Voinko hoitaa lastani
hyvällä omalla tunnolla,ilman että minun olisi pakko alkaa kyselemään ulkopuolista hoitoapua lapsen äkillisen sairastumisen takia?Lääkäri kirjoitti todistuksen lapsen sairaudesta 2päivälle.Eli onko minulla oikeus itse hoitaa lastani?Vaikka palkattomasti jos ei työnantaja suostu maksmaan palkkaa.Olen kunnalla töissä.Ja yh.
Kommentit (37)
nimittäin tilapäinen hoitovapaa on tarkoitettu sairaan lapsen tarvittavan hoidon järjestämiseksi, jos ihan pykälien mukaan mennään. Yleensä työnantajat ovat joustavia, ja antavat olla itse hoitamassa lasta tuon mainitun ajan verran.
että lapsiko teki hänestä alkoholistin?
Vaan alkoholi ja seurannaiset tapahtumat on tehneet hänestä jo terveydellisin perustein kykenemättömän hoitamaan lastaan.Ikävä kyllä.
Hermostuin vaan pomon vaativan äänensävyn takia,koska hänen mielestään minun olisi pitänyt päästä töihin huomenna olipa lapselle toista hoitajaa tai ei.Siksi alko ottaa päähän asia kun tiedän että minullakin on oikeus hoitaa sairasta lastani. Isän tilanteen otin puheeksi vain siksi koska täällä pidetään itsestään selvänä että isän hoitamista.ap
nimittäin tilapäinen hoitovapaa on tarkoitettu sairaan lapsen tarvittavan hoidon järjestämiseksi, jos ihan pykälien mukaan mennään. Yleensä työnantajat ovat joustavia, ja antavat olla itse hoitamassa lasta tuon mainitun ajan verran.
tilapäinen hoitovapaa on tarkoitettu sairaan lapsen hoitamiseksi tai hoidon järjestämiseksi (ei siis pelkkä hoidon järjestäminen). Asian voi tarkistaa www.finlex.fi --> ajantasainen lainsäädäntö ja hakemalla työsopimuslain.
jos lapsen toinen vanhempi ei ole töissä. Työnantaja voi vaatia todistuksen siitä että toinen vanhempi on nimenomaan töissä, sairaus tai matka ei riitä.
Sinällään työnantaja on kyllä tavallaan oikeassa nimittäin tilapäinen hoitovapaa on tarkoitettu sairaan lapsen tarvittavan hoidon järjestämiseksi, jos ihan pykälien mukaan mennään. Yleensä työnantajat ovat joustavia, ja antavat olla itse hoitamassa lasta tuon mainitun ajan verran.
usein tes antaa oikeuden olla itse hoitamassa sitä lasta kotona. silloin ei työnantajan joustolla ole asian kanssa mitään tekemistä.
On tosiaan itsestään selvää, että lapsia tehdään vastuun kantoon kykenevän aikuisen kanssa. Lapsen oikeus molempiin vanhempiinsa on myös itsestään selvyys.
Siksi ehkä joku esitti sinulle kysymyksen, että lapsiko teki isästä alkoholistin.
Hoitovapaa on hoidon järjestelyä varten, ei sitä, että itse jäädään hoitamaan. Monet työnantaja onneksi ovat inhimillisiä, eikä tartu tähän muoto seikkaan.
Työaikalaki on se, joka pätee oikeudessa. Työsopimukset ovat vain alakohtaisia ammattiliittojen paikallisia sopimuksia, jolla luodaan raamit ja ne toki ovat työntekijöiden eduksi laadittuja.
Kannattaan tutustua työaikalakiin, siellä asia selitetty tarkemmin.
Ottakaa ennen rähinää työpaikoillanne selville tosiaankin lain ja ehtosopimuksen erot. Hyvät ajat eivät ole ikuisesti ansaittuja, ammattiliittojen kulta-ajat alkaa olla mennyttä.
Ihmeen epäasiallisia vastauksia asialliseen kysymykseen. Minua myös yksinhuoltajana tällaiset asiat kiinnostavat. En tosiaan haluaisi jättää sairasta lasta vieraan hoitoon, mieluummin palkatta kotona, jos siihen vain oikeus on. Oman lapseni isä ei ole lasta koskaan nähnytkään, joten hieman huvittavat nämä kommentit siitä, että isän pitää tulla hoitamaan.
Arvon av-rouvat varmaan mielellään jättävät lapsensa vastuuttoman ja kyvyttömän miehen hoitoon, jolla ei mitään kiinnostusta lapseen. Ja ihan turha paheksua, että miksi teit lapsen sellaisen kanssa, sellaisia kommentteja viimeiseksi tällaisia miettiessä kaipaa. Ärsyttää niin, että lapsista vastuunkantavia ja työssäkäyviä yksinhuoltajanaisia halveksutaan ja parjataan...hieman solidaarisuutta, siskot! Ihme juttu, että naiset itse näin vimmatusti ovat aina polkemassa naisten ja äitien oikeuksia, sen sijaan että taiseltaisiin tasa-arvoisemman työelämän puolesta. Toivottavasti omien lastenne isät ja ne ihanat isovanhempanne pysyvät hengissä, jottei teidän tarvitse koskaan pohtia tällaisia.
T:totaali-yh
Joko hoidat sairaan lapsen itse tai sitten työnantaja järjestää hoidon. Ehkä pomosi ei ole vain tiedottanut sinua, että teillä on sopimus jonkin lastenhoitopalvelun (esim. kodinavux) kanssa? Meillä saa kyllä silti itse päättää ottaako palvelusta hoitajan vai jääkö itse hoitamaan sairasta lasta.
todellakaan lastenhoitopalvelua :D
Kommentit kyllä aika kärkkäitä olleet,kertoo aika paljon täällä kirjottelevista ihmisistä.
Kiitos totaali yh kommentistasi,jamuutamalle muullekkin.
Asian pointti alussa oli että tiedän tasan tarkkaan että minulla on oikeus hoitaa sairasta lasta 3päivää,mutta sitä ajattelin että onko nykyään todellakin pakko yrittää saada joku vieras ihminen lapselle hoitajaksi,voiko työnantaja velvottaa minut siihen.ap
Yksinhuoltajat ovatkin ainoita naisia, jotka ovat jalkansa levittäneet miehille ja sieltä lapsen ulos pukannut ja sitten ollaankin jo jumalasta seuraavia, pahempia marttyyrejä sitten Jeesuksen.
Lakatkaa julistamasta sitä evankeljumianne, siitä miten teitä pitäisi sääliä ja päästää helpolla. Kyllä, yksinhuoltajuus on vaan pirun huono tekosyy, kaikkiin ongelminne. Voisitte vähän arvostustakin saada osaksenne, kun itsekkin arvostaistte, niitä naisia, jotka ovat vähän katsoneet, kenelle jalkansa levittää.
Samat lait ja sopimukset teitäkin koskee.
Tämä oikeus on siihen saakka, kun lapsi on kolmannella luokalla. Eli ei mitään huolta!
Miksi te yh oletatte, että lasta pitää ottaa hoitamaa joku vieras, kun isästä ei ole hoitamaan. Totaali-yh, missä vika, ettet ole tukiverkostoa itsellesi kehittänyt. Missä ystävät, isovanhemmat, muu suku, naapurit, jne. Eikö verkosto olisi lapsenkin etu?
Älkää nyt vetäkö herneitä nenään, olen itsekkin yh.
Miksi te yh oletatte, että lasta pitää ottaa hoitamaa joku vieras, kun isästä ei ole hoitamaan. Totaali-yh, missä vika, ettet ole tukiverkostoa itsellesi kehittänyt. Missä ystävät, isovanhemmat, muu suku, naapurit, jne. Eikö verkosto olisi lapsenkin etu?
Älkää nyt vetäkö herneitä nenään, olen itsekkin yh.
Vastaus: isovanhemmat ovat sitä laatua, että pelkäävät saavansa itse tartunnan, jos sairasta lasta hoitavat. On tullut hyvin selväksi, että heille ei ole asiaa, jos nokka vähänkin vuotaa. Ystävät töissä itsekin, samoin naapurit. Muuta sukua ei täällä ole. Ei vaan ole ketään. Tuputtamalla en viitsi lastani tuputtaa kenellekään hoitoon, en halua että häntä hoidetaan vastentahtoisesti. Jos ei itse kukaan tarjoudu meitä auttamaan, niin pakko pärjätä omillaan ja maksetuilla lastenhoitajilla.
T: totaali-yh
ja sulla kerran on se todistus, niin toimitat sen pomollesi, kun menet töihin.