylempi linkki. Naurattaa myös ns. Mensaan kuuluvat, jotka eivät haltsaa edes yhdyssanoja. Mensan nettitestistä sain aikanani 135.
Mutta en tosiaan ymmärtänyt viestisi pointtia. Johtunee varmaankin siitä että sinulla on Aspergerin oireyhtymä. Tai sitten minulla(kin) on.
Tai sitten olet poltellut liikaa kannabiksen huumetta.
Samalla väitteellä että pilven polttajat ovat vähempiälyisiä voidaan väittää että mensalaiset eivät tee kirjoitusvirheitä.
Kaikille ei tosiaan ole suotu taitoa lukea tekstiä monitahoisesti.
ehkä budipää pohtii monia vaihtoehtoja ja tästä johtuu hitaus. Budipäät tunnetusti ovat laajentuneet tajunnallisesti eivätkä ajattele perus konrservatiivisesti ja näe mustavalkolaseilla asioita.
Samalla väitteellä että pilven polttajat ovat vähempiälyisiä voidaan väittää että mensalaiset eivät tee kirjoitusvirheitä.
No ei tosiaankaan. Tai edes ymmärtää lukemaansa.
En väittänytkään että pilven polttajat olisivat vähempiälyisiä, mutta pilven polttaminen tai sen käytön puolustaminen ei liity myöskään mitenkään korkeaan älykkyyteen, niin kuin henkilö, jolle alunperin vastasin, vihjaili.
Itse käytän sanaa "älykäs" synonyyminä käsitteelle "ei tyhmä". En tarkoituksella väittänyt mikään järjen jättiläinen olevani, mutten kyllä ole mikään aivot mössönä oleva narkkari, minä minua yleensä pidetään.
Juu, kyllähän tuo osittain pitää paikkaansa. Tuohon väitteeseen liittyy kyllä paljon turhaa liioittelua. (katso alkoholin haittavaikutukset). Olen polttanut noin 4 vuotta 1-2 kertaa kuukaudessa kannabista. Mielenterveyteni ei ole muuttunut mihinkään, ja olen ajattelutavaltani jopa positiivinen kuin 5 vuotta sitten. Kannabiksen haittavaikutuksia tutkivat kokeet ovat toteutetut kannabiksen päivittäiskäyttäjillä. Moni suomalainen juo pari kaljaa viikossa, mutta eivät kärsi yhdestäkään alkoholin käytön haittavaikutuksista.
En mä alkoholin suurkulutuksellekkaan hurraa.
Siksi, koska usein unohdetaan, että kannabistakin voi käyttää alkoholin lailla kohtuudella. Alkoholin haittavaikutuksiin kuuluu muistinmenetyksiä, syöpää, agressiivisuutta yms. mutta suurin osa tuttavistani käyttää alkoholia kohtuudella, eivätkä ole vielä kohdanneet yhtäkään näistä haittavaikutuksista. Sama pätee kannabikseen. Suurin osa kannabiksen kohtuukäyttäjistä ei milloinkaan kohtaa näitä kannabiksen haittavaikutuksista. Toinen asia on, jos kannabiksen käyttö lähtee lapasesta. Itse olen kuitenkin sen verran hyvällä itsehillinnällä siunattu, ettei tästä ole pelkoa.
Siksi, koska usein unohdetaan, että kannabistakin voi käyttää alkoholin lailla kohtuudella. Alkoholin haittavaikutuksiin kuuluu muistinmenetyksiä, syöpää, agressiivisuutta yms. mutta suurin osa tuttavistani käyttää alkoholia kohtuudella, eivätkä ole vielä kohdanneet yhtäkään näistä haittavaikutuksista. Sama pätee kannabikseen. Suurin osa kannabiksen kohtuukäyttäjistä ei milloinkaan kohtaa näitä kannabiksen haittavaikutuksista. Toinen asia on, jos kannabiksen käyttö lähtee lapasesta. Itse olen kuitenkin sen verran hyvällä itsehillinnällä siunattu, ettei tästä ole pelkoa.
Ja usein kannabiksen haitallisuutta perustellaan sen laittomuudella.
Ne voivat olla ratkaisevassa roolissa hänen tulevaisuuttaan ajatellen, koska vaika se niin uskomattomalta tuntuukin, av-palstalaiset eivät pysty tietämään mitä vehkeellä on polteltu ja tehty saati sitä onko tyttö käyttänyt jotain muitakin aineita. Se on huolenpitoa omasta jälkikasvusta, että selvittää tällaiset asiat jos on viitteitä jostain epämääräisestä.
Ja AP:lle, kannattaa keskustella tytön kanssa. Ei tosiaan voi tietää, mitä sillä vesipiipulla on polteltu.
keskustelu huumeista mensalaisuuteen. Voe elämänkevät taas teidän kanssanne!
Joo mensan nykytestin tieteellisyydestä voidaan olla montaa mieltä, mutta tosiasia on, että ei siinä ihan kuka tahansa pärjää.
Yhdyssanojen osaaminen taas ei liity mensalaisuuteen mitenkään. Älykkyyttä on monenlaista ja joku taiteellisesti lahjakas ei todellakaan ole välttämättä millään muulla osa-alueella sen lahjakkaampi. Onpa silti Mensaan päässyt kuviopäättelykykynsä ansiosta.
Itselläni on matemaattista älykkyyttä, mutta muuten olenkin sitten kouluni nuorena ryssinyt. Yliopistoon pääsin kun tein hitosti töitä sen eteen. En ole juuri missään elämänosa-alueella pärjännyt sen paremmin vaikka olen mensalainen.
Se joka päti Mensan nettitestillä. Hyvä. Tule oikeaan testiin. Se on samantyyppinen, mutta toki vaikeampi. Mutta eikö olisi kiva saada ihan oikea tulos?
Testin tieteellisyys on kyseenalainen ehkä budipää pohtii monia vaihtoehtoja ja tästä johtuu hitaus. Budipäät tunnetusti ovat laajentuneet tajunnallisesti eivätkä ajattele perus konrservatiivisesti ja näe mustavalkolaseilla asioita.