Löysin teinini huoneesta foliota yms
Käväsin teinin huoneessa etsimässä likaisia astioita ja löysin hänen pöydältään ehkä hiukan "piilossa" olleita foliopalasia, jotka olivat vähän niin kuin taiteltu "suppiloksi" ja niissä oli kai jotenkin vähän niin kuin palaneita jälkiä. Osaako kukaan sanoa mitä nämä voisivat olla?
Teini siis 16v tyttö
Kommentit (77)
Tuo tikku ei ainakaan vesipiippuhommiin liity, luulen ma. Että se on jotain muuta tarkoitusta varten.
Mikä on vesipiippu? Rakennetaanko niitä itse? miltä ne näytttää? Mihin se liittyy? Onko se osa jotakin alakulttuuriryhmittymää?
Tiedä sitten. Asia selviää vain kysymällä.
Mikä on vesipiippu? Rakennetaanko niitä itse? miltä ne näytttää? Mihin se liittyy? Onko se osa jotakin alakulttuuriryhmittymää?
http://www.vastavalo.fi/albums/userpics/15256/normal_090910-016.jpg
Täsmääkö?
Ei se tietääkseni ole osa mitään alakulttuuriryhmää, mutta ainakin varsin suosittua touhua etelän matkakohteissa. Tuttavat ovat keräilleet pieniä, matkamuistokokoisia vesipiippuja reissuiltaan Egyptiin, Tunisiaan yms.
Ja Keski-Euroopassakin olen nähnyt useita Shisha-baareja, joissa siis pössytellään tuota vesipiippua.
Vesipiipusta siis sellaisen letkun kautta 'imetään' sitä makeaa, mansikan, omenan tai vastaavan makuista savua. Mustat jäljet foliossa ovat peräisin hiilestä, joka kytee ja täten mahdollistaa höyryn syntymisen.
Voi ei! Just tuollanen!! ei tota pulloa tietenkää vaan pelkästää toi foliojuttu. Mitähän sitä tästä eteenpäin.. :( Oon niin surullinen ja pettynyt!
Voi ei! Just tuollanen!! ei tota pulloa tietenkää vaan pelkästää toi foliojuttu. Mitähän sitä tästä eteenpäin.. :( Oon niin surullinen ja pettynyt!
Voi niissä polttaa tietysti vain tupakkaakin, mutta useimmiten kyllä jotain muuta, ainakin omassa nuoruudessani.
nyt kuulostaa siltä että teinisi on polttanut hasista tai marihuanaa.Voit ottaa yhteyttä a-klinikalle tai koulun terveydenhoitajaan.Miedot huumeet johtavat pikkuhiljaa vahvempiin iv-huumeisiin(amfetamiini, subutex)ja tuho on varma.Ota rohkeasti asia puheeksi teinin kanssa ja hae apua!
t.juuri kaverinsa haudannut =((
Surullinen ja pettynyt saa toki olla, mutta älä anna tämän tapauksen kaataa kaikkea. Juttele tyttösi kanssa ja tee selväksi, että omalla terveydellä ei kannata leikkiä edes vesipiipun polttelun verran ja että haitat ovat verrattavissa tupakointiin, etkä hyväksy sitä. Inhottavaa sanoa näin, mutta nuoret ovat nuoria - olet vain jämäkkä olematta inhottava niin varmasti voit edesauttaa tytön fiksuuntumista ;)
Itse liikun kovin tiiviissä kannabispiireissä, ja juuri tuollaisilla vermeillähän sitä varsinkin nuorison keskuudessa poltellaan. Ei kannata hysteeriseksi ruveta, kannabis kun on todistetusti erittäin harmiton substanssi. mm. alkoholia harmittomampi, eikä aiheuta riippuvuutta. Raskaampia huumausaineita harvoin poltetaan vesipiipusta.
Eiköhän ole tyttö kannabikseen tutustunut.
jos kunnon keskustelun kautta ette pääse asiaan kiinni. Sitten voitte oikeasti puuttua asiaan. Minusta kannattaisi.
Eiköhän ole tyttö kannabikseen tutustunut.
Ei välttämättä.
Pessimistin korvaan tämä tietysti kuulostaa mahdottomalta, mutta itse olen 18-vuotias, pari vuotta satunnaisesti poltellut makutupakkia vesarissa, enkä ikinä koskaan ole ajatellutkaan kannabista tai muita huumeita siinä polttavani. Että tällaisiakin ihmisiä löytyy. Makutupakki on sitä paitsi hyvää eikä niin kovin haitallista, toisin kuin huumeet. Eivät kaikki vesarin käyttäjät lähtökohtaisesti halua pilata mielenterveyttään.
Itse liikun kovin tiiviissä kannabispiireissä, ja juuri tuollaisilla vermeillähän sitä varsinkin nuorison keskuudessa poltellaan. Ei kannata hysteeriseksi ruveta, kannabis kun on todistetusti erittäin harmiton substanssi. mm. alkoholia harmittomampi, eikä aiheuta riippuvuutta. Raskaampia huumausaineita harvoin poltetaan vesipiipusta.
Not.
On se näemmä aikalailla vaikuttanut sinuunkin.
on tehnyt foliosta alkeellisen piipun ja poltellut tumppejen puruja foliossa...
Aika normaalia touhua.
Joskus sekaan laitetaan tyttökaverin kasvattamaa heikkolaatuista hamppua.
Melko harmitonta touhua siis, vaikka saattaa äidistä näyttää huolestuttavalta ja pelottavalta.
Ei huolta siis.
mutta ei voi sitä näyttää ystäväpiirissään.
melkein puolet nuorista kannabista jossain vaiheessa nuoruuttaan kokeilee ja siihen se melkein kaikilla jääkin. MUTTA jos pössyttelystä jää kiinni niin tuomiot ovat huumausainerikoksissa melko kovia ja kamalaa muutenkin saada rikosrekisteri nuorensa...tästä puolesta kannattaa varoittaa nuorta ja tietty jos liikkuu piireissä jossa on huumeita niin huono sekin. Ota asia esille.
porukka saa silti aseenkantolupia helposti ja ilman lupiakin näemmä, kun lukee vaikka uutisia näistä asehulluista...
Sitten toinen lukunsa on ajokortti jonka saa myös melko helposti, kunhan on rahaa. Ja joku kaheli väijyy lapsia suojatiellä.
Autoilla ja aseilla tapetaan paljon porukkaa. Jokainen varmasti ymmärtää että pilvi on asetta ja autoa vaarattomampi juttu ja silti oudosti kielletty. Viinakin oli aikoinaan kielletty ja virheellisesti.
Vesipiippua siellä on polteltu, aivan täysin täsmää ap:n kuvaus. Kaipa vesipiipussa voi poltella mitä vaan, mutta todennäköisesti tyttösi on tuprutellut ainoastaan makutupakkaa, mikä ei minun tietoni mukaan ole juuri tavallista tupakkaa kummempi asia.
Enkä tällä tarkoita, etteikö tupakointi olisi paha asia, vaan lähinnä sitä, että ei tässä nyt todellakaan ensi töikseen kannata ihan huumetesteihin ryhtyä. :)